Hjælp... hvad er det jeg har fået??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.687 visninger
9 svar
0 synes godt om
12. februar 2011

Line Højdal

Hej piger...

Jeg håber i kan hjælpe mig med at finde ud af hvad det her er... Jeg har fået et underligt rødt mærke i knæhasen, som er temmelig ømt og ligesom hårdt at røre ved. Det buler lidt ud af og først troede jeg at det var et blåt mærke og at jeg måske havde stødt benet ind i noget...

Det er svært at se på billedet, men det er kommet samme sted som jeg har fået en del åreknuder her i løbet af de sidste månder. Det røde mærke er kommet i går og er i dag dobbelt så stort som i går.

Det bekymrer mig lidt at det er blevet større og faktisk gør det nu helt ondt at støtte på benet...

Er der nogen der ved/ har et bud på hvad det kan være???

På forhånd MANGE tak for hjælpen..
Mvh Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2011

Ryberg

jeg synes du skal prøve at ringe til en læge og spørge....

Det kan jo både være noget ufarligt, et overbelastning af nogle blodkar.. men det kan jo også være noget farligt, som en prop der er ved at sætte sig...

Ring....

Anmeld

12. februar 2011

Polkaprik

Jeps. Jeg ville også ringe hvis jeg var dig for det lyder altså til at det godt kunne være en bldprop i benet! Så fat lige telefonen nu! Håber ikke det er det men hellere få opdaget det i tide.

Giv lige en update hvis du besluttet dig for at ringe.

Anmeld

12. februar 2011

moars

støtter helt op om de andres udsagn...!

Anmeld

12. februar 2011

Bom

Pipkukkeren skriver:

Hej piger...

Jeg håber i kan hjælpe mig med at finde ud af hvad det her er... Jeg har fået et underligt rødt mærke i knæhasen, som er temmelig ømt og ligesom hårdt at røre ved. Det buler lidt ud af og først troede jeg at det var et blåt mærke og at jeg måske havde stødt benet ind i noget...

Det er svært at se på billedet, men det er kommet samme sted som jeg har fået en del åreknuder her i løbet af de sidste månder. Det røde mærke er kommet i går og er i dag dobbelt så stort som i går.

Det bekymrer mig lidt at det er blevet større og faktisk gør det nu helt ondt at støtte på benet...

Mvh Line

Synes også du skal ringe til lægen..

Og så smid da lige en update bagefter, for det ser virkelig ikke rar ud..

Anmeld

12. februar 2011

AnneBJ

Ringede du mon til lægevagten/FG? 

Anmeld

12. februar 2011

Line Højdal

Hej igen - og ja, jeg ringede til lægevagten og er lige kommet retur.

Jeg har fået årebetændelse i de overfladiske vener, hvilket ikke er farligt - heldigvis  En årebetændelse er dog en slags blodprop, så det er helt sikkert ikke noget at spøge med... Hvis man får årebetændelse i de dybe vener, kan det være livstruende!

I tilfælde med årebetændelse i de overfladiske vener vil det almindeligvis være sådan et de fleste af de blodpropper, der dannes, nedbrydes og ikke efterlade nogen gener, dette gælder særligt de små. Årebetændelse i overfladiske vener nedbrydes hurtigt i løbet af 1-4 uger og har kun få eller som regel ingen følgesygdom.

Så her er der ro på igen og så må jeg vist intensivere venepumpeøvelserne

Tak for jeres svar og bekymring...
Line

Anmeld

13. februar 2011

SussieThyssen

Pipkukkeren skriver:

Hej piger...

Mvh Line

Ja det ligner en dybtliggende åreknude der er bristet..så du skal se at få fat i lægen.
Det er ikke overalvorligt men heller ikke noget du skal tage let på.

Kærligst
Sussie

Anmeld

13. februar 2011

SussieThyssen

Pipkukkeren skriver:

Jeg har fået årebetændelse i de overfladiske vener, hvilket ikke er farligt - heldigvis  En årebetændelse er dog en slags blodprop, så det er helt sikkert ikke noget at spøge med... Hvis man får årebetændelse i de dybe vener, kan det være livstruende!

I tilfælde med årebetændelse i de overfladiske vener vil det almindeligvis være sådan et de fleste af de blodpropper, der dannes, nedbrydes og ikke efterlade nogen gener, dette gælder særligt de små. Årebetændelse i overfladiske vener nedbrydes hurtigt i løbet af 1-4 uger og har kun få eller som regel ingen følgesygdom.

Line

Fik ikke set dit svar...men godt du har styr på det.
God bedring.

Kærligst
Sussie

Anmeld

13. februar 2011

Ryberg

Pipkukkeren skriver:

Line

Dejligt du fik det undersøgt

Så er der ligesom styr på det nu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.