SU og børn og elevløn med børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.654 visninger
7 svar
0 synes godt om
6. februar 2011

Anonym trådstarter

Jeg ska til at søge ind på nogle uddannelser, en er med SU og en er med elevløn, men kan man få ekstra tilskud når man har to børn? Ellers er jeg da lidt på spanden -- er ikke enlig,

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2011

SHERO

Med SU er det så vidt jeg ved kun hvis din partner også modtager su der er tilskud, ellers er det vist bare den alm plus evt. su-lån.-..

Anmeld

1. marts 2011

Haley

er en enlig mor til 1 og har udgifter for 9100 og vil meget gerne starte på en ny uddannelse men er på ingen måde inden i hvor meget man kan få som enlig for fatter ingenting inde su.dk så er der nogen der kan fortælle mig om det kan lade sig gøre for mig og hvad jeg skal gør??

På forhånd tak

Anmeld

1. marts 2011

An&Jo

Anonym skriver:

Jeg ska til at søge ind på nogle uddannelser, en er med SU og en er med elevløn, men kan man få ekstra tilskud når man har to børn? Ellers er jeg da lidt på spanden -- er ikke enlig,

Hvis du bor sammen med en kan du på su få:

almindelige su knap 5000kr før skat

Su lån knap 2600kr

Ekstra lån til forsørgere knap 1500kr

Angående elevløn så ved jeg ikke hvad du kan få

Anmeld

1. marts 2011

prettybutterfly

Haley skriver:

er en enlig mor til 1 og har udgifter for 9100 og vil meget gerne starte på en ny uddannelse men er på ingen måde inden i hvor meget man kan få som enlig for fatter ingenting inde su.dk så er der nogen der kan fortælle mig om det kan lade sig gøre for mig og hvad jeg skal gør??

På forhånd tak

Er ret sikker på du får dobbelt SU som enlig forsørger. Hvis du bor til leje kan du også få ret meget i boligstøtte. Og så skal nu nok heller ikke betale for institutionsplads.

Anmeld

1. marts 2011

Aves.

Haley skriver:

På forhånd tak

Du får små 11.000brutto og kan låne 4200kr udover...jeg får 12.700kr udbetalt. Så har du vel boligsikring og penge fra faderen udover...og børnefamilieydelse hveer tredje måned...så burde det nok kunne gå..mon ikke?

Anmeld

1. marts 2011

prettybutterfly

Anonym skriver:

Hvis din kæreste/mand også er på SU får i begge ca 2500 kr oven i den almindelige SU som jo er på lidt over de 5000 før skat. Jeg tror det er uanset antallet af børn - men er ikke 100 % sikker. Ved bare min mand og jeg begge er på SU og får udbetalt ca 6400 hver(ingen af os arbejder ved siden af)

ANer ik noget om elevløn

Anmeld

1. marts 2011

An&Jo

Haley skriver:

På forhånd tak

når du er enlig på su får du:

dobbelt den almindelige su på knap 10000kr før skat

Dobbelt lån, kan ikke huske hvilken en af lånene det er, men dobbelt er det ihvertfald..

Du får derimod tilskud fra kommunen i form af boligstøtte hvor det meste af huslejen bliver betalt..

Du kan også søge om forhøjet børnetilskud som jeg såvidt jeg husker ligger på knaå 2500kr pr barn hver kvartal..

Det var lige det jeg kan huske fra min tid som enlig..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.