Alternativ til kartofler? (Baby på 7 mdr)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.659 visninger
25 svar
0 synes godt om
6. februar 2011

Mathilde & Frederikkesmor

Piger, jeg har lige brug for et godt råd.

Frederikke er lige blevet 7 mdr. og hun har fået den skøre ide, at hun pludselig ikke vil have kartofler og gulerødder længere til aftensmad. Så nu er jeg jo lidt på den

Har I nogle alternativer til andet aftensmad?

Det skal lige siges at hun plejer at få kartofler, gulerødder, blomkål og ærter, samt det kød vi andre får.

Kh. Corinna

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2011

acdp8620

Mathilde & Frederikkesmor skriver:

Frederikke er lige blevet 7 mdr. og hun har fået den skøre ide, at hun pludselig ikke vil have kartofler og gulerødder længere til aftensmad. Så nu er jeg jo lidt på den

Det skal lige siges at hun plejer at få kartofler, gulerødder, blomkål og ærter, samt det kød vi andre får.

Kh. Corinna

Kan desværre ikke hjælpe dig søde, men kigger lige med, da min Sarah ALDRIG har villet spise kartofler 

Anmeld

6. februar 2011

Valle81

Kh. Corinna

Ris med lækker sovs nam nam på:0)

Ellers så køb rodfrugter - persillerod-pastinak-rødbeder og kog og mos med smør og mælk:0)

Nam nam

Anmeld

6. februar 2011

acdp8620 skriver:

Kan desværre ikke hjælpe dig søde, men kigger lige med, da min Sarah ALDRIG har villet spise kartofler 

Det er bare helt iorden. Håber der er nogle der kan give os nogle fif til andet aftensmad

Anmeld

6. februar 2011

Valle81 skriver:

Ellers så køb rodfrugter - persillerod-pastinak-rødbeder og kog og mos med smør og mælk:0)

Nam nam

Skal risene blendes, eller tror du godt hun kan spise dem "hele" når de er kogt?

Kan rodfrugter godt erstatte kartofler sådan rent ernæringsmæssigt?

Anmeld

6. februar 2011

acdp8620

Valle81 skriver:

Nam nam

Syntes jeg har hørt noget om at rødbeder ikke er godt for dem, da de har et højt inhold af nitrat??

Anmeld

6. februar 2011

Fru Nielsen

Ris i kogeposer vil jeg vælge, for dem kan du koge godt ud og stadig mose lidt sammen med nogen grønsager, også vil jeg mene hun sagtens kan spise det.. Ellers kan hun jo lære det!

Anmeld

6. februar 2011

Fru Nielsen skriver:

Ris i kogeposer vil jeg vælge, for dem kan du koge godt ud og stadig mose lidt sammen med nogen grønsager, også vil jeg mene hun sagtens kan spise det.. Ellers kan hun jo lære det!

Jeg vil prøve at give hende lidt ris der er most til aftensmad imorgen. Tak for hjælpen.

Anmeld

6. februar 2011

Fru Nielsen

Jeg vil prøve at give hende lidt ris der er most til aftensmad imorgen. Tak for hjælpen.

Så lidt da...  Go fornøjelse med det!

Anmeld

6. februar 2011

MariaJ

Rodfrugter er fine og kan sagtens erstatte kartofler .

Her blendede vi ris indtil for et par uger siden (min datter er 9 måneder), men hun er altså også særligt hys med ikke at ville have "klumper" i maden.

Hvad med pasta? Det elsker Johanna.

Ellers kan du jo supplere op med andre grøntsager. Johanna er fx vild med stuvet hvidkål .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.