tandpasta hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.224 visninger
8 svar
0 synes godt om
4. februar 2011

Liljesilas

Min dreng har en tand på vej op, hvornår bruger man tandbørste med tandpasta? De kan vel også få huller..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2011

Millesmammi

mayapigen skriver:

Min dreng har en tand på vej op, hvornår bruger man tandbørste med tandpasta? De kan vel også få huller..

jeg startede med at bruge det da mille fik sin første tand .. 

Anmeld

4. februar 2011

maria_wlt

Millesmammi skriver:

jeg startede med at bruge det da mille fik sin første tand .. 

Gjorde jeg også... MEGET lidt, og kun tandpasta der er beregnet til børn.. (så det kan synkes)

Anmeld

4. februar 2011

mth1987

Vi brugte også til børn men fik af vide af tandlægen at vi også sku bruge den til voksne engang imellem så de kan vænne sig til det men så sku man også bruge mindre end den for børn

Anmeld

4. februar 2011

Simone J

Vi var til informations møde hos tandplejen i sidste uge. Man må gerne begynde og vende ens barn til tandbørsten inden tænderne kommer, da det ikke skader at børste gummerne. Vi fik afvide at vi skal børste tænderne med vand indtil h*n får kindtænder, før skal man ikke begynde og bruge tandpasta. Der er nemlig en masse tilsætningsstoffer i som børnen ikke har godt af. Ligeledes fortalte de at vi helst skal bruge zendium når det er, for der er ikke så meget skummemidl i og så skal man helst undgå de forskellige slags børnetandpastere der findes.

Anmeld

4. februar 2011

tinasmor

vores tandlæge sagde, at vi skulle bruge børnetandpasta fra den første tand

Anmeld

4. februar 2011

Liljesilas

Simone J skriver:

Vi var til informations møde hos tandplejen i sidste uge. Man må gerne begynde og vende ens barn til tandbørsten inden tænderne kommer, da det ikke skader at børste gummerne. Vi fik afvide at vi skal børste tænderne med vand indtil h*n får kindtænder, før skal man ikke begynde og bruge tandpasta. Der er nemlig en masse tilsætningsstoffer i som børnen ikke har godt af. Ligeledes fortalte de at vi helst skal bruge zendium når det er, for der er ikke så meget skummemidl i og så skal man helst undgå de forskellige slags børnetandpastere der findes.

Tak for informationen, jeg synes også jeg har hørt at man ikke bruger tandpasta i starten hvor der kun er fortænder..

Så i bruger tandbørsten hver morgen og aften som i selv gør?

Anmeld

4. februar 2011

Liljesilas

tinasmor skriver:

vores tandlæge sagde, at vi skulle bruge børnetandpasta fra den første tand

Hmm ja nu kommer jeg da helt i tvivl om jeg skal bruge tandpasta eller ej..

Anmeld

4. februar 2011

Simone J

mayapigen skriver:

Tak for informationen, jeg synes også jeg har hørt at man ikke bruger tandpasta i starten hvor der kun er fortænder..

Så i bruger tandbørsten hver morgen og aften som i selv gør?

Hun får ikke tandpasta på.. I starten børstede jeg hendes gummer om aften, for at hun lige kunne vende sig til hvad det er for noget. Så hvis hun bliver rigtig ramt af smerter når hun får tænder skal vi ikke først til at vende hende til tandbørsten..

Eftersom hun ikke har fået tænder endnu, får hun lov til at lege med sin tandbørst og kører den rundt i munden

Tandplejerne i DK skulle gerne alle sammen sige, at man ikke skal bruge tandpasta før de får kindtænder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.