Kan en 3årig pjække?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

557 visninger
7 svar
0 synes godt om
8. februar 2011

Kaufie

Jeg blev ringet op fra børnehaven efter William havde været der en halv time. Han havde ondt i maven, og nu lagde de ham på sofaen til jeg hentede ham. Men der er intet galt og når jeg spørger ham siger han, at han ikke havde ondt i maven. Men han kan ikke forklare mig hvorfor han så har sagt det i børnehaven. Hvad Søren gør jeg ved sådan en knægt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2011

Joan ( Smallie )

Da jeg skulle aflevere Niels igår mente han også han havde ondt i maven og da jeg tog ham med ind i bh alligevel gav han sig til at tude. Men afleverte ham alligevel og 2 min efter jeg var gået leget han med de andre børn.

Tror det kommer sig af at han i sidste uge blev ringet hjem fordi han havde brækket sig og så fik lov at blive hjemme med mig og det syntes han er rigtig hyggeligt.

William ved jo også du er hjemme så måske derfor?

Anmeld

9. februar 2011

Lise

Hmm...tja... efter Simon havde været lidt syg i starten af december, prøvede han at overbevise mig om mange gange at han var syg, havde ondt mv, når han skulle i børnehave. Heldigvis glemte han det når han kom afsted. Men ja, det tror jeg faktisk godt at de kan..

Jeg prøvede at undgå at han gerne ville hjem til mig, ved faktisk aldrig at fortælle at jeg bare var derhjemme med Casper.

Anmeld

9. februar 2011

bette

hehe har faktisk et godt trick.. mikkel har nemlig også gjort det der.

men jeg har sådan en pande/øre termometer som viser grøn, gul og rød smiley alt efter om han har feber eller ej.... 

selvfølgelig dur den ikke altid idet han jo ik har feber hvis han har ondt i maven :S men altså. så kan han se hvis den er grøn skal han i børnehave og rød så skal han være hjemme :)

Anmeld

9. februar 2011

linemus

Jeg tror også (baseret på erfaring) at de kan "få ondt i maven", hvis de lige øjner chancen for at blive hjemme hos mor.

Men det kan jo også være, han har savnet dig eller været lidt ekstra træt og giver udtryk for det ved at sige, han har ondt i maven. Nanna har tit ondt i maven, benene, hovedet osv. hvor det så slet ikke er det, der er i vejen, men hun måske er træt eller trænger til lidt ekstra kram. Hun kan ikke helt selv lokalisere, hvor smerten sidder henne.

Jeg synes, det er meget, at bh ringer efter dig så hurtigt. Men det er måske bare mig, der er lidt anti-pylret på det område (Nanna kan være ekstrem pylret og pjevset, og lige pludselig er det ovre).

- Line

Anmeld

9. februar 2011

Kaufie

Til morgen spurgte William om han havde fri idag - da jeg svarede nej, sagde han at han havde ondt i hovedet...... Grrrrrrr.....

Hmmm, men der er åbenbart noget med den bette knægt.

For jeg har lige hentet ham igen - de ringede fra BH at han havde lagt sig i en sofa og da de målte hans temp havde han 38,5. Så får man det alligevel lidt skidt over at have tænkt pjækrøv om det bette varyl....

Men det er bare ikke særlig befordrende for den der rytme, som Naja og jeg endnu ikke har fundet pgs sygdom de sidste par uger.....

Anmeld

9. februar 2011

Muffinmus

William har altså også sagt at han har ondt i maven et par gange og at han hellrer måtte være hjemme..men han havde ikke ondt i maven noggen af gangene...

Så jo, tror et eller andet sted de godt kan "pjække", men bare på et mere ubevidst plan:-)

Anmeld

11. februar 2011

..

Det tror jeg helt sikkert godt de kan!

En dag ringede børnehaven at Smilla var MEGA skidt, hun ville bare være hos personalet, de havde pakket hende ind i tæpper og havde helt ondt af hende, hun fik lov at være inde i personalerummet og hygge der.

Da Martin kom pylrede hun lidt, så snart de var hjemme fejlede hun INTET!

Smilla er desværre ret påvirket af alle de gange vi har været hjemme og på sygehuset med Mikas, hun har set at det giver særlige privelegier når man er syg. Så snart en af dem bare er lidt forkølet så spørger hun om vi så skal på sygehuset..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.