Har brug for et godt råd.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

434 visninger
3 svar
0 synes godt om
9. februar 2011

FruEllingsen

Marcus på 9½ måned, stoppede helt med at få flaske for et par uger siden, og det er bare gået rigtig fint. indtil nu!

De sidste par dage har vi ikke kunne få ham til at drikke nok MME af kop, vi kan måske lokke 200 ml i ham. max 300. og det er jo ikke helt nok. men tilbyder vi ham vand i stedet for mælk drikker han helt fint som han plejer.

Han får profylac, da han har mælkeallergi. Tror simpelthen at han er blevet træt af smagen (det har en VIRKELIG grim smag)

Er der noget som jeg kan tilbyde ham i stedet for???

Hvad ville i gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2011

Cris

Jeg ved at mit barn den lille (og den store gjord det også) har ikke trukket nok af koppen. Mange ville mene, at det var nok, men jeg kunne mærke, at bleerne kunne være lidt mere våde (vi bruger stofbleer, så jeg ved, hvor meget de tisser) og væske er meget vigtigt for deres mave. Så han får koppen til måltider og her og der, ellers får han en tudkop og han elsker den. Han hygger med den nogle gange og han suger godt, som jeg gerne vil   Den står næsten altid med noget frisk (vand, mælk, rismælk ellers det jeg bestemmer den dag) på kaffebordet og han kommer til den en gang i mellem og suger langt. Men koppen har jeg prøvet, men jeg blev træt at tørre gulvet og som sagt, jeg syntes, at det ikke var nok. Mange mennesker i DK heder tudkoppen, det er næsten ligesom deres børn bliver dummer eller aldrig vokser, hvis de får en tudkop   Men her hjemme hos os er de elsket

Anmeld

9. februar 2011

FruEllingsen

Cris skriver:

Jeg ved at mit barn den lille (og den store gjord det også) har ikke trukket nok af koppen. Mange ville mene, at det var nok, men jeg kunne mærke, at bleerne kunne være lidt mere våde (vi bruger stofbleer, så jeg ved, hvor meget de tisser) og væske er meget vigtigt for deres mave. Så han får koppen til måltider og her og der, ellers får han en tudkop og han elsker den. Han hygger med den nogle gange og han suger godt, som jeg gerne vil   Den står næsten altid med noget frisk (vand, mælk, rismælk ellers det jeg bestemmer den dag) på kaffebordet og han kommer til den en gang i mellem og suger langt. Men koppen har jeg prøvet, men jeg blev træt at tørre gulvet og som sagt, jeg syntes, at det ikke var nok. Mange mennesker i DK heder tudkoppen, det er næsten ligesom deres børn bliver dummer eller aldrig vokser, hvis de får en tudkop   Men her hjemme hos os er de elsket

hvor gammel har jeres været da de kunne finde ud af at drikke af sådan en kop? vi har nemliig prøvet at give marcus mælken i sådan en. men han bider bare i den i stedet for at drikke af den.

Anmeld

9. februar 2011

Cris

Drømmer skriver:

hvor gammel har jeres været da de kunne finde ud af at drikke af sådan en kop? vi har nemliig prøvet at give marcus mælken i sådan en. men han bider bare i den i stedet for at drikke af den.

Det kan jeg ikke huske, det er utroligt, hvor hurtigt man glemmer sådan nogle ting    Men jeg tror, at det var ca 8 måneder. I starten var det mest leg og de kikkede, hvordan den droppede og sådan nogle ting. Så laver du en dejlig saftevand så de kan se, at det faktisk kan drikkes    Så finder de hurtigt uf af    Vi bruger dem fra Bornfree og Avent, og de kan bruge begge to. De bruger dem stadig om natten. Begge to vågner en gang i mellem (gudskelov den store næsten aldrig mere!) og gerne vil drikke noget. Jeg gider ikke at tage en kop og ende med vand på madrassen og alt det. Det har altid været nemmere for mig at bare gå som zombien og stikke tukoppen i munden. Den lille (15 måneder) har selv fundet ud af, hvor flasken ligger og han tager selv nogle gange og sover igen    Så prøv næste gang med noget saftevand og du kan se, at når han er færdig med at undersøge den, så bliver han godt overresket, at man kan drikke af den! (vi bruger den også til smoothies som vi laver hjemme og nogle gange putter jeg en lille smule saft i deres mælk, når jeg kan mærke, at de skal lokkes mere væske i dem eller når de ikke rigtig vil spise, så lokker jeg mere mælk i dem på dem måde. Man behøver ikke så meget, bare lidt så den giver en guf smag og så ryger næsten hele koppen i dem!... det er ikke den råd sundhedplejerske vil give pga sukker, men som sagt, jeg prioriterer nogle gang, at de få deres mælk og at de får væske nok efter en lang dag i institutionen)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.