Røde skamlæber

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.882 visninger
7 svar
0 synes godt om
13. februar 2011

linemus

Sofie på 9 mdr har ikke rød numse men ildrøde skamlæber Hun har haft det i 4-5 dage nu, og det bliver ikke bedre selvom vi smørrer hende.

Er der nogen, der ved hvad det er?

- Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2011

Gittemor09

linemus skriver:

Sofie på 9 mdr har ikke rød numse men ildrøde skamlæber Hun har haft det i 4-5 dage nu, og det bliver ikke bedre selvom vi smørrer hende.

- Line

det kan være flere forskellige ting...

f.eks. fordi hun ikke kan tåle bleerne (sådan så min sofie nemlig også ud da hun ikke kunne tåle nogle bleer)

og de kan også blive røde hvis de har fået svamp..

jeg ville personligt ringe til læge/vagtlæge, da det jo muligvis gør ondt på hende...

Anmeld

13. februar 2011

forår

det kunne være svamp.

er der små knopper osse?

Det havde min datter nemlig, fik noget creme på recept som hjalp i løbet af et døgn.

Anmeld

13. februar 2011

linemus

Gittemor09 skriver:

det kan være flere forskellige ting...

f.eks. fordi hun ikke kan tåle bleerne (sådan så min sofie nemlig også ud da hun ikke kunne tåle nogle bleer)

og de kan også blive røde hvis de har fået svamp..

jeg ville personligt ringe til læge/vagtlæge, da det jo muligvis gør ondt på hende...

Hun har brugt de samme bleer fra hun blev født, så ville det ikke være mærkeligt, hvis det først kom nu? Og ville hun så ikke også være rød på numsen?

Hun virker ikke til at være så plaget af det. Det gør fx ikke ondt, når jeg vasker hende. Jeg ringer til lægen imorgen tidlig, for der er slet ingen bedring

Anmeld

13. februar 2011

linemus

forår skriver:

det kunne være svamp.

er der små knopper osse?

Det havde min datter nemlig, fik noget creme på recept som hjalp i løbet af et døgn.

Jeg har også tænkt på svamp, så jeg ringer til lægen imorgen. Nej, der er ingen knopper. Bare helt glat rød hud, som nu er ved at skælle af at være plaget så længe

Anmeld

13. februar 2011

Mig med maven

Med fare for en prut, og lidt andet lækkert, så af med bleen og lad hende hygge uden. se om det ikke hjælper!

Ellers ville jeg også få fat i en læge!

Anmeld

13. februar 2011

SussieThyssen

linemus skriver:

- Line

Det kan også være tænder.
Vask hende forsigtigt med lidt lunken kamillete og lad det lufttørre.
Lad hende ligge så meget som muligt uden ble.
Og lad så ellers lægen kigge på det.

Kærligst
Sussie

Anmeld

13. februar 2011

smokin

Hej,

Vi har lige haft sår i underlivet herhjemme af ukendt årsag. Jeg tror det var pga tandfrembrud, Hun var ildrød ved skridtet og havde to slidsår (fordi vi skulle tørre hende så meget)... vi fik en receptcreme fra lægen som virkelig har hjulpet... det er blevet pænt efter 2 dage. 

derudover bruger vi hårtørrer HVER gang vi skifter hende så hun er KNASTØR. Lufttør duer ikke her. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.