Uge 29 - hvordan har I andre det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.396 visninger
10 svar
0 synes godt om
5. februar 2011

mortil4dejligepiger

Hej med Jer.

Ja, så gik jeg ind i uge 29. Synes tiden går stærkt!

Jeg har en rigtig god graviditet, hvor jeg ikke føler mig begrænset eller skidt tilpas på nogen måde. Dog må jeg sige, at jeg den sidste uges tid virkelig har kunne mærke, at trætheden er vendt tilbage!  

Jeg har ret meget at se til på mit arbejde for tiden og lægger flere timer end almindelig norm.tid. Men jeg er ikke stresset og jeg ved, jeg får tiden igen i form af afspadsering. Men trætheden er slem for tiden.

Jeg kan også godt mærke, jeg er begyndt at føle mig lidt forpustet/overmæt når jeg har spist. Selvom jeg ikke synes, jeg har spist meget, så føler jeg mig alligevel lidt proppet

Vægten siger +6 kilo, hvilket jeg synes er ok.

Hvordan har I andre det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2011

marijke85

hej

jeg er i uge 31+3, og kan også godt mærke at jeg er mere træt og mere forpustet! kan heller ikke spise så meget som jeg har lyst til nogen gang!

ellers har jeg det rigtig godt, vægten siger +7,5 så det går fint tiden flyver bare afsted!! skønt og værre gravid!

ellers så skal jeg på barsel om 4 dgn, trænger også til det, har arbejdet meget på de sidste! og det kun mærkes

forsat go søndag til alle!

Anmeld

6. februar 2011

kaka4

Hej,

jeg går ind i uge 32 i morgen og har det godt. Ingen problemer med noget andet, end jeg er begyndt at være en del vågen om natten. vågner typisk op ved 3 tiden og er lysvågen. Ligger typisk vågen i ca. 2-3 timer førend jeg falder i søvn igen, hvilket er irriterende, da jeg skal op på job. Og ellers synes jeg der er begyndt at være langt nede til skoene :-)

Jeg skal 32 ugers undersøgelse i den kommende uge og aner ikke hvad jeg har taget på, men det ligger i omegnen af 7-8 kg, hvilket er helt fint.

Min søn på 3 år holder mig i fin form :-)

Glæder mig til jeg går på barsel - har 13 arbejdsdage tilbage og nedtællingen er for alvor begyndt.

kram kaka4

Anmeld

6. februar 2011

birthee

Jeg er 31+4, og kan da godt begynde at mærke den der træthed igen... Jeg har det okay, hvis man ser bort fra den der dumme/trælse bækkenløsning, og i perioder en begyndende kvalme, hvis jeg ikke lige får noget at spise til tiden...

Ellers glæder jeg mig også bare til den officielle barsel begynder den 10. marts, og til at se om det er en dreng eller pige der kommer... er begyndt mit rede-byggeri, og mangler nu kun at ordne lift og barnevogn - og vuggen... Manden knokler løs ovenpå, i håb om at vi kan komme derop at sove, omtrent når den lille kommer... I en stor sov sammen seng med vores søn på næsten 4 år...

Skal til jordemoder på tirsdag, så er spændt på at høre hvor stor baby er blevet - synes den fylder det hele og mere til i perioder...

Knus

Anmeld

7. februar 2011

Rødhætte

Jeg er 30+5 i dag.. Jeg er desværre begyndt at have rigtig ondt i min lænd og videre ned i benet og det hæmmer mig desværre en del. Er stadig vild med at være gravid (specielt når man mærker sin lille guldklump), men må sige jeg så småt begynder at tælle ned! Jeg er nu gået på barsel (2 uger før tid pga smerter) og skal godt nok lige vende mig til at gå herhjemme.. Ellers er vi godt igang med børneværelset og er så småt ved at have styr på det - Så hyggeligt!

Anmeld

7. februar 2011

_-Kathrine-_

Hejsa!

Jeg er idag 31+2 og udover den trælse bækkenløsning har jeg det sådan ok! Siden lørdag har jeg haft sådan en strækken/trækken i siden af maven - føles lidt som om jeg har forstrukket noget...Kan ikke helt finde ud af om det er fordi maven virkelig begynder at vokse nu? -Nogen der har prøvet det?

Vægten siger stadig det samme som før graviditet, så jeg kan absolut ikke klage!

Vildt at der kun er 10 uger til vi får vores lille krudtugle ud til os

Kathrine

Anmeld

7. februar 2011

Talbutikken

Jeg er i dag 32+2 underover at jeg er mega træt, har jeg det faktisk fantastisk i forhold til mine tidliger graviditeter..
Men jeg må også tilstå at jeg efterhånden er ved at være godt træt af at være gravid og glæder mig meget til at lille pigen komme og min krop bliver sig selv igen.

Anmeld

9. februar 2011

evaisabellas

Ja, jeg er idag ved 32+0 (termin 6.april)

Specielt i 2.semester havde jeg det rigtig godt, let forpustet, men ingen gener udover en del uskadelige plukveer, som bare bremsede mig op indimellem. Men det gjorde ikke ondt.

For mit vedkommende har vægtstigningen frem til 3.trimester været ..  23 kg! Jeg frygtede for denne sidste etape.. Men af en eller anden grund står vægten stille nu.. Lillebror sparker løs og er meget aktiv, så det bekymrer mig ikke 

Men barslen kom 4 uger før forventet i form af en sygemelding. Mine plukveer gik over og blev regelmæssige, og jeg begyndte at få menstruationslignende smerter. Blev derfor beordret hjem i seng til hvile og helt ro.. Lidt langtrukkent! 

Så jeg kan også kun melde mig under den fane der hedder: GLÆDER sig til at lillebror kommer ud, og jeg igen kan springe rundt og gøre ting, uden at tænke over om det sætter veer igang for tidligt etc. ...YAY! 

Anmeld

9. februar 2011

Stine Raaholt

Dejligt at hære at I har det så godt langt fremme i graviditeten... Jeg er kun i 24. uge, men har det super. Jeg glemmer stadig nogle gange at jeg er gravid, men bliver så mindet om det af et lille spark fra lille søster.

Så vidt jeg husker har jeg følt mig langt mere gravid de andre gange. Måske fordi jeg ikke har helt så meget tid til at mærke efter, men helt klart også fordi jeg kun har taget et par kilo på... lillesøster har det dog fint og vokser som hun skal selvom min vægtstigning har varet begrænset. Men det kan jo være jeg får indhentet det i den sisdste del af graviditeten

Jeg går først på barsel til påske, men glæder mig allerede rigtig meget

forsat god graviditet til jer alle

Anmeld

10. februar 2011

Line Højdal

Dejligt at høre i alle har det godt og at det trods alt kun er små gener vi må døje med...

Jeg selv er netop gået ind i uge 31 og har helt sikkert også nydt 2. trimester. Har haft det med at blive nemt forpustet og har helt sikkert kunne mærke vægtstigningen løbende (vægten sagde i morges +14 kg)...

Men det er faktisk først her i 3. trimester jeg sådan føler mig hæmmet af min graviditet. Jeg får ondt i mit bækken om natten og i løbet af dagen, hvis jeg sidder for meget ret op og ned (hvilket jeg typisk gør på kontoret)... der er langt ned til skoene og der er slet slet ikke plads til alt den mad jeg gerne ville spise for ikke at fåle mig sulten - så det hedder mange små portioner!!

Jeg sover ikke så godt om natten, så kan godt mærke energien ikke er den samme som normalt... så har lidt problemer med at hænge sammen på en hel arbejdsdag, men kan heldigvis arbejde en del hjemme! Dog glæder jeg mig MEGET til barsel her om bare 2 uger - det bliver SKØNT!!

Og hey tøser... Nu er det virkelig snart vores tur til at få vores baby-guld i armene!!! Det bliver fantastisk

Knus og god dag til jer alle!
Line

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.