Filuca læse-lusen:-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.030 visninger
11 svar
0 synes godt om
6. februar 2011

Tina2

Altså Filuca sluger alt hvad hun lærer i skolen, hun er blevet SÅ god til at læse  Skrev en lille historie på 5-6 linjer i kladdehæfte nu her og forleden læste hun to sider i en bog for mig uden besvær! Hendes lærer låner bøger til hende på biblioteket så det er super dejligt!

Sætter lige et billede ind af det hun læste.... Spurgte hvorfor hun læste det inde midt i bogen.... Jo, for hun havde altså læst de første 6 sider så dem gad hun altså ikke læse igen.... Nej ok...

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2011

Zafir

Rigtig flot. :-) Her er vi stadig på få ord af gangen. Hun har ikke helt troen på det endnu. Glæder mig til hun kan læse højt for Frigg. :-)

Anmeld

6. februar 2011

Tina2

Zafir skriver:

Rigtig flot. :-) Her er vi stadig på få ord af gangen. Hun har ikke helt troen på det endnu. Glæder mig til hun kan læse højt for Frigg. :-)

Ja Tamica og jeg lå og lyttede da hun læste, det var så hyggeligt  Og hun sidder ind imellem inde i Milas' seng og læser for ham mens han ligger op af hende, åhhh så dejligt det er at se, de er jo RET tit i flæsket på hinanden

Hun skriver og staver rigtig godt og vi har øvet meget det med lydene på bogstaverne og har hun fået det forklaret en gang, så kan hun bare, total klæbehjerne på det punkt....

Anmeld

6. februar 2011

Zafir

Tina2 skriver:

Ja Tamica og jeg lå og lyttede da hun læste, det var så hyggeligt  Og hun sidder ind imellem inde i Milas' seng og læser for ham mens han ligger op af hende, åhhh så dejligt det er at se, de er jo RET tit i flæsket på hinanden

Hun skriver og staver rigtig godt og vi har øvet meget det med lydene på bogstaverne og har hun fået det forklaret en gang, så kan hun bare, total klæbehjerne på det punkt....

Ja det r super godt læse system de lærer efter nu om dage

Anmeld

6. februar 2011

Tina2

Zafir skriver:

Ja det r super godt læse system de lærer efter nu om dage

Hun er også virkelig heldig med den lærer hun har.... Hun har et fantastisk ry, og hun møder Filuca lige der hvor hun er, hvilket jeg virkelig synes er dejligt...

Hun staver jo dagen lang, elsker at lave lektier osv:-) Hvis jeg spørger hende om hun vil dække bord siger hun "y-e-s mor"  og sådan kører det meget af dagen, ha ha

Anmeld

6. februar 2011

Zafir

Tina2 skriver:

Hun er også virkelig heldig med den lærer hun har.... Hun har et fantastisk ry, og hun møder Filuca lige der hvor hun er, hvilket jeg virkelig synes er dejligt...

Hun staver jo dagen lang, elsker at lave lektier osv:-) Hvis jeg spørger hende om hun vil dække bord siger hun "y-e-s mor"  og sådan kører det meget af dagen, ha ha

Sådan er det heldigvis også her. At hun syntes det er sjovt. hun har bare ikke helt troen på det. Når hun staver nogen ting rigtig fint og rigtigt på sin tavle, så tror hun ikke på det. Hun spørger mig, er det rigtig stavet og jeg siger til hende: Hvad syntes du min skat? Tror du det er stavet rigtig... ? Hun tror kun på det hvis jeg siger at det er. mmm. det er svært at forklare. Men hun tror ikke selv på hun kan. når hun tror på det, så tror jeg det eksploderer herhjemme

Anmeld

7. februar 2011

Tina2

Zafir skriver:

Sådan er det heldigvis også her. At hun syntes det er sjovt. hun har bare ikke helt troen på det. Når hun staver nogen ting rigtig fint og rigtigt på sin tavle, så tror hun ikke på det. Hun spørger mig, er det rigtig stavet og jeg siger til hende: Hvad syntes du min skat? Tror du det er stavet rigtig... ? Hun tror kun på det hvis jeg siger at det er. mmm. det er svært at forklare. Men hun tror ikke selv på hun kan. når hun tror på det, så tror jeg det eksploderer herhjemme

Det kommer lige pludselig  Filuca var også lidt usikker i starten og i denne uge har de skullet skrive historie med "børnestavning" så vi måtte ikke rette deres stavefejl

Synes hun gjorde det flot, skrev bla cykkel og veltede (væltede) så egentlig ret godt klaret.

Pt går hun meget op i de "skjulte" bogstaver som manD, vanD, hunD osv.... Og så de ord der starter med c men lyder som s... Citron, Charlotte, chokolade osv....

Anmeld

8. februar 2011

tumle81

Hvor er det bare dejligt at hun er så glad for det og det lyder jo også til det er nemt for hende at gå til...

Det er super med en god lærer, som kan møde børnene hvor de er og give dem de udfordringer de har brug for

Victoria er også godt igang, men dog ikke helt på samme niveau som Filuca lyder det til... Hun læser meget og elsker når vi har tid til bare at læse i hendes bøger. Det er også hendes lærer da har lånt dem til hende og så har jeg selv lånt flere fra by biblioteket... Er spændt på at høre hvad de siger til skole/hjem samtalen på torsdag

Knus Kathrina

Anmeld

8. februar 2011

Heidimed lea

det er bare rigtig flot Tina..  det er så vildt når de har løst læsekoden..  hun er rigtig skrap.

Rasmus læser og staver også. han læser lydrette bøger med op til 5 ord i sætninger..   og idag har vi i fakta købt krydsordsbøger +7 år dem staver han sig rigtig fint igennem.  han kunne stereoanlæg fordi han gjorde det i stavelser.  han er også rigtig ivrig efter at lære det

knus Heidi

Anmeld

20. februar 2011

Tina2

tumle81 skriver:

Hvor er det bare dejligt at hun er så glad for det og det lyder jo også til det er nemt for hende at gå til...

Det er super med en god lærer, som kan møde børnene hvor de er og give dem de udfordringer de har brug for

Victoria er også godt igang, men dog ikke helt på samme niveau som Filuca lyder det til... Hun læser meget og elsker når vi har tid til bare at læse i hendes bøger. Det er også hendes lærer da har lånt dem til hende og så har jeg selv lånt flere fra by biblioteket... Er spændt på at høre hvad de siger til skole/hjem samtalen på torsdag

Knus Kathrina

Håber samtalen gik fint??

Oh ja, det er skønt når de viser interesse for det  Og så er det rigtig vigtigt med en god lærer og Filuca får ikke bedre!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.