Føler det hele er håbløs :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

617 visninger
2 svar
0 synes godt om
3. februar 2011

Anonym trådstarter

Hej! Jeg fik konstateret en fødselsdepression for 1½ måned siden, og begyndte samme dag på "lykke-piller", som faktisk virker meget godt, de fleste dage.

Jeg har altid gjort hvad jeg kunne for ikke at blive ligesom min mor - hun har altid gået hjemme på kontanthjælp. jeg har en handelsskoleeksamen, men har aldrig brugt den. Har stået i butik de sidste 2 år, inden jeg gik på barsel, men nu; 1 år og 5 mdr. senere, kan jeg bare ikke komme videre. Jeg havde tilmeldt mig min drømme udd. med start d. 31. jan., men jeg blev syg om lørdagen med halsbetændelse, så kom ikke afsted. Nu er det torsdag... Jeg hoster stadig, men kunne nok godt ta´ i skole. Jeg kan bare ikke ta´ mig sammen.

Det er typisk mig og få de her tanker før jeg skal begynde på noget nyt; enten job eller uddannelse. Mit forrige job var jeg simpelthen så glad for, men butikken måtte lukke pga. krisen, ellers var jeg vendt tilbage dertil - også selvom jeg først fik min datter at se om aftenen, og kun i et par timer.

Jeg har søgt i rigtig mange butikker, men får gang på gang afslag, og dem, jeg har snakket med om "hvorfor", siger det er pga. mine tatoveringer. Begge mine arme er fyldt op. Har også et par på hænderne.

Men hvad gør jeg? Hvordan får jeg mig taget sammen? Overvejer og ringe til jobcentret og spørge om de har et kursus eller lign., man kan ta´, så man ikke er så "bange" for forandringer/nye steder.

Nogle der har samme problem og ta´ sig sammen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2011

Anitta Kristiansen

kender godt det sted du står i. har selv en mor som ikke lavede noget og er bange for at ende samme sted. har selv i tiden svært ved at tage afsted om morgen. men det bedste er at få den første dag overstået. for hvis først du har været hjemme den ene dag har man lettere ved at blive væk den anden dag. så mit råd er tag en dag af gangen. man kan altid tage afsted og hvis det bliver træls i løbet af dagen er der jo altid muligheden for at tage hjem igen. en god ting er at sige til sig selv når det er: yes kom afsted idag sådan! og nyde det for jo mere du kommer ud jo lettere har ens depression ved at forsvinde igen for ens hverdag bliver bygget op igen.  jeg ved godt det er let at sige for mig, men tag en dag ad gangen. 

håber at du kunne bruge det til noget 

Anmeld

9. februar 2011

Inbm

Vi er ik præcis samme sted, men kender udemærket godt følelsen!

Og kender os problemerne med tusser osv...

Er bange for jeg selv har en fødselsdepresion

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.