Spørgsmål om børnebidrag og tillæg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.872 visninger
7 svar
0 synes godt om
8. februar 2011

Anonym trådstarter

Nu efter jeg er bleven enlig skal jeg jo til at søge om alt og faren skal betale børnebidrag.

Men nu faldt jeg over det tillæg hvornår skal det betales?

Faren er på lærelinge løn til 1 April og derefter på fuld løn.
Så skal han betale det tillæg?

Knus den nye enlige mor som er stolt af at have taget beslutningen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2011

N&J

Jeg er lidt i tvivl om hvilket tillæg du tænker på?

Det faderen skal betale (uanset hvad han tjener) er bidrag til jeres barn, kan ikke huske hvad satsen er på, men omkring 1170 pr. mdr. eller deromkring, men man kan få forhøjet det hvis han tjener mange penge. De ekstra "tillæg" du kan få er fra kommunen og har intet med din x at gøre udover at han skal være fraflyttet adressen. 

Anmeld

8. februar 2011

Anonym trådstarter

Der står det her på borger.dk

Børnebidraget kan bestå af tre dele:

1. fast grundbeløb

2. fast tillæg og

3. eventuelt tillæg afhængig af forældrenes bruttoindtægt og antallet af børn.

Det normale bidrag består af et grundbeløb og et fast tillæg.

Grundbeløb per måned: 1.036 kr. (2010), 1.056 kr.(2011).

Tillæg per måned: 134 kr. (2010), 137 kr. (2011).

Alt efter forældrenes bruttoindtægt og antallet af børn, man skal forsørge, kan der lægges et yderligere tillæg til bidraget. Dette tillæg beregnes ud fra det faste grundbeløb.

Anmeld

8. februar 2011

Rockertand

Du får 1193 kr fra faderen hver måned.

Anmeld

9. februar 2011

N&J

Anonym skriver:

1. fast grundbeløb

2. fast tillæg og

Alt efter forældrenes bruttoindtægt og antallet af børn, man skal forsørge, kan der lægges et yderligere tillæg til bidraget. Dette tillæg beregnes ud fra det faste grundbeløb.

De tillæg er jeg ret sikker på er hvis faderen har en høj indkomst, det er i hvert fald ikke nogen jeg nogensinde er stødt på. 

Regn med de 1193 som Rockertand skrev, og så alt efter hvad din indkomst er, så kan du søge om det ordinære og ekstra ordinære bidrag af kommunen, boligsikring og friplads i inst. 

Anmeld

9. februar 2011

sophiemy

Anonym skriver:

1. fast grundbeløb

2. fast tillæg og

Alle skal betale tillægget. Men det passer også med de 1193,- som de andre siger (1056+137).

De yderligere tillæg som der omtales nederst - er afhængig af faderens indkomst og forskellen mellem jeres indkomst indbyrdes. Disse får du altså kun, hvis far tjener over de fastsatte grænser OG du vel og mærke søger, at få sat "højst muligt bidrag". Ellers er det stadig de 1193,- der gælder.

Anmeld

9. februar 2011

Valle81

N&J skriver:

De tillæg er jeg ret sikker på er hvis faderen har en høj indkomst, det er i hvert fald ikke nogen jeg nogensinde er stødt på. 

Regn med de 1193 som Rockertand skrev, og så alt efter hvad din indkomst er, så kan du søge om det ordinære og ekstra ordinære bidrag af kommunen, boligsikring og friplads i inst. 

Nemmerlig, og faderen skal tjene over 380.000 krone ( hvis jeg husker rigtig) før det kan blive aktuelt om forhøjet børnebidrag fra faderen:0)

Anmeld

9. februar 2011

Pige2009

N&J skriver:

Ja, det ekstra tillæg er med en indkomst over 360.000 kr. årligt. Tjener han mindre får du det altså ikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.