Babybjørn og strækvikle - hvornår hoved ud af?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.282 visninger
4 svar
0 synes godt om
8. februar 2011

sismofutten

Ja, som overskriften lyder - jeg har både en babybjørn bæresele og en strækvikel - men hvornår må de små vende med hoved ud af?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2011

Tanja84

Jeg mener det hedder fra ca. 2 mdr. alderen.

Men da der er stor forskel på hvor stærke de små pus er i nakken, er det vigtigt du sikrer dig hun kan holde hovedet selv, inden du vender hende om.

Husk ligeledes at være opmærksom på alle de sansetryk, hun pludselig opfanger.

Emma har fra dag 1 elsket og være i bæresele, og elsker bare at kunne være med, hvor der sker noget.

Men vi kunne i starten tydeligt mærke, at hun  ligeledes sugede en masse sanseindtryk til sig, end hvis "bare" hun lå i vognen, når vi eksempelvis var ude at gå tur

Anmeld

8. februar 2011

Thalia

Jeg vil sige aldrig.

Efter min mening er det direkte synd for børnene når forældrene "korsfæster" dem på den måde.

Det er meget mere trygt at sidde med front mod mor eller far og kigge ud til siden. På den måde kan de se alting, men vende blikket væk når det bliver for meget med alle indtrykkene. Den mulighed har de ikke når de vender med fronten udaf.

Alternativt ville jeg vente til barnet var 6-7 mdr gammelt og så rygbære i en vikle eller meitai. På den måde kan baby stadig skærmes, men kigge frem over bærerens skulder.

Anmeld

8. februar 2011

Corn

Thalia skriver:

Jeg vil sige aldrig.

Efter min mening er det direkte synd for børnene når forældrene "korsfæster" dem på den måde.

Det er meget mere trygt at sidde med front mod mor eller far og kigge ud til siden. På den måde kan de se alting, men vende blikket væk når det bliver for meget med alle indtrykkene. Den mulighed har de ikke når de vender med fronten udaf.

Alternativt ville jeg vente til barnet var 6-7 mdr gammelt og så rygbære i en vikle eller meitai. På den måde kan baby stadig skærmes, men kigge frem over bærerens skulder.

Anmeld

8. februar 2011

sismofutten

Thalia skriver:

Jeg vil sige aldrig.

Jamen, der kan man bare se, jeg havde slet ikke tænkt på det på den måde - min datter er bare så nysgerrig og elsker at være med hele tiden, så tænkte det måske var en god ide, men kan da sagtens se hvad du skriver - så tusind tak :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.