De dersens tigerspring??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.333 visninger
6 svar
0 synes godt om
9. februar 2011

MamaLook

Ja, nu er jeg efterhånden stødt på begrebet en del gange herinde på baby.dk..

Er der nogen, der vil forklare begrebet for mig? Jeg er med på, at det er, når barnet gennemgår forandringer/faser, men hvornår, hvorfor og hvordan?

På forhånd tak

Ps. Min søn er 4 uger, hvornår kan jeg forvente 1. 'tigerspring'?? Jeg synes allerede, han har ændret sig en del - vil kun hænge på mig og farmand hele tiden, vil ikke sove selv i sin vugge....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2011

sismofutten

Du kan læse en hel del om det her: http://voresborn.dk/baby-psykologi-og-udvikling/1439-syv-fantastiske-tigerspring?Udvikling=

Det første spring kommer omkring de 8 uger..

Og ellers kan jeg kun anbefale bogen "Vidunderlige uger" :-)

Anmeld

9. februar 2011

sarahb

det første spring kommer omkring 4 uger så der er dit barn nok nu, her er et resume

alt tyder på at dit barn oplever en modning af sit stofskifte , sine organger og sine sanser omkring dette spring.
Det bliver tydeligt mere interesseret i verden omkring sig og kan nu også se længere end de tidligere 20-30 cm. Som mor kan du mærke dit barn reagerer mere på dig og andre. Dit barn græder nu også med rigtige tårer.

Dit barn har det ekstra svært ved at tage dette spring, først og fremmest fordi det er første gang det oplever et spring i sin mentale udvikling. Netop som det har vænnet sit til livet uden for mors mave, ændre dets verden sit pludseligt drastisk.
Det har brug for dig nu. Det kan endnu ikke række armene op efter dig og det kan ikke andet end med sin stemme og kropssprog fortælle at det har brug for dig.

Du kan hjælpe dit barn igennem dette spring ved at
kærtegne og forkæle med masser af fysisk kontakt
vug barnet blidt
bær barnet i en slynge
nyn en melodi
klap det blidt i enden.

Det med at klappe blidt i enden virkelde super godt her

Anmeld

9. februar 2011

FamilenStorm

Hvis du har en iPhone, smarphone eller hvad de ellers hedder kan du downloade app'en til bogen vidunderlige uger, så kan du følge med på mobilen hvornår lille fyren tager et spring og hvordan du kan hjælpe ham igennem det.. Bruger det selv :-)

Anmeld

9. februar 2011

sarahb

Heidibh skriver:

Hvis du har en iPhone, smarphone eller hvad de ellers hedder kan du downloade app'en til bogen vidunderlige uger, så kan du følge med på mobilen hvornår lille fyren tager et spring og hvordan du kan hjælpe ham igennem det.. Bruger det selv :-)

den er nemlig helt fantastisk den app

Anmeld

9. februar 2011

FamilenStorm

sarahb skriver:

den er nemlig helt fantastisk den app

Jeps det er den nemlig 

Anmeld

9. februar 2011

morethanperfect

Jeg har bogen vidunderlige uger ... Den kan jeg varmt anbefale  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.