Barsel - hvordan gjorde I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. februar 2011

betjenten

STN skriver:

Hej søde kvinder 

Min kæreste og skal være forældre til juli, og har haft en snak om barsel og hvem der tager hvad..

Vi snakkede lidt frem og tilbage, og min kæreste sagde, at han gerne ville have noget af barslen, hvilket jeg synes er fint, så han også kan være intenst sammen med vores baby.. og de kan lære hinanden at kende! 

Vi blev enige om, at vi kunne gøre det sådan, at jeg tog størstedelen af barslen, og han så tog lidt barsel til sidst, altså måske et par måneder eller tre.. Vi har ikke bestemt os for hvor meget eller hvor lidt endnu...

Hvordan gjorde/gør I????? 

Jeg sidder så og kommer i tanke om, at der jo faktisk sker en hel masse, sådan udviklingsmæssigt, hos barnet op til det første års tid, og nok især til sidst.. Og så tænkte jeg ved mig selv "Det vil jeg egentlig ikke gå glip af!" Arrrgh.. hvad gør man så?  Ikke fordi der ikke sker en masse inden da, men alligevel....

Min kæreste har 4 mdr´s barsel... Jeg har den holdning, at det også er hans søn, og ville bestemt ikke nægte ham den glæde det er, at gå hjemme og hygge med lilleballaden... Er så heldig med mit job at jeg kun har 12-14 dage om mdr. Tilgengæld er jeg så væk nogle af dagene fra 06-22. Men ved at sønnen er i de bedste hænder, og synes ikke at jeg går glip af noget... Tror samtiddig at det gør at vi begge to er på lige fod, når det gælder trøstning, putning osv..

Nå men det var bare det jeg ville sige  Du skal være velkommen til at spørge hvis der er noget du vil vide...

Carina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2011

Moar2011

- Jeg skal have det hele selv , da manden ikke er hjemme .. men det klare vi nok ..

Anmeld

4. februar 2011

Sitrani

betjenten skriver:

Min kæreste har 4 mdr´s barsel... Jeg har den holdning, at det også er hans søn, og ville bestemt ikke nægte ham den glæde det er, at gå hjemme og hygge med lilleballaden... Er så heldig med mit job at jeg kun har 12-14 dage om mdr. Tilgengæld er jeg så væk nogle af dagene fra 06-22. Men ved at sønnen er i de bedste hænder, og synes ikke at jeg går glip af noget... Tror samtiddig at det gør at vi begge to er på lige fod, når det gælder trøstning, putning osv..

Nå men det var bare det jeg ville sige  Du skal være velkommen til at spørge hvis der er noget du vil vide...

Carina

Sådan har jeg det nemlig også... at det er bedst at både far og mor går hjemme på barsel, hvis det er muligt... Så det bliver i hvert fald også vores plan 

Anmeld

4. februar 2011

betjenten

STN skriver:

Sådan har jeg det nemlig også... at det er bedst at både far og mor går hjemme på barsel, hvis det er muligt... Så det bliver i hvert fald også vores plan 

Ja det er i hvert fald en super løsning for os  Og ja må indrømme at jeg var ved at blive liiiidt bims i bøtten af at gå hjemme... Det var da super hyggeligt, men savnede sgu mit job  Og manden ELSKER at gå hjemme, og tro mig der er mange mænd der er dybt misundlige, fordi at han "har fået lov" til at gå hjemme

Anmeld

4. februar 2011

Sitrani

betjenten skriver:

Ja det er i hvert fald en super løsning for os  Og ja må indrømme at jeg var ved at blive liiiidt bims i bøtten af at gå hjemme... Det var da super hyggeligt, men savnede sgu mit job  Og manden ELSKER at gå hjemme, og tro mig der er mange mænd der er dybt misundlige, fordi at han "har fået lov" til at gå hjemme

Hahaha... Ja, det er jo det!! Et sandt privilegium at kunne gå hjemme, som far på fuldtid!  Og vil jo også gerne have at vores barn lærer sin far at kende på bedste vis, så det ikke kun er mor der dur... barslen er jo den bedste måde, at lære sit barn at kende, både som mor og far...

Anmeld

4. februar 2011

betjenten

STN skriver:

Hahaha... Ja, det er jo det!! Et sandt privilegium at kunne gå hjemme, som far på fuldtid!  Og vil jo også gerne have at vores barn lærer sin far at kende på bedste vis, så det ikke kun er mor der dur... barslen er jo den bedste måde, at lære sit barn at kende, både som mor og far...

Ja det er det helt sikkert... Og synes helt sikkert at det er nemmere at skulle ud, uden mand og barn  Og ja det er lækkert at den lille ikke hænger i mine skørter, som man jo ellers hører om

Anmeld

4. februar 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
STN skriver:

Ja, det er sikkert også sådan vi vil gøre det..... det bliver for underligt, hvis man går 3 mdr og så får han 3 og så mig 3, og bla bla.... det giver også mest mening for os, hvis begge vores barsler hænger sammen, altså efter hinanden...

Ja, det er det samtidig er det ikke sikker, at ens arbejsgiver går med til det. Det passede super fint for os, at min mand tog den sidste måned

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.