Auto stol - hvordan? hjælp!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.298 visninger
16 svar
0 synes godt om
13. februar 2011

Den lykkelige

Vi har bare stået og bakset og bøvlet med den og finder så ud af at det fordi vores sikkerhedsseler bag i bilen er for korte!!! Det er en Recaro Young profi plus vi har, men da vi har en gammel bil fra 94 har den ikke mulighed for den der isofix base (så vidt jeg har læst mig til)..

Vi kan så kun få den til at sidde på passagersædet foran i bilen, da selen åbenbart er længere der  Men man siger jo altid de ikke må sidde på forsædet.. men er det ikke kun hvis der er airbag?? Der er nemlig ikke airbag i vores.. kun i føresædet.. Så burde det vel være ok at sætte hende foran??

Men så når vi er ude og køre så skal jeg sidde bag i altid.. Synes jeg bare aldrig jeg ser andre gør???

Hvad gør i????? Håber nogen vil hjælpe..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2011

Maja88

man kan købe en seleforlænger... men jo de må gerne sidde foran hvis der ikke er airbag i. men ville jeg personligt ikke gøre.

Anmeld

13. februar 2011

JonTri

Byt stolen! Ellers hør om man kan montere længere seler... Er det en bagudvendt stol? Vi havde en gulpladet bil, hvor vores jo sad foran... Så længe der ikke er airbag, men det er klart sikrest at sidde bagi.

Anmeld

13. februar 2011

Den lykkelige

man kan købe en seleforlænger... men jo de må gerne sidde foran hvis der ikke er airbag i. men ville jeg personligt ikke gøre.

En sele forlænger? Har jeg sldrig hørt om.. Må jeg lige undersøge..  Nej jeg bryder mig bestemt ikke om hun skal sidde foran heller..

Anmeld

13. februar 2011

Maja88

milopilo skriver:

En sele forlænger? Har jeg sldrig hørt om.. Må jeg lige undersøge..

jeps en seleforlænger..

Anmeld

13. februar 2011

Den lykkelige

rikkekrogh skriver:

Byt stolen! Ellers hør om man kan montere længere seler... Er det en bagudvendt stol? Vi havde en gulpladet bil, hvor vores jo sad foran... Så længe der ikke er airbag, men det er klart sikrest at sidde bagi.

Vi kan ikke bytte den.. vi købte den i sommers og der havde vi anden bil.. Ja jeg tænker også det er sikrest bagi.. Men havde aldrig hørt om den sele forlænger..

Anmeld

13. februar 2011

JonTri

Prøv at kontakte en mekaniker... Ellers er det jo ret lang tid i skal bøvle med stolen.

Anmeld

13. februar 2011

Den lykkelige

rikkekrogh skriver:

Prøv at kontakte en mekaniker... Ellers er det jo ret lang tid i skal bøvle med stolen.

Ja.. nå har fundet en seleforlænger til 178 kr. Men kan bare se på nettet at nogle skriver det ikke er godkedt? Hmm.. Vi vil ikke betale for at få en ny og længere sele monteret.. da vi gerne vil have ny il ligeså snart det er muligt økonomisk..

Anmeld

13. februar 2011

Den lykkelige

Maja88 skriver:

jeps en seleforlænger..

Men ved du om det er godkendt af bruge den? for har læst nogle steder nu at de ikke er sikre nok.. men så ville man vel ikke sælge dem skulle man tro...

Anmeld

13. februar 2011

Maja88

milopilo skriver:

Men ved du om det er godkendt af bruge den? for har læst nogle steder nu at de ikke er sikre nok.. men så ville man vel ikke sælge dem skulle man tro...

jamen mener du kan købe nogen ved en mekanikker(staves) og de må da være godkendt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.