Overtræt barn... HJÆLP

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.551 visninger
6 svar
0 synes godt om
25. september 2008

Christinahr

For nøj hvor er jeg bare lost i øjeblikket.

I weekenderne er Aia den mest vidunderlige lige pige. Stort set altid glad, nem og meget omgængelig. Men i hverdagene er hun helt udholdelig.

Selvom jeg afl halv ni og henter kl to er hun bare overtræt resten af dagen. Hun vågner selv fra middagslur, så der er ikke så meget gøre der. Den mindste lille ting der går hende imod eller hvis jeg ikke forstår hvad hun gerne vil og hun er fuldstændig grædefærdig. Jeg må ikke røre ved hende det første stykke tid og selvom jeg henter både sut, dyne, rosiner eller mælk er der intet der virker. Hun er bare utrøstelig. Efter lidt tid vil hun gerne op og jeg trøster hende og putter med hende. Nogengange er det både om morgene og om eftermiddagen problemet er.

Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre, hun er ikke hysterisk som jeg får ikke min vilje og er sur, men bare træt og ulykkelig.

I hendes vuggestue har de rykket lokaler og på en alm dag bliver hun afl et nyt sted, skal køre 15 min bus for så ankomme et nyt sted igen. Det er det eneste der er ændret i hendes hverdag, så kan det køre hende så meget ud? Det er ca 4 uger siden det begyndte, så det burde hun vel snart have vænt sig til?

Det er bare ikke rart at sidde og ikke vil hente sit barn fordi man ved det bliver en lorteeftermiddag...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2008

Lullaby

Nu ved jeg ikke hvor gammel hun er men Izabella gør nogenlunde det samme og hun er 3½. HUn sover ikke middagslur mere selvom hun godt kunne trænge til det men så bliver kl nemt 9.30 før hun sover og det er for sent for sådan en lille en. Men jeg kan da komme med eksempler på hvad der sker her hos os. Henter hende og allerede 5 min efter møder vi de første problemer. Måske har hun spist al sin madpakke og er ved at DØ af sult. Hun kan ikke gå længere og trækker sine ben efter sig imens hun klynker at hun er træt. At Yazmin ligger i klapvognen er stadig noget der kan undre hende og hun mener at Yazmin bare kan gå selv imens hun kan sidde der for hun er træt. Op ad trappen tager flere min for hun er så træt så træt. Kommer hjem så er den tegnefilm ikk i som hun gerne vil se men vil ikke finde den selv, det skal mor. Hvis ikke mor vil græder hun. Så finder vi den. Den starter ikke, endnu et grådanfald. Så taler de måske forkert eller det er for højt. Hendes bamse er der ikke. Hun er sulten og det skal være NU ellers græder vi. Må hun få sin sut? Nej, endnu et grådanfald. Får noget at spise og spiser det ikke op for nu kan hun pludselig ikke lide madder der er skåret over eller også er det forkerte pålæg der er på. Hårdt er det ja :'(

Anmeld

25. september 2008

Miamaja

Kender det godt;). det sker hos os i perioder hvis der sker den mindste ændring. små børn er uhyre følsomme og jeg har været vant til spontanitet i min hverdag dvs at får jeg lyst til noget har jeg bare gjort det. nu er der en lille en og tage hensyn til og så må jeg da se i øjenene at bl.a butikskikkeri i 3 timer hører fortiden til. rutine er nøgleordet, hvis ikke går det sjældent godt:)

Anmeld

26. september 2008

Christinahr

[citat][f][småt]Anja Nørreslet skriver:[/småt][/f] Nu ved jeg ikke hvor gammel hun er men Izabella gør nogenlunde det samme og hun er 3½. HUn sover ikke middagslur mere selvom hun godt kunne trænge til det men så bliver kl nemt 9.30 før hun sover og det er for sent for sådan en lille en. Men jeg kan da komme med eksempler på hvad der sker her hos os. Henter hende og allerede 5 min efter møder vi de første problemer. Måske har hun spist al sin madpakke og er ved at DØ af sult. Hun kan ikke gå længere og trækker sine ben efter sig imens hun klynker at hun er træt. At Yazmin ligger i klapvognen er stadig noget der kan undre hende og hun mener at Yazmin bare kan gå selv imens hun kan sidde der for hun er træt. Op ad trappen tager flere min for hun er så træt så træt. Kommer hjem så er den tegnefilm ikk i som hun gerne vil se men vil ikke finde den selv, det skal mor. Hvis ikke mor vil græder hun. Så finder vi den. Den starter ikke, endnu et grådanfald. Så taler de måske forkert eller det er for højt. Hendes bamse er der ikke. Hun er sulten og det skal være NU ellers græder vi. Må hun få sin sut? Nej, endnu et grådanfald. Får noget at spise og spiser det ikke op for nu kan hun pludselig ikke lide madder der er skåret over eller også er det forkerte pålæg der er på. Hårdt er det ja :'([/citat] Ja ja, det er sådan det fungere... Så er hun bare normal...wee (?) Ja det er bare mega mega hårdt - men hvad delen gør man? Hun er 5 timer i vuggestue, hvoraf hun sover halvande, så hun kan jo dårligt være der mindre(?)

Anmeld

26. september 2008

Christinahr

Miamaja skriver:

Kender det godt;). det sker hos os i perioder hvis der sker den mindste ændring. små børn er uhyre følsomme og jeg har været vant til spontanitet i min hverdag dvs at får jeg lyst til noget har jeg bare gjort det. nu er der en lille en og tage hensyn til og så må jeg da se i øjenene at bl.a butikskikkeri i 3 timer hører fortiden til. rutine er nøgleordet, hvis ikke går det sjældent godt:)

Ja det der er irreterende er at det er vuggestuen der er ændringer - dvs det er ikke noget vi har valgt, for så er vi jo selv skyld i det - det er andre der vælger for vores barn og os. Jeg er overbvist om det er ændringerne i vuggestuen. Det der er æv er bare at hun om 2 uger starter i ny vuggestue, så der desværre ikke udsigt til det bliver bedre foreløbigt(?)

Anmeld

27. september 2008

Lullaby

Ja det er bare mega mega hårdt - men hvad delen gør man?

Hun er 5 timer i vuggestue, hvoraf hun sover halvande, så hun kan jo dårligt være der mindre

Nej Bella er også i børnehaven deromkring. Men jeg tror det er fordi at de der om eftermiddagen bliver lidt trætte. Der er mange indtryk. Jeg har prøvet at sætte mig ned med Bella der når det går galt og hygge med hende men det hjælper ikke. Hun bliver stadig sur. Man skal nok bare trøste og så være der for dem...(?)

Anmeld

27. september 2008

Rahmberg.dk

De dage har vi også.
Ann-Cathrine har behov for mindst 2 timers søvn,
og det får hun meget sjældent i vuggestuen da de sover på de der madrasser, og når der så er uro, eller de andre begynder at rumstere så vågner hun også og så har vi nøjagtigt samme dage.
Træt, pyldret og dagen er bare så lang.
Vi havde hende til at sove i barnevognen, da hun der sov den tid hun skulle, da der var mere fred og ro, men den er hun desværre blevet for stor til, så den løsning duer ikke længere.

Vi har fundet lidt ud af det har hjulpet at vuggestuen trækker hendes sovetid, så hun ikke kommer i seng der omkring halv 12, men først kl. halv 1.. Der er hun åbenbart mere træt, og egentligt er der jo ikke ret lang tid fra kl. 7 når de vågner til kl halv 12.. men der er lang tid fra kl. 13 til kl. 19 eller 20 hvor de kommer i seng.

Så måske det vil hjælpe dig også at flytte hendes sovetid.

Hilsen Berit

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.