Igangsættelse med ballonkateder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.638 visninger
8 svar
0 synes godt om
11. februar 2011

piadas

Hej tøser!

Hvis ikke jeg har født inden på tirsdag, skal jeg sættes i gang ved hjælp af ballonkateder pga.  tidligere KS, da jeg så er gået to uger over.

Jeg er lidt nervøs/spændt på, hvordan det kommer til at foregå og har selvfølgelig læst lidt på nettet osv., men er der nogen, der har lyst til at dele erfaringer fra dette?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2011

Diana...

Nu spørg jeg sikkert dumt men hvad er ballonkateder? 

Anmeld

11. februar 2011

celkt

jada... :-)

Jeg har født to gange med igangsættelse med ballon, pga kejsersnit med den første. Og det er ganske ukompliceret, i hvert fald for mig.

her sidste gang mødte jeg ind kl otte om aftenen for at få opsat ballon. Dette lræver du er en cm åben eller så, for at de kan ligge den op. Okay, det er ikke det fedeste når de ligger den op, og langsomt pumper vand ind i den, jeg personligt skal koncentrere mig om ikke at hive skidtet ud igen, det føles ikke så rart. Men da den så var oppe fik jeg lov at tage hjem for natten, da vi kun bor ti minutter fra sygehuset. Ballonen kan selvfølgelig sætte gang i veerne af sig selv, ligesom den kan falde ud, så det skal man være opmærksom på.

Det murrede og rumsterede godt dernede i løbet af natten med småveer, men fik da sovet noget. Næste morgen var jeg 4 cm åben og klar til at føde, og vandet blev taget uden problemer. Selve veerne først kom i gang da de satte vedrop på mig.

Så det er ikke noget du skal være bekymret for, det går nemt og bekvemt...

Anmeld

11. februar 2011

celkt

Diana... skriver:

Nu spørg jeg sikkert dumt men hvad er ballonkateder? 

et ballonkateter er en plastikrør med to udposningen på, der bliver lagt op i livmodermunden, hvorefter der bliver pumpet vand op i de to 'balloner', den ligger så en på hver sin side af åbningen, og den bliver provokeret til at åbne sig....

Anmeld

11. februar 2011

misspippi

Hejsa

Med mit andet barn blev jeg sat igang, dog var det før tid.

Det tog 6 dage fra vi startede med stikpiller og til han kom ud....

Det var absolut ingen dans på roser. Beklager jeg skriver det sådan og det er ikke for at skræmme dig.

Da stikpillerne ikke virkede, fik jeg lagt ballon op.

Jeg blev indlagt om aftenen og fik dem lagt. Jeg ved ikke om det var fordi jeg havde været "Igang" i så mange dage, at jeg var ved at være godt øm forneden, men det var absolut ikke behageligt på nogen måde.

Jeg kan ikke huske følelsen som sådan, andet end at jeg hellere vil føde, fremfor at få lagt ballonner op. Måske det har en sammenhæng med at det er rarere at få noget ud end at få noget op, når man er tæt på fødsel!!!!

De ligger to ballonner, som bliver pumpet op på str. med to store æg. Når de først er lagt kan man ikke mærke noget, andet end man render rundt med sådan en underlig slange mellem benene. De skal blive der til de selv falder ud. Mine røg ud om morgenen da jeg skulle tisse og så lykkedes det endelig at få prikket hul på vandet.

Jeg håber ikke jeg har skræmt dig og har en ide om, at det måske slet ikke bliver nødvendigt at få dem lagt, når du nu er gået over tid.

Jeg krydser fingre

Ønsker dig en rigtig dejlig fødsel

Anmeld

11. februar 2011

Diana...

celkt skriver:

et ballonkateter er en plastikrør med to udposningen på, der bliver lagt op i livmodermunden, hvorefter der bliver pumpet vand op i de to 'balloner', den ligger så en på hver sin side af åbningen, og den bliver provokeret til at åbne sig....

Ahh ok Tak for svar 

Anmeld

11. februar 2011

piadas

celkt skriver:

jada... :-)

Jeg har født to gange med igangsættelse med ballon, pga kejsersnit med den første. Og det er ganske ukompliceret, i hvert fald for mig.

her sidste gang mødte jeg ind kl otte om aftenen for at få opsat ballon. Dette lræver du er en cm åben eller så, for at de kan ligge den op. Okay, det er ikke det fedeste når de ligger den op, og langsomt pumper vand ind i den, jeg personligt skal koncentrere mig om ikke at hive skidtet ud igen, det føles ikke så rart. Men da den så var oppe fik jeg lov at tage hjem for natten, da vi kun bor ti minutter fra sygehuset. Ballonen kan selvfølgelig sætte gang i veerne af sig selv, ligesom den kan falde ud, så det skal man være opmærksom på.

Det murrede og rumsterede godt dernede i løbet af natten med småveer, men fik da sovet noget. Næste morgen var jeg 4 cm åben og klar til at føde, og vandet blev taget uden problemer. Selve veerne først kom i gang da de satte vedrop på mig.

Så det er ikke noget du skal være bekymret for, det går nemt og bekvemt...

Dejligt med et par gode oplevelser!

Jeg bliver desværre indlagt - jeg ved ikke, om de har en anden politik på Viborg sygehus, men jeg får ikke lov til at komme hjem igen, før jeg har født... Jeg ville ellers gerne hjem til de to store og i det hele taget bare være hjemme, indtil det går i gang, men det må jeg jo bare leve med!

Det er mærkeligt, for det jeg kan læse mig til, er, at langt de fleste får sat det op sidst på eftermiddagen/aftenen og sover så med det, men jeg skal komme kl. 8.30...

Jeg havde stadig 2-3 cm. tilbage af min livmoderhals og hun kunne kun lige få en finger op, da jeg var på fødegangen til tjek idag, men det kan jo forhåbentligt nå at ændre sig lidt.

Men tak for dit svar - det lyder i hvert fald til at du har gode erfaringer med det!

Anmeld

11. februar 2011

piadas

misspippi skriver:

Hejsa

Med mit andet barn blev jeg sat igang, dog var det før tid.

Det tog 6 dage fra vi startede med stikpiller og til han kom ud....

Det var absolut ingen dans på roser. Beklager jeg skriver det sådan og det er ikke for at skræmme dig.

Da stikpillerne ikke virkede, fik jeg lagt ballon op.

Jeg blev indlagt om aftenen og fik dem lagt. Jeg ved ikke om det var fordi jeg havde været "Igang" i så mange dage, at jeg var ved at være godt øm forneden, men det var absolut ikke behageligt på nogen måde.

Jeg kan ikke huske følelsen som sådan, andet end at jeg hellere vil føde, fremfor at få lagt ballonner op. Måske det har en sammenhæng med at det er rarere at få noget ud end at få noget op, når man er tæt på fødsel!!!!

De ligger to ballonner, som bliver pumpet op på str. med to store æg. Når de først er lagt kan man ikke mærke noget, andet end man render rundt med sådan en underlig slange mellem benene. De skal blive der til de selv falder ud. Mine røg ud om morgenen da jeg skulle tisse og så lykkedes det endelig at få prikket hul på vandet.

Jeg håber ikke jeg har skræmt dig og har en ide om, at det måske slet ikke bliver nødvendigt at få dem lagt, når du nu er gået over tid.

Jeg krydser fingre

Ønsker dig en rigtig dejlig fødsel

Hmm, jeg kunne godt frygte mit forløb ville blive lidt som dit! Da jeg skulle føde første gang fik jeg også lagt piller op torsdag eftermiddag, fredag morgen og igen fredag eftermiddag, før jeg fik veer fredag aften. Det endte så i AKS lørdag formiddag...

Mit håb er, at anden gang gik jeg i fødsel af mig selv, da jeg var 14 dage over tid - to dage før jeg skulle være sat i gang, så jeg håber virkelig, at jeg når at gå i gang af mig selv igen denne gang. Det er nu engang det rareste og mest naturlige!

Det lyder da voldsomt - på størrelse med to store æg - det må da gøre lidt ondt at rende rundt med?!

Anmeld

11. februar 2011

misspippi

Hmm, jeg kunne godt frygte mit forløb ville blive lidt som dit! Da jeg skulle føde første gang fik jeg også lagt piller op torsdag eftermiddag, fredag morgen og igen fredag eftermiddag, før jeg fik veer fredag aften. Det endte så i AKS lørdag formiddag...

Mit håb er, at anden gang gik jeg i fødsel af mig selv, da jeg var 14 dage over tid - to dage før jeg skulle være sat i gang, så jeg håber virkelig, at jeg når at gå i gang af mig selv igen denne gang. Det er nu engang det rareste og mest naturlige!

Det lyder da voldsomt - på størrelse med to store æg - det må da gøre lidt ondt at rende rundt med?!

Jeg blev også sat igang ved den første og det tog tre dage med stikpiller før de kunne prikke hul på vandet..... Og det skal heller ikke undre mig at jeg bliver sat igang denne her gang... Ønsker det virkelig ikke, men hvad skal man gøre???

Det kan godt være jeg overdriver mht. størrelsen, kan bare huske da de kom ud, så stod jeg bare der med det i hænderne... ADR!  he he.

De gav mig veer om natten, men det hele kom først rigtig igang da jeg fik ve-drop.  Men så var han også ude sidst på eftermiddagen og al den venten og "falske" veer var jo hurtigt glemt.

Det skal du bare huske at tænke på, at det kan godt være træls i øjeblikket, emn hvor er det skønt bagefter

Men jeg vil dog stadig krydse fingre for at alt går sin naturlige gang og du slipper for de der balloner

Held og lykke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.