Opdatering på 16. dagen med Johannes

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

345 visninger
6 svar
0 synes godt om
7. februar 2011

CA

Hej de damer!

Ja, så blev der lige lidt ro til at komme herind igen. Hvor længe inden Johannes vågner, det vil tiden vise.

Her går det rigtig godt! Johannes er en fantastisk dreng! Han har simpelthen så mange ansigtsudtryk og smiler utrolig meget. Jeg kan ikke lade være med at se på ham, ae ham og kysse ham! Men det er vel også det mødre gør og skal gøre

Han vejede 4084 ved fødslen og ved udskrivelse 2 dage efter vejede han 3890 dvs. han havde tabt 4,8% af de lovlige 10%, så det var jo helt fint Det var skønt at komme hjem og han passer bare så godt ind Det var også dejligt at være på patienthotellet i viborg. De sagde at de havde vildt travlt, men vi mærkede det ikke. De var simpelthen så søde og så forstående og man kunne bare mærke at det ikke bare var en rolle de tog på. SKØNT! 

Mælken løb til mandag, hvor han er født lørdag. Det gik hurtigt og smertefrit!

Han vågner kun en gang om natten, hvor han så spiser et kæmpe måltid, skidder og blir skiftet. Så vågner han igen ved 6-7 tiden, hvor det samme sker, men vi står først rigtigt op ved 10 tiden - lækkert

Vi har haft RIGTIG MANGE gæster. Dejligt at så mange gerne vil se ham og dejligt at vi har så mange dejlige venner og skønne familier! Meeen det var hårdt. For os alle tre. Martin havde stadig influenza og Johannes hang helt vildt i brysterne når vi nåede til aften. Ikke sjovt at have gæster der slet ikke ser barnet fordi han spiser og forældrene er totalt optaget af skrigende dreng. Jeg havde på fornemmelsen af, at det var fordi han ikke brød sig om at gå SÅ meget fra arm til arm, men det var svært at sige fra overfor folk der bare gerne vil se ham og elske ham.

Da vi fik besøg af SP sidste mandag gav hun mig helt ret. For det første havde han taget 500g på på en uge og det var tegn på at han nok fik lige lovlig meget mad. Hun sagde at når han bliver utryg spiser han for at trøste sig. Når han har spist meget får han ondt i maven - spiser lidt mere for at trøste sig og så blir det bare ved og ved. Derfor måtte jeg gerne sige nej til gæster eller i det mindste nej til at han skulle gå fra arm til arm hele dagen. Det var rart at blive bekræftet i at jeg havde set og følt rigtigt - som mor. Det går meget bedre nu, hvor vi siger fra og han får lov bare at hænge hos os selvom vi er til familiefest og alle gerne vil holde ham. Min veninde sagde: " Du er sat her i på jorden til at være hans mor - til at passe på ham. Ikke til at behage alle de mennesker der gerne vil holde ham" Det husker jeg på hver gang jeg synes han trænger til at komme over til sin mor eller far.

Derudover var SP besøget bare helt igennem godt! En sød(ældre) dame. Jamen jeg kunne jo genfortælle alt hvad hun sagde, men Johannes er ved at vågne, så jeg siger bare: Hende skal vi nok blive glade for!

Mødregruppe ser sort ud, men jeg håber der kommer en op at stå. Der kan dog gå 2 måneder!! Godt jeg har jer

Nå, men efter Martin var blevet helt rask havde vi lige en dag hvor vi nød det. SÅ lagde jeg mig med brystbetændelse. HVEM har opfundet det lort?! NØJ det er ER da unødig smerte! Det gjorde virkelig ondt og jeg troede aldrig det skulle blive normalt igen. Jeg lå i sengen med feber og Martin travede rundt og passede både Johannes og mig. Jeg vågnede kun når Martin vækkede mig og lagde Johannes ved siden af mig så jeg kunne amme. ØV!

Martin er virkelig en god far! De første dage skulle jeg tjekke alt hvad han gjorde fordi han ikke var sikker på det var godt nok, men nu kører det bare - specielt efter han har været helt overladt til sig selv mens jeg lå i sengen. Jeg blir helt stolt og forelsket når han tuller rundt med Johannes

Nå, nu skal der altså ammes - den går ikke mere. Det var lidt af rigtig meget herfra, men jeg forsætter bare en anden dag

Alt i alt: Det går rigtig godt! Vores hjem ligner Jerusalems ødelæggelse, men vi har det godt og der er kærlighed uber alles 

Tillykke til jer der lige har fået baby - og undskyld jeg ikke har været her til at heppe på jer - har gjort det selvom jeg ike har været på baby.dk!

Vestøv til er der venter! Jeg håber virkelig snart i får noget guld i armene! 

Kram

Ps. Hvor længe er det egentlig normalt at bløde? Altså menstruationsmænge og blod - ikke bare det der brune udflåd de også siger der kommer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2011

piadas

Det lyder da bare som om, at det kører på skinner!

Det var godt nok hurtigt mælken løb til, nu når det er første barn! Jeg tror, der gik 3-4 dage første gang ved mig, men så kun 1 dag anden gang. Jeg er spændt på, at se denne gang, nu når det trods alt er 6 år siden, jeg har ammet...men det er da vist total fløde, du har i brysterne - 500 gram på en uge - VILDT!

Godt du er ved at være ovre brystbetændelsen, men så er det jo rigtig dejligt, at Martin er sådan en god far. Det lyder jo bare totalt idyllisk hjemme ved jer!

Det der med at gå fra arm til arm, ER bare rigtig svært at sige fra til, men jeg tror bare, man bliver nødt til det. Det er trods alt dig, der skal trøste osv. bagefter! Jeg kan huske, da jeg lige havde fået Oliver - jeg tror, han var ca. 5 uger gammel. Det var RIGTIG varmt udenfor, og han var endelig faldet i søvn i barnevognen. Min mor var til damefødselsdag hos en veninde, og jeg gik forbi med barnevognen. Min mor var den første, som var blevet mormor i hele flokken og tilfældigvis så et par stykker af dem, at jeg gik forbi. De fløj ud til barnevognen, og jeg kunne nærmest se i deres øjne, at det bare ville have ham op! Men jeg sagde altså fra, for jeg kunne lige se min søn med varmeknopper og manglende søvn gå fra arm til arm hos 20 kvinder, der ville dikkedikke osv.! Så selv om man selvfølgelig synes, det er dejligt, når nogen roser ens barn, tror jeg bare, man bliver nødt til at tænke hver ting til sin tid og sætte en stopper, når man kan mærke, baby ikke gider mere!

Dejlig med en SP, der er til at snakke med. Man hører godt nok mange historier om både gode og dårlige SP'er...

Jeg håber da for dig, at hun kan få en mødregruppe op at stå. Jeg har i hvert fald været rigtig glad for mine. Er det fordi, du bor i en lille by, at der ikke er så mange babyer eller...?

Anmeld

7. februar 2011

AnneBJ

" Du er sat her i på jorden til at være hans mor - til at passe på ham. Ikke til at behage alle de mennesker der gerne vil holde ham"

Tak for mantraet, jeg vil bruge i min kommende morrolle! 

Hvor er det dejligt at høre at alt bare går godt - at mælken fandt, Johannes trives, SP er sød, familien interesserede og Martin en god far! (til gengæld træls med brystbetændelse, men måske var det en god stund for far og søn!)

Mange knus og kram herfra, var kun lige ved at græde over dit indlæg - blev så rørt af al den lykke!

Anmeld

7. februar 2011

CA

piadas skriver:

Det lyder da bare som om, at det kører på skinner!

Det var godt nok hurtigt mælken løb til, nu når det er første barn! Jeg tror, der gik 3-4 dage første gang ved mig, men så kun 1 dag anden gang. Jeg er spændt på, at se denne gang, nu når det trods alt er 6 år siden, jeg har ammet...men det er da vist total fløde, du har i brysterne - 500 gram på en uge - VILDT!

Godt du er ved at være ovre brystbetændelsen, men så er det jo rigtig dejligt, at Martin er sådan en god far. Det lyder jo bare totalt idyllisk hjemme ved jer!

Det der med at gå fra arm til arm, ER bare rigtig svært at sige fra til, men jeg tror bare, man bliver nødt til det. Det er trods alt dig, der skal trøste osv. bagefter! Jeg kan huske, da jeg lige havde fået Oliver - jeg tror, han var ca. 5 uger gammel. Det var RIGTIG varmt udenfor, og han var endelig faldet i søvn i barnevognen. Min mor var til damefødselsdag hos en veninde, og jeg gik forbi med barnevognen. Min mor var den første, som var blevet mormor i hele flokken og tilfældigvis så et par stykker af dem, at jeg gik forbi. De fløj ud til barnevognen, og jeg kunne nærmest se i deres øjne, at det bare ville have ham op! Men jeg sagde altså fra, for jeg kunne lige se min søn med varmeknopper og manglende søvn gå fra arm til arm hos 20 kvinder, der ville dikkedikke osv.! Så selv om man selvfølgelig synes, det er dejligt, når nogen roser ens barn, tror jeg bare, man bliver nødt til at tænke hver ting til sin tid og sætte en stopper, når man kan mærke, baby ikke gider mere!

Dejlig med en SP, der er til at snakke med. Man hører godt nok mange historier om både gode og dårlige SP'er...

Jeg håber da for dig, at hun kan få en mødregruppe op at stå. Jeg har i hvert fald været rigtig glad for mine. Er det fordi, du bor i en lille by, at der ikke er så mange babyer eller...?

Så sover den gode Johannes igen - uden mors fløde. Tror han er træt ovenpå familiefest i går. Sp mente dog ikke det var fløde, men at han bare spiser for meget. Han spiser mindre nu, fordi jeg prøver at holde ham hen lidt længere, bruge sutten til at trøste med i stedet og det virker. Så skal vi ikke håbe at han ikke IGEn har taget 500g på? På den anden side - hellere at der er mad nok til ham og han tar fint på end at vi skulle kæmpe. 

Ja, mælken løb hurtigt til. Jeg troede heller ikke helt at jeg havde hørt rigtigt da JM sagde det, men hun har også skrevet det i udskrivelsesraporten, så det må jo være rigtigt Jeg er åbenbart bare hurtig til at levere ban og mælk af en førstegangsfødende at være. Altså det fødslen så først lige kom i gang

Kan godt forstå du sagde fra dengang. Det blir vi vidst bare nødt til. Dikkedikke kan der være nok af

Jeg bor i Bjerringbro, så byen er jo ikke het vildt lille. Hun sagde der nok kom en gruppe, men hvor stor og hvilken blanding kunne hun ikke sige. Og to måneder synes jeg er længe. Eller hva?

Anmeld

7. februar 2011

CA

AnneBJ skriver:

" Du er sat her i på jorden til at være hans mor - til at passe på ham. Ikke til at behage alle de mennesker der gerne vil holde ham"

Tak for mantraet, jeg vil bruge i min kommende morrolle! 

Hvor er det dejligt at høre at alt bare går godt - at mælken fandt, Johannes trives, SP er sød, familien interesserede og Martin en god far! (til gengæld træls med brystbetændelse, men måske var det en god stund for far og søn!)

Mange knus og kram herfra, var kun lige ved at græde over dit indlæg - blev så rørt af al den lykke!

Ja, det er med at huske de kloges ord 

Jeg tror brystbetændelsen var rigtig god til de to. Selvom det var spild af at Martin havde fri og det var hårdt for os alle. Nu er han på arbejde igen. ØV!

Jeg glæder mig helt vildt til du også snart skal have noget vestøv. Jeg har ikke travlt med at tiden skal gå helt vildt hurtigt, men det måtte den jo så egentlig godt for it vedkomende. Kan tiden gå i stå her og gå stærkt hos dig?

Jeg ved ikke helt hvornår det der med at græde det stopper. Jeg blir rørt af alting og græder når noget gør ondt eller er træls. Martin tar det heldigvis meget pænt og det er jo ikke så alvorligt som det ser ud. Jeg er bare en lillebittesmule følsom

Anmeld

7. februar 2011

piadas

Carina87 skriver:

Så sover den gode Johannes igen - uden mors fløde. Tror han er træt ovenpå familiefest i går. Sp mente dog ikke det var fløde, men at han bare spiser for meget. Han spiser mindre nu, fordi jeg prøver at holde ham hen lidt længere, bruge sutten til at trøste med i stedet og det virker. Så skal vi ikke håbe at han ikke IGEn har taget 500g på? På den anden side - hellere at der er mad nok til ham og han tar fint på end at vi skulle kæmpe. 

Ja, mælken løb hurtigt til. Jeg troede heller ikke helt at jeg havde hørt rigtigt da JM sagde det, men hun har også skrevet det i udskrivelsesraporten, så det må jo være rigtigt Jeg er åbenbart bare hurtig til at levere ban og mælk af en førstegangsfødende at være. Altså det fødslen så først lige kom i gang

Kan godt forstå du sagde fra dengang. Det blir vi vidst bare nødt til. Dikkedikke kan der være nok af

Jeg bor i Bjerringbro, så byen er jo ikke het vildt lille. Hun sagde der nok kom en gruppe, men hvor stor og hvilken blanding kunne hun ikke sige. Og to måneder synes jeg er længe. Eller hva?

Nåå, ok! Jeg synes, du skrev engang, at du boede i en mindre by, men nej, så lille er Bjerringbro da vist ikke!

Jeg kom også først i mødregruppe, da mine børn var ca. 2 mdr. så vidt jeg husker. Jeg synes også, det var længe at vente. For min skyld kunne de godt starte omkring 1 mdr.

Jeg ved ikke, hvordan det er her i Farsø (vi boede i Aalborg, da vi fik de to store), men jeg håber heller ikke, der går alt for lang tid!

Anmeld

7. februar 2011

AnneBJ

Carina87 skriver:

Ja, det er med at huske de kloges ord 

Jeg tror brystbetændelsen var rigtig god til de to. Selvom det var spild af at Martin havde fri og det var hårdt for os alle. Nu er han på arbejde igen. ØV!

Jeg glæder mig helt vildt til du også snart skal have noget vestøv. Jeg har ikke travlt med at tiden skal gå helt vildt hurtigt, men det måtte den jo så egentlig godt for it vedkomende. Kan tiden gå i stå her og gå stærkt hos dig?

Jeg ved ikke helt hvornår det der med at græde det stopper. Jeg blir rørt af alting og græder når noget gør ondt eller er træls. Martin tar det heldigvis meget pænt og det er jo ikke så alvorligt som det ser ud. Jeg er bare en lillebittesmule følsom

Jeg sagde netop til Jørn igår, at jeg godt er klar over børn kommer ud når de selv er klar, og at det er forkert at ønske de bliver født for tidligt... Men fuck hvor må han godt bare komme ud NU - eller, efter d. 18. - skal lige vaske tøj hos moar, men så er jeg klar!!

Det kunne være smart med en tidsturbo her, og det modsatte hos dig... Tror dog ikke helt det kan lade sig gøre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.