Ægteskab, SU og bebs?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.614 visninger
13 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. februar 2011

Anonym trådstarter

Hej piger..

Er der nogle af jer, som selv er gift og på SU med et barn?

Der går jo 'rygter' om at når man er gift, kan man ikke få SU hvis manden tjener over x antal kroner om året, men jeg kan intet finde af det som belæg for påstanden under SU's hjemmeside, så gerne nogle som selv står i situationen som svarer udfra viden

Og hvor meget er SU'en på, med barn men uden SU lån, og selvfølgelig som gift

Til sidst vil jeg spørge om jeres mand har en almindelig årsindkomst udfra dit svar?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2011

Mette+Mathias

S.U er ikke afhængigt af din mands indkomst, men hvis du senere kommer på KH så kommer din mans indkomst med i beregningen.

Taksterne for SU kan du finde på deres hjemmeside.

Hvad har min mands årsindkomst med dette svar at gøre??

Anmeld

7. februar 2011

Anonym trådstarter

Mette+Mathias skriver:

S.U er ikke afhængigt af din mands indkomst, men hvis du senere kommer på KH så kommer din mans indkomst med i beregningen.

Ja, dét var jo udfra om din mands indkomst havde en indflydelse på din SU!

Anmeld

7. februar 2011

Anonym trådstarter

Mette+Mathias skriver:

Men KH udbetaler jo ikke, når du er gift.. Gør de?? Det mener jeg bestemt er udelukket, i hvert fald i denne kommune.. Tror bare det er sådan overalt..

Anmeld

7. februar 2011

JustMe

Anonym skriver:

Men KH udbetaler jo ikke, når du er gift.. Gør de?? Det mener jeg bestemt er udelukket, i hvert fald i denne kommune.. Tror bare det er sådan overalt..

Du kan godt få kontanthjælp som gift. men din og din ægtefælles samlede indkomst må ikke overstige det beløb, i ville få, hvis i begge var på kontanthjælp. Hvis det gør, trækkes der tilsvarende i din ydelse

Anmeld

7. februar 2011

Anonym trådstarter

JustMe skriver:

Du kan godt få kontanthjælp som gift. men din og din ægtefælles samlede indkomst må ikke overstige det beløb, i ville få, hvis i begge var på kontanthjælp. Hvis det gør, trækkes der tilsvarende i din ydelse

Okay, det er nu heller ikke relavant, men godt at vide HVIS uheldet en dag er der..

Anmeld

7. februar 2011

henh01

Hej.

Du kan få lige nøjagtigt den SU som ikke gifte kan få, dvs 5174 kr om mdr, derudover kan du optage SU lån (også uafhængigt din mands løn) når du er forsørger kan du låne op imod 4000 kr om mdr hvilken du ikke skal betale skat af.

Nu ved jeg ikke hvordan dit fradrag er, men det er i hvert fald en god ide at undersøge om dit fradrag overstiger din indkomst (5174 kr) for hvis den gør kan din mand overtage resten af dit fradrag og dermed få mere udbetalt. Håber mit svar kan hjælpe dig

Anmeld

7. februar 2011

Anonym trådstarter

henh01 skriver:

Hej.

Du kan få lige nøjagtigt den SU som ikke gifte kan få, dvs 5174 kr om mdr, derudover kan du optage SU lån (også uafhængigt din mands løn) når du er forsørger kan du låne op imod 4000 kr om mdr hvilken du ikke skal betale skat af.

Nu ved jeg ikke hvordan dit fradrag er, men det er i hvert fald en god ide at undersøge om dit fradrag overstiger din indkomst (5174 kr) for hvis den gør kan din mand overtage resten af dit fradrag og dermed få mere udbetalt. Håber mit svar kan hjælpe dig

Det kan det i hvertfald Og jeg takker!

Hvad med forsørgertillæg? Får man ikke det?

Jeg synes virkelig at SU hjemmesiden er yderst svær at forstå

Anmeld

7. februar 2011

Mette+Mathias

Anonym skriver:

Det kommer an på hvad ægtefællen tjener. Hvis ægtefællen tjener mindre end 2 x KH så kan man godt få (lidt), men hvis han/hun tjener over, så kan man ikke.

Anmeld

7. februar 2011

Mette+Mathias

Anonym skriver:

Ja, dét var jo udfra om din mands indkomst havde en indflydelse på din SU!

Okay, dét var ikke nemt at forstå. Jeg får ikke SU.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.