Som nogle af jer måske kan huske, blev min mor meget syg sidste sommer... havde nogle grimme krampeanfald og noget, inden man så fandt ud af hun har en tumor i hjernen
Hun har fået stråle behandling og en masse forskellig medicin, og har så ventet på et resultat af en ny scanning og af behandlingen. Den fik hun idag.....
desværre viste scanningen at strålerne ikke helt har hafr den ønskede effekt. Der er stadig aktivitet i tumoren....
så nu skal hun opereres i uge 8, hvor de vil gå ind og fjerne det de overhovedet kan komme til af tumoren. Derefter skal hun have kemo i pilleform i flere "omgange" - 5 dage kemo - 14 dage fri - 5 dage kemo - 14 dage fri..... sådan skal hun igennem 6-8 kemobehandlinger.. dette skulle så MEGET GERNE gøre det af, med de sidste celler og aktivitet...
Jeg havde egentlig forberedet mig på noget efterbehandling - så det er ok. Det eneste der tæller for mig, er at hun overlever og at lægerne får kontrol!!!! Og så at lægerne jo IKKE af "afskrevet" hende og sagt der ikke er mere at gøre...
Hun er pissse bange for denne operation og var ikke forberedt på at det var det de ville sige. Og så er hun frustreret over at de ikke kan fjerne det hele - men det kan de ikke, fordi den sidder hvor den gør. Efterbehandling var hun også forberedt på, men ikke operation....
Så det var en opdatering herfra - den var sådan lidt so and so.... men jeg vælger at fokusere på det "positive" - og lige nu er det at de ikke har givet op.. ved virkelig ikke hvad jeg ville gøre, hvis hun/vi fik at vide at der ikke var mere at gøre og at der var 3 mdr tilbage elle noget... puuuha
Jannie
Anmeld