Eksperthjælp: Bækkensmerter efter fødslen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.127 visninger
0 svar
0 synes godt om
8. februar 2011

Kari Skovmand

"Bækkensmerter efter fødslen?"

Hej Kari.

Ved slet ikke om du kan svare på mit spørgsmål, da det omhandler mig og ikke min søn.
Jeg fik under min graviditet svær bækkenløsning, der var så slem så jeg til sidst ikke kun gå mere end et par meter, jeg kunne slet ikke side og det at ligge voldt mig også enormt mange smerter. Nu 7 en halv måned efter min fødsel er mine smerte kommet igen over lænde og jeg er hævet helt op lige over smilehullerne. Og det er lige så smertefuldt som i slutningen af min graviditet. Jeg føler mig fuldstændig fortabt da jeg nu ikke er i stand til selv at tage mig af min søn. Skal lige siges jeg er hybermobil. Tror du det er mit bækken igen? Er det noget en kiropraktor kan klare? Er det "farligt" at jeg ligefrem er hævet op der omme?
På forhånd tak for din hjælp

Karis svar

Hej Smerteplagede

Der er en række oplysninger omkring dit nuværende problem i forhold til dit problem under graviditeten som jeg mangler, for at kunne komme med et bud på, om det er dit bækken den er gal med igen.

Jeg kan forstå at smerteniveauet nu er lige så højt som under graviditeten, men gør det ondt de samme steder som dengang, og er det de samme bevægelser/stillinger etc. der forværrer smerterne? Jeg har fuld forståelse for, hvis det bliver mere detaljeret end hvad du har lyst til at oplyse om på nettet. I så fald er du velkommen til at sende mig en email i stedet, på info@flicflac.dk.

Med hensyn til hævelsen er det ikke noget der er farligt, men jeg vil råde dig til at ligge en ispose på det hævede sted, helst 15-20 minutter 5-6x dagligt i de næste 2-3 døgn. Sørg for at der er 2-3 lag stof mellem isposen og din hud. Hvis du fortsat har lige mange smerter bør du undersøges af en fagperson, der har særlig erfaring med graviditets relaterede lænde- og bækkensmerter. Se dig om i dit lokalområde, det kan være en kiropraktor eller en fysioterapeut. Hvis du er heldig kan det være din egen læge, men det er de færreste praktiserende læger der har speciale i det. Alt efter hvor du bor er det muligt jeg kan anvise dig en kompetent behandler. 

God bedring,

Kari

Kari tilbyder grundig undersøgelse, kiropraktisk behandling og vejledning af ovennævnte problemer. Hun har klinik i Kolding, men har et godt kendskab til andre børnekiropraktorer rundt om i landet, og kan derfor henvise til en kiropraktor tæt på dig.

Se Karis hjemmeside: FlicFlac.dk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.