Hvornår hver 2. weekend hos far?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.746 visninger
4 svar
0 synes godt om
10. februar 2011

Lisbeth85

Hejsa!

Min eks vil gerne se sin søn hver 2. weekend, når det kan lade sig gøre. På statsforvaltnigenshjemmeside står der mellem 9-12 mdr, men det synes jeg er meget tidligt? Vi bor langt fra hinanden, så han er her ikke hver dag, men er her ca. 3-4 gange om måneden og ser sin søn der.

Når samværet skal trappes op, så er det vigtig for mig, at det ikke sker samtidig med andre nye ting i min søns liv. Han begynder i vuggestue/dagpleje omkring juli, hvor han er ca. 9 mdr. Derfor HÅBER jeg ikke, at statsforvaltningen vil sige, at vi allerede der skal starte.

Nogen der har erfaringer mht. samvær og statsforvaltningen? Vil bare det bedste for min dejlige søn, og jeg ved, at det er svært for ham i så lille en alder, at der sker for mange ting.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2011

132319

Min datter starter samvær hver anden weekend med sin far når jeg ikke ammer mere, dvs. senest når hun er 1 år 

Din søn vil, efter min mening, have godt af at få samvær med sin far omkring samme alder. På den måde vil de få opbygget et stærkt bånd som de ellers ikke ville når du er til stede.

Vi gør i øvrigt alt uden om statsforvaltningen da vi sagtens kan samarbejde omkring vores børn.

Anmeld

10. februar 2011

sophiemy

Jeg er ikke sikker på at det vil blive weekend fra starten. Jeg mener at have hørt, at man som tommelfingerregel siger, at barnet kan klare "det antal overnatninger, der svarer til alderstrin". 1 år = 1 overnatning, 2 år = 2 overnatninger, osv.

Men det var jo i virkeligheden heller ikke det dit spørgsmål gik på...

Hver sag bliver vurderet enkeltvis og de tager i statsforvaltningen så vidt muligt hensyn til jeres barn. Hvis jeg var dig ville jeg forsøge at ringe til statsforvaltningen og høre dem hvad de eventuelt kunne tænkes at lægge vægt på.

...Hvis muligt kunne du jo også forsøge at appellere til din ekskærestes fornuft, men det afhænger jo af om I kan tale sammen.

Held og lykke

Anmeld

10. februar 2011

Lisbeth85

madagaskar skriver:

Jeg er ikke sikker på at det vil blive weekend fra starten. Jeg mener at have hørt, at man som tommelfingerregel siger, at barnet kan klare "det antal overnatninger, der svarer til alderstrin". 1 år = 1 overnatning, 2 år = 2 overnatninger, osv.

Hver sag bliver vurderet enkeltvis og de tager i statsforvaltningen så vidt muligt hensyn til jeres barn. Hvis jeg var dig ville jeg forsøge at ringe til statsforvaltningen og høre dem hvad de eventuelt kunne tænkes at lægge vægt på.

...Hvis muligt kunne du jo også forsøge at appellere til din ekskærestes fornuft, men det afhænger jo af om I kan tale sammen.

Held og lykke

Jamen det håber jeg da, at jeg kan. Vi kan godt snakke sammen, men er bare bange for, at hans ego vil skinne lidt for meget igennem

Ja, kunne nok være en god idé at ringe til dem, og få en snak derom. Det kan jo ikke skade

Anmeld

11. februar 2011

CmarianN

madagaskar skriver:

Held og lykke

“barnet kan klare "det antal overnatninger, der svarer til alderstrin". 1 år = 1 overnatning, 2 år = 2 overnatninger, osv.“

Det sagde hende familierådgiveren, eller hvad hun nu er, Lola, på Godmorgen tv på tv2 - så det er vidst meget rigtigt 

Pøj pøj kusine 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.