Mad idéer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

625 visninger
8 svar
0 synes godt om
21. februar 2008

Line

Hejsa

I aften skal jeg være selv hjemme med Benjamin (på næsten 4 år) da hans storebror skal på weekend ved hans far og min kæreste skal til noget på hans skole - og så kommer problemet, hvad skal jeg lave til aftensmad??

Hader og skulle lave aftensmad til bare os to - tit og mange gange spiser Benjamin ikke ret meget og så synes jeg ikke at jeg gider og stå og bruge energi på en masse madlavning.

Så kom med jeres favoritmad når I er selv hjemme med ungerne:)

Mvh Line - der glæder sig til et par timer alene med sin søn:)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2008

Piaa

Hej
Her for vi altid en eller anden form for grød når vi er alene hjemme, ungerne og jeg elsker alle former for grød.
Hilsen Piaa

Anmeld

21. februar 2008

MorCamilla

Hejsa..

Her får Mikkel og jeg risengrød eller rugbrødsmadder når vi er alene hjemme... (hvis han har fået varm mad i dagplejen til middag så får vi gerne rugbrød til aften...) Det er dejlig nemt...

Knus fra Camilla.

Anmeld

21. februar 2008

Line

Havde også tænkt på risengrød da det kun er Benjamin og jeg der kan lide det, men vi får bare ALTID risengrød når vi er selv hjemme...

Rugbrøds madder synes jeg ikke jeg vil severer når han har spist rugbrød til frokost også ( + jeg HADER rugbrød, så det er nok mere det der spiller ind he he)

Kylling og pommes er også tit noget vi får når vi er selv, meeen det er sgu ikke skide sundt, så det dur heller ikke...

Mvh Line - der er på bar bund med hensyn til aftensmaden

Anmeld

21. februar 2008

Nan

Stegt Flodhest i Mosedyndskompot - kan camoufleres som alt - fra færdigfrikadeller til urteburgere og så er der noget at fortælle om.

Anmeld

21. februar 2008

Piaa

Hvad med fiskepinde eller fyldte rødspætter (det skal vi have idag):D

Anmeld

21. februar 2008

Jan9e D

Ja, jeg kender nu alt til det med at ikke gide at lave med når vi kun er 2, men nu er jeg jo alene med min datter, så her er det bare piske nødvendigt. :D

Men jeg gør det at jeg køber fx kogte kyllingtern, eller kogte skinketern fra netto, en lille flaske kaffefløde, nogle champingoner (satves?), og en pakke frisk pasta.

Kog pastaen, som anvist, put kød, svampe, fløde, og dine ynglings krydderier i en pande og give det et opkog, 2-3 min. Og server, evt med flute eller andet brød til.

Kh Jannie

Anmeld

21. februar 2008

Tullebobs

Hejsa

Herhjemme er det altid et hit med hjemmelavet pizza. Hvis vi er alene køber jeg dejen færdig (fås fx Netto), det smager ganske udemærket, og så ellers bare noget fyld på, som han elsker fx skinke, majs og pølse. Så bliver der med garanti guffet;) Og jeg elsker det osse...

Og ja der er ikke noget mere nedslående end at have lavet mad og så gider lillen ikke at spise det...>(

Kram fra Trine

Anmeld

21. februar 2008

Pia.

hvad med suppe og frisk brød, det er min mand ikke så vild med så det er en af tingene der står på menuen når han ikke er hjemme...

ellers laver jeg tit en gang frikadeller dem kan man jo fryse ned og gemme eller bruge dem til madpakkerne.

Eller frisk pasta i fad med broccoli, fløde, flået tomater og bacon - det er nemt og så er der også til i morgen...

jeg koger den priske pasta 2 minutter, steger bacon (men ikke helt, da det får resten i ovnen) så hælder jeg pastaen, fløden og de flået tometer hen over hinanden i et fad skær broccolien i små stykker og rør det ned i (man kan også koge broccolien først, men jeg kan godt lide den er sprød)
og så bacom på toppen, man kan også bruge skinketern og vælge at drysse lidt ost på...
krydderier, ja det er bare hvad jeg har lyst til den dag....

Knus Pia, som håber du finder på noget lækkert til jer.:)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.