Rod rod og atter rod

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.440 visninger
12 svar
0 synes godt om
7. februar 2011

Carina1977

Jeg er ved at få grå hår i hovedet  som om jeg ikke har det i forvejen

Jeg er ved at rydde op på min søns værelse. det er et mareridt derinde. Jeg har foreløbig været igang i 2 dage derinde, og jeg er ikke engang halvvejs. Jeg bliver nødt til at tage det i etaper derinde, fordi jeg ikke rigtig kan holde til at rydde op for længe ad gangen.

Der ligger papirer alle vegne, og helt ærligt så gider jeg ikke engang kigge på det......det ryger bare ud. så er det bare ærgeligt, hvis det er noget han ville beholde. Han kan bare holde orden på sit værelse (siger den skrappe mor).

Så ligger der alt muligt skrammel ud over hele gulvet, på hans skrivebord, på hans reol....ja alle vegne.

Jeg har foreløbig fået fyldt 3 bæreposer med affald, og det bliver sikkert til mange flere poser. Nu bliver der simpelthen kasseret så meget, at det ikke kan lade sig gøre for ham, at rode på den måde igen. altså legetøj smider jeg selvfølgelig ikke ud...men papir, alle de der tekniske dele han roder rundt med, frimærker der bare ligger smidt, tusser, farvekridt osv....altså alle de der overflødige ting. orker simpelthen ikke at sortere i det. Så må han få noget nyt.

Min søn er 10 år......er jeg den eneste med sådan et rodehoved af en søn?

Han slægter sig vist sin far alt for meget på  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2011

wamse

ha ha ha ha Undskyld, men det er så meget min søns værelse du beskriver.

Han er 15 og det har været sådan her hele hans liv, men nu går jeg også kun der ind, når jeg har lyst til at udsætte mig selv for overhængende fare 

Anmeld

7. februar 2011

SussieThyssen

Mine har roddet lige så meget, og så har jeg taget en tur hvert halve år eller der omkring..hehe.
Må indrømme, at den slags ikke kan hidse mig op..jeg var selv (og er til dels stadig) et enormt roddehovede.
Men jeg ved også, at det går af dem med alderen.
Så når nu din knægt ser sit fine værelse, så må du jo sætte ham til at rydde op på sit værelse hver fredag eftermiddag eller lørdag formiddag, som det nu passer, og så hjælpe ham med at holde det. Så undgår I jo også at du bliver sur, og at han bliver sur, når nu du har smidt alle hans ting ud. 

Kærligst
Sussie

Anmeld

7. februar 2011

SussieThyssen

wamse skriver:

Han er 15 og det har været sådan her hele hans liv, men nu går jeg også kun der ind, når jeg har lyst til at udsætte mig selv for overhængende fare 

Hehe!

Hvis du ikke kender tegneserien Zitz..så vil du elske den

Anmeld

7. februar 2011

wamse

SussieThyssen skriver:

Hehe!

Hvis du ikke kender tegneserien Zitz..så vil du elske den

Nej den kender jeg ikke Den må jeg da lige tjekke ud

Jeg har simpelthen for længst besluttet mig for, at jeg ikke vil skælde ud over hans værelse, men han får så også af vide, at han skal holde døren lukket der ind, ellers besvimer hans søster og jeg, når vi skal forbi hans dør

Anmeld

7. februar 2011

Aves.

Jeg pudser lige glorien... mine unger har ikke rod på deres værelser og når de har haft lidt så rydder vi det op igen med det samme...der er ikke mange ting, der bliver jævnligt skiftet ud så de kun har det de gider og det der er har altsammen en plads...jeg hader rod og kaos og har åbenbart lært mine unger noget her..

Anmeld

7. februar 2011

Carina1977

wamse skriver:

Min søns værelse er simpelthen blevet så slemt, at han bare ikke har kunnet overskue oprydningen mere. så jeg tror jeg gør ham en tjeneste ved at kassere en hel masse....det finder vi ud af om et par uger

Hehe det er vist ret typisk i den alder, og måske også typisk for drenge

Jeg tør godt vove mig ind på hans værelse, men der er bare så rodet, at man ikke engang ved hvor man skal starte henne

Anmeld

7. februar 2011

Carina1977

SussieThyssen skriver:

Mine har roddet lige så meget, og så har jeg taget en tur hvert halve år eller der omkring..hehe.
Må indrømme, at den slags ikke kan hidse mig op..jeg var selv (og er til dels stadig) et enormt roddehovede.
Men jeg ved også, at det går af dem med alderen.
Så når nu din knægt ser sit fine værelse, så må du jo sætte ham til at rydde op på sit værelse hver fredag eftermiddag eller lørdag formiddag, som det nu passer, og så hjælpe ham med at holde det. Så undgår I jo også at du bliver sur, og at han bliver sur, når nu du har smidt alle hans ting ud. 

Kærligst
Sussie

Hehe indlægget var nu skrevet med et glimt i øjet

Jeg er ikke sur på ham overhovedet......jeg ved han er sådan. Han plejer også at skulle rydde op hver fredag, ved ikke lige hvad der gik galt der, men vi kom vist ud af rytmen

Anmeld

7. februar 2011

SussieThyssen

wamse skriver:

Nej den kender jeg ikke Den må jeg da lige tjekke ud

Jeg har simpelthen for længst besluttet mig for, at jeg ikke vil skælde ud over hans værelse, men han får så også af vide, at han skal holde døren lukket der ind, ellers besvimer hans søster og jeg, når vi skal forbi hans dør

Hehe ja...kemisk udslip
Zitz..handler netop om en typisk familie med en typisk 15 årig teen og hans...ehhh...værelse

Anmeld

7. februar 2011

wamse

Carina1977 skriver:

Min søns værelse er simpelthen blevet så slemt, at han bare ikke har kunnet overskue oprydningen mere. så jeg tror jeg gør ham en tjeneste ved at kassere en hel masse....det finder vi ud af om et par uger

Hehe det er vist ret typisk i den alder, og måske også typisk for drenge

Jeg tør godt vove mig ind på hans værelse, men der er bare så rodet, at man ikke engang ved hvor man skal starte henne

Jeg kom til at smide et eller andet vigtigt papir ud der inde Så jeg er bandlyst for dårlig opførsel

Men hvis jeg lige kan se i døråbningen, at der ligger et eller anden madrest, så snupper jeg det, og løber for livet ud i skraldespanden med, og kan så høre min søns vildt komiske overgangsstemme i baggrunden: "heyyyy, hvad laver du på mit værelse????" Men mit mål er nå skraldespanden, så jeg stopper ikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.