Hej de damer!
Ja, så blev der lige lidt ro til at komme herind igen. Hvor længe inden Johannes vågner, det vil tiden vise.
Her går det rigtig godt! Johannes er en fantastisk dreng! Han har simpelthen så mange ansigtsudtryk og smiler utrolig meget. Jeg kan ikke lade være med at se på ham, ae ham og kysse ham! Men det er vel også det mødre gør og skal gøre
Han vejede 4084 ved fødslen og ved udskrivelse 2 dage efter vejede han 3890 dvs. han havde tabt 4,8% af de lovlige 10%, så det var jo helt fint
Det var skønt at komme hjem og han passer bare så godt ind
Det var også dejligt at være på patienthotellet i viborg. De sagde at de havde vildt travlt, men vi mærkede det ikke. De var simpelthen så søde og så forstående og man kunne bare mærke at det ikke bare var en rolle de tog på. SKØNT!
Mælken løb til mandag, hvor han er født lørdag. Det gik hurtigt og smertefrit!
Han vågner kun en gang om natten, hvor han så spiser et kæmpe måltid, skidder og blir skiftet. Så vågner han igen ved 6-7 tiden, hvor det samme sker, men vi står først rigtigt op ved 10 tiden - lækkert
Vi har haft RIGTIG MANGE gæster. Dejligt at så mange gerne vil se ham og dejligt at vi har så mange dejlige venner og skønne familier! Meeen det var hårdt. For os alle tre. Martin havde stadig influenza og Johannes hang helt vildt i brysterne når vi nåede til aften. Ikke sjovt at have gæster der slet ikke ser barnet fordi han spiser og forældrene er totalt optaget af skrigende dreng. Jeg havde på fornemmelsen af, at det var fordi han ikke brød sig om at gå SÅ meget fra arm til arm, men det var svært at sige fra overfor folk der bare gerne vil se ham og elske ham.
Da vi fik besøg af SP sidste mandag gav hun mig helt ret. For det første havde han taget 500g på på en uge og det var tegn på at han nok fik lige lovlig meget mad. Hun sagde at når han bliver utryg spiser han for at trøste sig. Når han har spist meget får han ondt i maven - spiser lidt mere for at trøste sig og så blir det bare ved og ved. Derfor måtte jeg gerne sige nej til gæster eller i det mindste nej til at han skulle gå fra arm til arm hele dagen. Det var rart at blive bekræftet i at jeg havde set og følt rigtigt - som mor. Det går meget bedre nu, hvor vi siger fra og han får lov bare at hænge hos os selvom vi er til familiefest og alle gerne vil holde ham. Min veninde sagde: " Du er sat her i på jorden til at være hans mor - til at passe på ham. Ikke til at behage alle de mennesker der gerne vil holde ham" Det husker jeg på hver gang jeg synes han trænger til at komme over til sin mor eller far.
Derudover var SP besøget bare helt igennem godt! En sød(ældre) dame. Jamen jeg kunne jo genfortælle alt hvad hun sagde, men Johannes er ved at vågne, så jeg siger bare: Hende skal vi nok blive glade for!
Mødregruppe ser sort ud, men jeg håber der kommer en op at stå. Der kan dog gå 2 måneder!! Godt jeg har jer
Nå, men efter Martin var blevet helt rask havde vi lige en dag hvor vi nød det. SÅ lagde jeg mig med brystbetændelse. HVEM har opfundet det lort?! NØJ det er ER da unødig smerte! Det gjorde virkelig ondt og jeg troede aldrig det skulle blive normalt igen. Jeg lå i sengen med feber og Martin travede rundt og passede både Johannes og mig. Jeg vågnede kun når Martin vækkede mig og lagde Johannes ved siden af mig så jeg kunne amme. ØV!
Martin er virkelig en god far! De første dage skulle jeg tjekke alt hvad han gjorde fordi han ikke var sikker på det var godt nok, men nu kører det bare - specielt efter han har været helt overladt til sig selv mens jeg lå i sengen. Jeg blir helt stolt og forelsket når han tuller rundt med Johannes
Nå, nu skal der altså ammes - den går ikke mere. Det var lidt af rigtig meget herfra, men jeg forsætter bare en anden dag
Alt i alt: Det går rigtig godt! Vores hjem ligner Jerusalems ødelæggelse, men vi har det godt og der er kærlighed uber alles
Tillykke til jer der lige har fået baby - og undskyld jeg ikke har været her til at heppe på jer - har gjort det selvom jeg ike har været på baby.dk!
Vestøv til er der venter! Jeg håber virkelig snart i får noget guld i armene! 
Kram
Ps. Hvor længe er det egentlig normalt at bløde? Altså menstruationsmænge og blod - ikke bare det der brune udflåd de også siger der kommer.