3. og sidste lægebesøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

579 visninger
11 svar
0 synes godt om
10. februar 2011

AnneBJ

Så har jeg været ved læge igen, men denne gang planlagt Han er nu altså stadig fin, og jeg er GLAD for jeg skiftede inden fødslen!

Men altså:

34+5
Vægt: 87,5 kg. (8,2 kg taget på)
Blodtryk: 130/70
Urin: blank
Ødem: (+)
S/F: 29 cm
Fosterpræst: hoved
Fosterskøn: 2300g.
Fosterakt. og hjertelyd: + og +

Så alt i alt er det hele bare i skønneste orden! Jeg troede jeg havde en blærebetændelse (igen) men der var intet at finde whatsoever! Så det er jo dejligt, selvom det betyder at jeg bare skal finde mig i den meget øgede tissetrang...

Da jeg trak blusen op, for han kunne måle S/F, kiggede han på maveskindet og spurgte "hvor mange børn er det du har i forvejen?!" "øhm ingen..." "Hold da op, så har du alligevel mange strækmærker hva?!" "Nåh, synes du virkelig??"
Fortalte at min mor også har mange, men at hun trods alt har født 4 børn nu, så det var lidt mere rimeligt. Han mente så, at jeg da bare kunne få ligeså mange som hende, for så var der ikke nogen der kunne se hvilke strækmærker der var kommet hvornår..

Hovedet står ikke helt fast endnu, men er godt på vej til det. Så jeg spurgte jo, om det betød jeg stadig skal lægge mig ned hvis vandet går (spurgte i sjov, men han fangede den slet ikke) - han begyndte at forklare at hovedet jo er hvor det skal være, og lige er klar til at glide ned i bækkenet, så uanset hvilken optakt der er til fødsel, så skal jeg bare tage det stille og roligt, ringe til FG og få mig selv transporteret derind, når de vil se mig... Ja okay så

Skal af sted igen mandag i uge 8, fordi sygeplejersken var gået for i dag og holder ferie til og med uge 7. Hun skal tage blodprøver fordi jeg er rhesus negativ, men der sker åbenbart ikke noget ved at vente (blot skal jeg liiige oplyse det, hvis jeg går i fødsel inden blodprøverne er taget...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2011

piadas

Dejligt at alt var som det skulle være! Men det er alligevel mærkeligt at tænke på, at man ikke ser lægen igen, før til 5 ugers undersøgelsen! Lige bortset fra at du lige skal omkring i næste uge, selvfølgelig!

Jeg synes altså, det er flot, du ikke har taget mere på...hmm 20 kg. her!

Nu varer det heller ikke længe, før vi skal til at heppe på dig, men altså jeg vil gerne lige selv have født inden!!!

Forresten - det der med strækmærkerne - jeg fik altså også megamange første gang, og det er da klart, at det er første gang, man får dem. Anden gang osv. har huden jo allerede været udvidet, så det forstår jeg ikke lige, hvorfor lægen siger på den måde?!! Mine var meget mere lilla første gang - denne gang er de mere hudfarvede med en snert af lilla, og jeg tror da, at det er fordi de ikke bliver yderligere udvidet...

Anmeld

10. februar 2011

AnneBJ

piadas skriver:

Dejligt at alt var som det skulle være! Men det er alligevel mærkeligt at tænke på, at man ikke ser lægen igen, før til 5 ugers undersøgelsen! Lige bortset fra at du lige skal omkring i næste uge, selvfølgelig!

Jeg synes altså, det er flot, du ikke har taget mere på...hmm 20 kg. her!

Nu varer det heller ikke længe, før vi skal til at heppe på dig, men altså jeg vil gerne lige selv have født inden!!!

Forresten - det der med strækmærkerne - jeg fik altså også megamange første gang, og det er da klart, at det er første gang, man får dem. Anden gang osv. har huden jo allerede været udvidet, så det forstår jeg ikke lige, hvorfor lægen siger på den måde?!! Mine var meget mere lilla første gang - denne gang er de mere hudfarvede med en snert af lilla, og jeg tror da, at det er fordi de ikke bliver yderligere udvidet...

Jo det er lidt underligt! Han sagde også pøj-pøj med fødslen.. Jamen tak tænkte jeg, der er jo OCEANER af tid til... hmm kan godt fornemme at det faktisk går RET stærkt lige pludselige

Tror nu mest det var for sjov det med strækmærkerne - sådan tog mit graviditetshumør det heldigvis (for ham) 

Ihh jeg glæder mig også til der skal heppes på mig, men håber nu ikke jeg får brug for helt så meget hep som dig og lillemanden - hun er skisme en stædig lille rad... 

Du får lige en stak vestøv 

Har du prøvet "gå-i-fødsel-pizzaen"? Kunne se det var hvidløg der skulle gøre udslaget? I dine sko havde jeg nok sat mig til at æde hvidløg råt og uden tilbehør... Desperate times.... 

Anmeld

10. februar 2011

piadas

AnneBJ skriver:

Jo det er lidt underligt! Han sagde også pøj-pøj med fødslen.. Jamen tak tænkte jeg, der er jo OCEANER af tid til... hmm kan godt fornemme at det faktisk går RET stærkt lige pludselige

Tror nu mest det var for sjov det med strækmærkerne - sådan tog mit graviditetshumør det heldigvis (for ham) 

Ihh jeg glæder mig også til der skal heppes på mig, men håber nu ikke jeg får brug for helt så meget hep som dig og lillemanden - hun er skisme en stædig lille rad... 

Du får lige en stak vestøv 

Har du prøvet "gå-i-fødsel-pizzaen"? Kunne se det var hvidløg der skulle gøre udslaget? I dine sko havde jeg nok sat mig til at æde hvidløg råt og uden tilbehør... Desperate times.... 

Hæhæ, nej og jeg har faktisk lige fået pizza Jeg skulle have tænkt på det med hvidløg...jeg er så langt ude, at jeg ikke engang gider lave mad!! Hvis nu man tog noget kød op af fryseren om morgenen, og man så gik i fødsel i løbet af dagen og man blev nødt til at smide kødet ud!! Hmm, vist en dårlig undskyldning, men jeg gider bare ingenting!!

Anmeld

10. februar 2011

AnneBJ

piadas skriver:

Hæhæ, nej og jeg har faktisk lige fået pizza Jeg skulle have tænkt på det med hvidløg...jeg er så langt ude, at jeg ikke engang gider lave mad!! Hvis nu man tog noget kød op af fryseren om morgenen, og man så gik i fødsel i løbet af dagen og man blev nødt til at smide kødet ud!! Hmm, vist en dårlig undskyldning, men jeg gider bare ingenting!!

Haha, hvor er du sød!

Vi ville helt sikkert have samme indstilling herhjemme og leve af takeaway fra det minut jeg gik over tid... Måske jeg skulle gå igang med det der mad til fryseren... 

Bliver spændende at høre hvad de siger imorgen - det er ikke din JM veninde der er din JM vel? (hvis spørgsmålet giver mening)

Anmeld

10. februar 2011

piadas

AnneBJ skriver:

Haha, hvor er du sød!

Vi ville helt sikkert have samme indstilling herhjemme og leve af takeaway fra det minut jeg gik over tid... Måske jeg skulle gå igang med det der mad til fryseren... 

Bliver spændende at høre hvad de siger imorgen - det er ikke din JM veninde der er din JM vel? (hvis spørgsmålet giver mening)

Jamen, jeg tror heller ikke de to store, ville blive kede af det, hvis de skulle leve af pizza og McD den næste uges tid, men så tror jeg sgu ikke, jeg kan nøjes med +20 kg. længere...

Jeg glæder mig også vildt til imorgen...om ikke andet så bare for at se hende på scanningen igen, nu når hun ikke gider komme ud!! Jeg håber, hun kan løsne hinder, nu hvor Ida er kommet længere ned, så jeg føder en af de næste dage!!

Anmeld

10. februar 2011

piadas

Og forresten så er det min jdm.veninde, der er min jdm., men ikke imorgen. De har en fast jdm. i Viborg til at tage sig af sådan nogle som mig, der går over tid og altid står for scanningerne og CTG. Det er fint med mig - jeg har også bare aftalt med min veninde, at hun først kommer, når jeg er i aktiv fødsel, for hun skal jo også gerne være frisk, og hvis nu det kommer til at strække sig over et helt døgn (eller mere), er det bedre, hun først kommer til sidst.

Hun kan dog ikke hverken fredag eller lørdag, så det er næsten også lidt træls for hende, hvis så jeg føder der, men det er der jo ikke noget at gøre ved...jeg er næsten også ligeglad efterhånden! Jeg vil bare have hende ud!!

Anmeld

10. februar 2011

AnneBJ

piadas skriver:

jeg er næsten også ligeglad efterhånden! Jeg vil bare have hende ud!!

Forstår jeg godt!! 

Anmeld

11. februar 2011

DK

Hej Anne!

Tænk at du er i uge 35 allerede! Så er der altså ikke længe til 37+0!! Weeee...

Dejligt at alt var som det skulle være hos lægen, at han stadig er flink og rar og at du er en top tunet gravid!!

Jaa... så er det jo bare at vente på fødslen (og drop mad til fryseren, lav KAGER i stedet! )

Anmeld

11. februar 2011

AnneBJ

DK skriver:

Hej Anne!

Tænk at du er i uge 35 allerede! Så er der altså ikke længe til 37+0!! Weeee...

Dejligt at alt var som det skulle være hos lægen, at han stadig er flink og rar og at du er en top tunet gravid!!

Jaa... så er det jo bare at vente på fødslen (og drop mad til fryseren, lav KAGER i stedet! )

Haha ja kager.. det var da alletiders ide.. Men så skal jeg lige pludselig dele med Jørn... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.