Eksperthjælp: Favoritside, skævt baghoved og forstoppelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.573 visninger
0 svar
0 synes godt om
11. februar 2011

Kari Skovmand

"Favoritside, skævt baghoved og forstoppelse"

hej

Jeg skriver fordi jeg har haft besøg af min Sp som siger jeg ikke skal være urolig men at Naja har hendes favortit side at ligge på, og det kan hun se ved at hovedet bagtil er lidt fladt i den side hun ligger til. Ikke noget vildt siger hun men at jeg gerne må tænke over det. men hvordan gør jeg så det. hvordan får jeg hende til at ligge til den anden side når hun ligger og drejer sig helt vildt når hun sover??? og hvad skal jeg kile hende op med, som jeg høre folk siger man kan..... kan ikke lige se det visuelt for mig.

Naja har haft meget forstoppelse og vi er stadig i behandling for det, det har stået på siden hun var 2 måneder. Lægerne på sygehuset siger at det er normalt for børn med forstoppelse de ikke bryder sig om at ligge på maven. Naja er rigttig god til at holde hoved og overkrop. men hun kan íkke lide at ligge på maven. Jeg har lånt bøger ogs for at rette på det men hun kan ikke lide det....... vi købte en gå stol til hende som hun elsker, for så kan hun komme rundt af sig selv og der sker mere for hende. Men min sp siger den faktisk ikke er så god til hende da hun går på tåspidserne for det meste........ men har det den store betydning???? ja jeg mener når hun så godt kan lide det. Jeg prøver selvfølgelig at motivere hende nede på gulvet på maven, men stolen er bare så god for hende...... Skal jeg være bekymret for hende fødder og hvad kan jeg evt gøre????? (ps. masser ehendes føddder hver dag jævenlig så hun bliver bevidst om dem)

hilsen anne

Karis svar

Kære Anne

Mange tak for din henvendelse - hvor er jeg glad for, du skriver, for jeg har et par budskaber til dig:

Først og fremmest - råt for usødet: VÆK MED DEN GÅ-STOL!!!!! Gåstole er noget f..... har skabt. Et barn er klar til at gå, når det rejser sig og gør det af sig selv. Ikke før. Du skal ikke være spor bekymret for din datters fødder - men du skal være bekymret for din datters ryg, når du placerer hende i den gåstol. Der er en helt naturlig grund til, at hun går på tæer i den - hendes nervesystem er endnu ikke udviklet til, at hun kan gå rigtigt i den. Jeg siger det lige én gang til: VÆK med den gå-stol.

Så skulle det vist være på plads.... Med hensyn til at kile hende op for at undgå skævt kranie, så kan du overveje at købe en baby-sleeper pude på www.babyparadise.dk. Min erfarting siger mig dog, at de ikke er meget værd efter 4 mdr.s alderen, for så er hun for aktiv, og kan alligevel flytte sig til den anden side. Jeg vil hellere anbefale dig at finde en lokal kiropraktor med erfaring i børnebehandling, for jeg er ret sikker på, at Naja har et nakke problem. Det er derfor hun har favoritside og ikke kan lide at ligge på maven. Muligvis kan nakkeproblemet ligefrem forårsage den træge mave! Det er uheldigt for hendes videre udvikling, at hun ikke vil ligge på maven. Så se I bare at komme afsted!

De allerbedste hilsner 

Kari

Kari tilbyder grundig undersøgelse, kiropraktisk behandling og vejledning af ovennævnte problemer. Hun har klinik i Kolding, men har et godt kendskab til andre børnekiropraktorer rundt om i landet, og kan derfor henvise til en kiropraktor tæt på dig.

Se Karis hjemmeside: FlicFlac.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.