Erfaringer med "gummegel/dråber"?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.085 visninger
3 svar
0 synes godt om
10. februar 2011

K&S

Hejsa

Jeg tror, Anton er ved at få tænder, han gnubber både egne fingre og legetøj frem og tilbage i munden - han er MEGET pylret og bryder tit ud i uforklarelig gråd

Har I nogle erfaringer med "gummedråber/gel"?

Jeg har prøvet at google og der er både for og imod (der stod endda at nogle præparater ikke bare bedøver gummerne men også svælget...!) så vil da lige høre jer?

Katja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2011

Mussen2

K&S skriver:

Hejsa

Jeg tror, Anton er ved at få tænder, han gnubber både egne fingre og legetøj frem og tilbage i munden - han er MEGET pylret og bryder tit ud i uforklarelig gråd

Jeg har prøvet at google og der er både for og imod (der stod endda at nogle præparater ikke bare bedøver gummerne men også svælget...!) så vil da lige høre jer?

Katja

De dråber som bedøver skl man have på recept, mener de hedder Dolodent eller sådan noget. Gummedråber er naturlit fremstillet og kan fåes i håndkøb. dem ar vi haft glæde af. Vores datter vil gerne have dem på! Om det er fordi de smager godt eller om de virker ved jeg ikke. Jeg har også hørt et råd om at smøre flydende panodil på gummen/tandn. det skulle også hjælpe.

Håber tanden snart er brudt frem, så jeres søn kan blive glad igen.

Anmeld

10. februar 2011

K&S

Mussen2 skriver:

De dråber som bedøver skl man have på recept, mener de hedder Dolodent eller sådan noget. Gummedråber er naturlit fremstillet og kan fåes i håndkøb. dem ar vi haft glæde af. Vores datter vil gerne have dem på! Om det er fordi de smager godt eller om de virker ved jeg ikke. Jeg har også hørt et råd om at smøre flydende panodil på gummen/tandn. det skulle også hjælpe.

Håber tanden snart er brudt frem, så jeres søn kan blive glad igen.

Tak for dit svar! Jeg vil smutte forbi apoteket i morgen og høre ad

Anmeld

10. februar 2011

Lolli

K&S skriver:

Hejsa

Katja

Vi brugte også de der gummedråber da vores søn fik tænder. Det virkede super godt når han skulle falde i søvn om aftenen.

Som bonusinfo kan jeg fortælle at smerten forsviner med det samme. Da min søn fik tænder, var mine visdomstænder ved at bryde frem og det gjorde ondt som en i h... Derfor ville jeg jo lige afprøve på mig selv - og det var dælme en befrielse. Ingen smerte overhovedet. Men de holdt ikke så længe ½-1 time.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.