Tilskud til forældrekursus og babyudstyr ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.024 visninger
8 svar
0 synes godt om
11. februar 2011

thilde-tusindfryd

Jeg har overvejet at prøve at søge kommunen om tilskud til både fødselsforberedelse/forældrekursus og indkøb af basalt babyudstyr, for jeg har simpelthen ikke penge til det og får det heller ikke indenfor de næste tre md. Så jeg er lidt bekymret for, om jeg kan blive klar til fødslen d. 8. juni.

Er der nogen, der har erfaring med at få tilskud til sådan noget som enlig forsørger på overførselsindkomst ? (får pension)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2011

Dorthe1986

thilde-tusindfryd skriver:

Jeg har overvejet at prøve at søge kommunen om tilskud til både fødselsforberedelse/forældrekursus og indkøb af basalt babyudstyr, for jeg har simpelthen ikke penge til det og får det heller ikke indenfor de næste tre md. Så jeg er lidt bekymret for, om jeg kan blive klar til fødslen d. 8. juni.

Er der nogen, der har erfaring med at få tilskud til sådan noget som enlig forsørger på overførselsindkomst ? (får pension)

Jeg aner ikke lige en dyt om det, men forældrekursus, er det ikke gratis for dig? Vi blev bare meldt til via jordemoderen og det var gratis

Anmeld

11. februar 2011

muzen

prøv og ring til mødrehjælpen men fødselforberedelse er nu gratis det samme med ammekurser

Anmeld

11. februar 2011

thilde-tusindfryd

muzen skriver:

prøv og ring til mødrehjælpen men fødselforberedelse er nu gratis det samme med ammekurser

Jeg er ikke stødt på gratis forældre- og fødselsforberedelses kurser, der er gratis. I vores kommune har de slet ingen tilbud af den art i sundhedsplejen, så man skal selv tilmelde sig sådan noget via FOF eller lign. og selv betale. Det skal man også i nabokommunen, Århus.

Og de er skide dyre, de kurser, fra 800 - 2000 kr. !!

Anmeld

11. februar 2011

muzen

Jeg er ikke stødt på gratis forældre- og fødselsforberedelses kurser, der er gratis. I vores kommune har de slet ingen tilbud af den art i sundhedsplejen, så man skal selv tilmelde sig sådan noget via FOF eller lign. og selv betale. Det skal man også i nabokommunen, Århus.

Og de er skide dyre, de kurser, fra 800 - 2000 kr. !!

ej hvor for dårligt i odense er det gratis der hvor man går til jordmor

Anmeld

11. februar 2011

Nettemor

i viborg er det også gratis og uden tilmelding.. mon du kan hoppe med på et af dem?

Anmeld

11. februar 2011

thilde-tusindfryd

muzen skriver:

ej hvor for dårligt i odense er det gratis der hvor man går til jordmor

Ja, det syns jeg bestemt også. Men det er åbenbart meget forskelligt fra kommune til kommune, hvordan de prioriterer at bruge deres penge.

Anmeld

11. februar 2011

thilde-tusindfryd

nettemor skriver:

i viborg er det også gratis og uden tilmelding.. mon du kan hoppe med på et af dem?

Hm, det tror jeg ikke, for det kører på kommune grænse. Ihf. hvis det er sundhedsplejen der laver dem.Jeg kan ikke engang få sundhedsplejerskens tilbud i et andet område end mit eget, har jordemoder centret oplyst mig om. Så hvis det er sundhedsplejen, der kører kurserne, så kan man nok ikke.

Ved ikke, hvordan det er med jordemoderens tilbud.

Anmeld

11. februar 2011

Nettemor

Hm, det tror jeg ikke, for det kører på kommune grænse. Ihf. hvis det er sundhedsplejen der laver dem.Jeg kan ikke engang få sundhedsplejerskens tilbud i et andet område end mit eget, har jordemoder centret oplyst mig om. Så hvis det er sundhedsplejen, der kører kurserne, så kan man nok ikke.

Ved ikke, hvordan det er med jordemoderens tilbud.

du kan tjekke det på www.vibarn.dk så kan du se om der står noget om det..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.