Hvornår eget værelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.112 visninger
19 svar
0 synes godt om
4. februar 2011

fit_fys

Min søn er 4 måneder nu, og vi er nogenlunde klar med hans nye værelse. Jeg har ikke rigtig nogen plan for hvor lang tid der skal gå før han rykker derind om natten, men der går nok lige minimum en måned....

Hvor gamle var/er jeres barn når det rykkede/rykker ind på eget værelse?

Tine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2011

Brams

Min datter var ca. 6 mdr. da hun flyttede på eget værelse.

Faktisk gjorde vi det kun, fordi det passede med påsken og at vi havde nogle fridage sammen, hvis nu det blev et problem at hun ikke ville sove på hendes værelse, så var vi to til at stå op om natten. Ellers tror jeg hun var blevet lidt længere i vores soveværelse. Der var dog ingen problemer overhovedet med at sove selv

Hun var klar, men hendes mor var ikke

Anmeld

4. februar 2011

fit_fys

Brams skriver:

Min datter var ca. 6 mdr. da hun flyttede på eget værelse.

Faktisk gjorde vi det kun, fordi det passede med påsken og at vi havde nogle fridage sammen, hvis nu det blev et problem at hun ikke ville sove på hendes værelse, så var vi to til at stå op om natten. Ellers tror jeg hun var blevet lidt længere i vores soveværelse. Der var dog ingen problemer overhovedet med at sove selv

Hun var klar, men hendes mor var ikke

Ja, jeg glæder mig også til at se hvordan jeg reagerer....

Er hendes værelse tæt på jeres? Tænker på om man skal have en babyalarm tændt for at høre om de græder, hvis værelset ikke lige er ved siden af?

Anmeld

4. februar 2011

morethanperfect

Min søn er et halvt år når han bliver flyttet ind på hans eget værelse .. Det er godt nok klart til ham (har det været siden han blev født) , men først der syns vi det er tiden

Anmeld

4. februar 2011

Brams

Ja, jeg glæder mig også til at se hvordan jeg reagerer....

Er hendes værelse tæt på jeres? Tænker på om man skal have en babyalarm tændt for at høre om de græder, hvis værelset ikke lige er ved siden af?

Vi har soveværelse skråt overfor hendes værelse, så det er ikke noget problem at høre hende

Var dog helt vildt i tvivl i starten, om jeg nu ville kunne høre hende - men jeg er også en pyller-mor, hører hendes mindste lyde 

Anmeld

4. februar 2011

fit_fys

morethanperfect skriver:

Min søn er et halvt år når han bliver flyttet ind på hans eget værelse .. Det er godt nok klart til ham (har det været siden han blev født) , men først der syns vi det er tiden

ok... hvad gør i for at høre ham om natten? Vil i bare ha døren åben?

Vores lejlighed er sådan indrettet, at hans værelse ligger for enden af gangen, så vi skal MINIMUM have alle døre åbne for at kunne høre ham...

Anmeld

4. februar 2011

Bb3031

T.K. skriver:

Min søn er 4 måneder nu, og vi er nogenlunde klar med hans nye værelse. Jeg har ikke rigtig nogen plan for hvor lang tid der skal gå før han rykker derind om natten, men der går nok lige minimum en måned....

Hvor gamle var/er jeres barn når det rykkede/rykker ind på eget værelse?

Tine

Alexander var knap 5 mdr, da han kom ind på eget værelse. Det gik bare så fint og han sover endda i en junior-tremmeseng. Det tog ham blot en enkelt nat at vende sig til de nye omgivelser. I samme forbindelse fik jeg ham vendt af med amningen om natten. Han har lige siden sovet igennem. Den dag i dag, 3 mdr efter, vågner han måske en enkelt gang om natten, hvor han får sutten og sover videre. Alexander sover fra omkring kl. 18.30/ 19.00 - 7.00/ 8.00.

Anmeld

4. februar 2011

morethanperfect

T.K. skriver:

ok... hvad gør i for at høre ham om natten? Vil i bare ha døren åben?

Vores lejlighed er sådan indrettet, at hans værelse ligger for enden af gangen, så vi skal MINIMUM have alle døre åbne for at kunne høre ham...

Han værelse er lige ved siden af vores

Hm , hvad med babyalarmer ?

Anmeld

4. februar 2011

fit_fys

Peiner skriver:

Alexander var knap 5 mdr, da han kom ind på eget værelse. Det gik bare så fint og han sover endda i en junior-tremmeseng. Det tog ham blot en enkelt nat at vende sig til de nye omgivelser. I samme forbindelse fik jeg ham vendt af med amningen om natten. Han har lige siden sovet igennem. Den dag i dag, 3 mdr efter, vågner han måske en enkelt gang om natten, hvor han får sutten og sover videre. Alexander sover fra omkring kl. 18.30/ 19.00 - 7.00/ 8.00.

Øj, det lyder som et drømme scenarie!!

Hvordan vænnede du ham af med at skulle spise om natten? Lod du bare være med at give ham mad?

Anmeld

4. februar 2011

fit_fys

morethanperfect skriver:

Han værelse er lige ved siden af vores

Hm , hvad med babyalarmer ?

Ja, det har jeg også overvejet... Problemet er, vi kan nok godt høre ham hvis dørene er åbne, men vi har et stort vindue i stuen, og hvis døren er åben ind til vores værelse, bliver det helt lyst  Vi må finde på noget...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.