Råt, lyst trægulv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.785 visninger
6 svar
0 synes godt om
8. februar 2011

Sitrani

Hej søde piger... 

Der må være nogen af jer, der også har trægulv i jeres hjem, som udover sæbebehandling med træsæbe osv., ikke har anden behandling - altså ingen lak eller noget...

Jeg har lige støvsuget, og det kunne godt trænge til at blive vasket igen! Men sidst jeg prøvede var det så besværligt at min kæreste måtte tage over, fordi han var den eneste, der kunne skubbe kosten henover gulvet.. Vi har bare brugt en almindelig skrubbekost med en gulvklud på og så guldsæbe... Men det er sgu næsten ikke til at skubbe den kud frem og tilbage.. 

Hvad er den bedste løsning? Har overvejet at købe en flad mobbe, hvor kluden jo er sat fast, som den ikke er på den kost vi har nu - det er sådan lidt den "gammeldaws" metode vi bruger lige nu.... 

Hvad gør I derhjemme...?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2011

Rockertand

STN skriver:

Er det fyr eller eg eller?

Vi har sæbebehandlet egetræsgulv, og jeg bruger bare Vileda Ultramax - det samme bruges på vores klinker.

Anmeld

8. februar 2011

Sitrani

Rockertand skriver:

Er det fyr eller eg eller?

Vi har sæbebehandlet egetræsgulv, og jeg bruger bare bupla-fyn@bupl.dk - det samme bruges på vores klinker.

Hmm.. tja, det er et godt spørgsmål.... tror nok det er eg... en er ikke sikker.... det er meget lyst og flot...

det der vileda.... er det sæbe, eller en moppe...?? 

Anmeld

8. februar 2011

Rockertand

Hvis det er meget lyst, er det sikkert ask, men det gør nu ikke nogen forskel i forhold til eg.

Vileda Ultramax er en moppe med tilhørende spand, hvor du ikke behøver at have fingrene nede i spanden for at vride og gøre ved, det er meget nemt og tager ingen tid at vaske gulv. Det kan købes i Bilka og lignende steder.

Anmeld

8. februar 2011

Sitrani

Rockertand skriver:

Hvis det er meget lyst, er det sikkert ask, men det gør nu ikke nogen forskel i forhold til eg.

Vileda Ultramax er en moppe med tilhørende spand, hvor du ikke behøver at have fingrene nede i spanden for at vride og gøre ved, det er meget nemt og tager ingen tid at vaske gulv. Det kan købes i Bilka og lignende steder.

Okay  Jamen det er nok sådan én jeg har kigget på så.... Er den nem at skubbe frem og tilbage på gulvet, når det er så råt..? Jeg synes nemlig en klud hænger meget i.... men det er sikkert anderledes med den moppe der....

Anmeld

8. februar 2011

Betteisen

Ned på alle fire med en rigtig gulvskrubbe (en lille en til hånden) og godt med sæbespåner/brun sæbe. Det er det eneste der virker. Mopperne gør kun rent overfladisk (men er super nemme at bruge). Hvis gulvet er mættet med sæbe skulle det være nemt at holde. Jeg tænker... er plankerne ikke høvlet eller hvordan??? Ellers er det umuligt at gøre rent

Anmeld

8. februar 2011

Sitrani

Betteisen skriver:

Ned på alle fire med en rigtig gulvskrubbe (en lille en til hånden) og godt med sæbespåner/brun sæbe. Det er det eneste der virker. Mopperne gør kun rent overfladisk (men er super nemme at bruge). Hvis gulvet er mættet med sæbe skulle det være nemt at holde. Jeg tænker... er plankerne ikke høvlet eller hvordan??? Ellers er det umuligt at gøre rent

Ok - jeg kommer aldrig til at skrubbe 90 kvm på alle fire med en gulvskrubbe!!!

Jo, de er blevet afhøvlet inden vi flyttede ind, men gulvkluden hænger bare super meget fast i det alligevel.... og det har vidst ikke fået mere end 2 gange med sæbebehandling...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.