Hej
Det svar har jeg også altid fået - indtil for kort tid siden (jeg har byttet læge for et stykke tid siden). Jeg har slidt med det der mange gange hvert eneste år. Da jeg ventede lillebror blev det helt galt, for da fik jeg besked om, at siden jeg var gravid kunne jeg ikke tage noget for at lette/hjælpe/dæmpe hosten, så da var det helt kronisk de sidste tre måneder. Her i efteråret blev det så rigtig ilde igen, og til sidst gav jeg op og tog til lægen igen og sagde, at nu orker jeg ikke mere. Hun gav mig så den sædvanlige kur, men så fik jeg endnu en forkølelse med påfølgende hoste, og jeg fik mig en ny lægetid - og pludselig blev jeg taget alvorligt. Jeg har nu fået bedsked om, at man behøver faktisk ikke at hoste på den måde hele tiden, så jeg skal nu have det ordentlig udredet med hensyn til allergi og diverse. Og hun har lovet mig, at dette skal vi finde ud af, og at jeg ikke skal gå med det på den måde hvert år uden at få hjælp. Jeg var SÅ glad efter den lægetime.
Nu skriver du jo ikke noget om, hvor ofte I er plaget, men du har min fulde forståelse - og det er helt utrolig ensomt, når man går ud fra lægen med besked om, at det må man bare finde sig i. Mit råd vil være at sørge for at skrive datoer ned for hver gang det sker med hver af jer - og også hvor længe I hoster hver gang, sådan at du har en slags dokumentation for, hvordan I har det og kan se, om det eventuelt udvikler sig til det værre. Jeg ved ikke, hvor grænserne går for, hvornår lægerne mener, det er noget, man skal tage alvorligt, så jeg kan vel egentlig ikke hjælpe så meget, men hvis dette er noget som sker ofte, tror jeg, jeg ville have gået til en anden læge for at få en ny vurdering.
Sender en varm tanke. Ved hvor hårdt det er!
Anmeld