har mistet gravid igen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.885 visninger
6 svar
0 synes godt om
4. februar 2011

JuliaNielsen

Hej alle jer på baby.dk :-)

jeg er ny herinde og jeg er gravid igen. jeg har været gravid for 1½ år siden hvor jeg tabte barnet i uge 9, begrundet jeg var gravid udenfor livmoderen. nu er jeg gravid igen og er nu 14+6 og jeg går i en evig frygt for at miste dette også, somme tider når jeg hoster gør det lidt undt i underliver og nederst på maven, og det sætter tanker igang konstant. er der nogle af jer der har haft det sådan..? eller r det bare mig ?

er simpelthen ved at blive tosset af at gå rundt sådan føler bare jeg venter på at det sker

mvh Julia 14+6

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2011

SussieThyssen

JuliaNielsen skriver:

jeg er ny herinde og jeg er gravid igen. jeg har været gravid for 1½ år siden hvor jeg tabte barnet i uge 9, begrundet jeg var gravid udenfor livmoderen. nu er jeg gravid igen og er nu 14+6 og jeg går i en evig frygt for at miste dette også, somme tider når jeg hoster gør det lidt undt i underliver og nederst på maven, og det sætter tanker igang konstant. er der nogle af jer der har haft det sådan..? eller r det bare mig ?

er simpelthen ved at blive tosset af at gå rundt sådan føler bare jeg venter på at det sker

mvh Julia 14+6

Ja, det kan du tro..selvom mine tilfælde var lidt anderledes, så er det på bundlinjen alligevel det samme.
Men du må prøve at være stærk og tro det bedste.
Se fremad og glæd dig. Nyd hver eneste dag, og tro på, at selvom du en gang har væet uheldig, så er det sjældent at man er det to gange.
Og så får du lige et kæmpeknus og velkommen til

Kærligst
Sussie

Anmeld

4. februar 2011

Sabina92

JuliaNielsen skriver:

mvh Julia 14+6

Ja, jeg var igennem en spontan abort først, denne gang har jeg betalt mig til et hav af scanninger fordi jeg va bange og nervøs.

Men bare rolig det skal nok gå, jeg er nu 35+5

Anmeld

4. februar 2011

JuliaNielsen

Jeg har prøvet at lade det ligge men så snart jeg mærker det mindste går jeg i panik..

Venner og familie siger også at så uheldig kan man da ikke være. Men af en eller anden grund tror jeg dem ikke. Det har været super svært at miste første gang, og frygten for at miste glæden endnu engang vokser kun stører for hver dag :s Min mor har haft dødfødt barn 2 gamge og er så bange for det også skal ske for mig, nu jeg ikke kan tabe det mere :s

Anmeld

4. februar 2011

mathildemb

Åh nej, jeg kan godt forstå, du tænker sådan, men nu er du så meget længere end sidste gang. Og jeg går ud fra, at du har været til minimum nakkefoldsscanning? og vel set liv der.

Jeg har også prøvet at miste, det blev opdaget til nakkefoldsscanning, hvor de mente fosteret havde været dødt i 3 uger. Min krop havde bare ikke udstødt det. Jeg blev hurtigt gravid igen og var SÅ nervøs de første mange måneder (vi købte ekstra tryghedsscanninger) indtil jeg begyndte at mærke liv.

Man kan simpelthen køre sig selv helt ned hvis ikke man prøver at tænke at det er et sundt og raskt barn man bærer rundt på. Jeg kom ind i en virkelig negativ cirkel og det kunne jeg slet ikke holde til. Jeg synes tit negative tanker fremkalder flere negative tanker. Giver det mening? Så jeg måtte tvinge mig selv til at tænke positivt om min nye graviditet, og det hjalp virkelig.

Rigtig meget held og lykke med graviditeten

Anmeld

4. februar 2011

JuliaNielsen

mathildemb skriver:

Åh nej, jeg kan godt forstå, du tænker sådan, men nu er du så meget længere end sidste gang. Og jeg går ud fra, at du har været til minimum nakkefoldsscanning? og vel set liv der.

Jeg har også prøvet at miste, det blev opdaget til nakkefoldsscanning, hvor de mente fosteret havde været dødt i 3 uger. Min krop havde bare ikke udstødt det. Jeg blev hurtigt gravid igen og var SÅ nervøs de første mange måneder (vi købte ekstra tryghedsscanninger) indtil jeg begyndte at mærke liv.

Man kan simpelthen køre sig selv helt ned hvis ikke man prøver at tænke at det er et sundt og raskt barn man bærer rundt på. Jeg kom ind i en virkelig negativ cirkel og det kunne jeg slet ikke holde til. Jeg synes tit negative tanker fremkalder flere negative tanker. Giver det mening? Så jeg måtte tvinge mig selv til at tænke positivt om min nye graviditet, og det hjalp virkelig.

Rigtig meget held og lykke med graviditeten

Hej :-)

Giver dig helt ret i det er ekstremt svært og gå og tænke på :-)

Ja jeg har været til nakkefoldsscanning ;-) Og skal nu ind her igen d 9 til xtra scanning ved spicalist fordi bebsi's blærer er stører end den må være. så er der der også stor nervøsitet

Men jeg håber på at kunne tage det mere roligt derefter, hvis det hele er som det skal være der

Anmeld

4. februar 2011

Sitrani

Tillykke med din graviditet!

Er ked af at høre din triste historie med abort, men heldigvis er du nu gravid igen, og nået meget længere i denne graviditet end sidst  Og det kan jo kun være positivt...

Jeg har ikke selv prøvet at miste, og er gravid med mit første barn.. Men kender godt følelsen af at det gør lidt ondt nederst i maven når man hoster eller nyser.. Det tror jeg ikke der sker noget ved, men tror mere det er pga. livmoderen vokser og bliver mere følsom, nærmest hævet, kan det føles som, synes jeg...  Men jeg har ikke ondt i længere tid, og det sker ikke så tit længere, men når jeg rigtig skal hoste holder jeg mig nogen gange på maven og trykker lidt ind - det hjælper, synes jeg.. Jeg er 19+0 i dag 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.