Hiver sig op at stå.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.381 visninger
12 svar
0 synes godt om
2. februar 2011

2721

Min søn på lidt over 7 mdr. Er begyndt at hive sig op af al ting. Jeg er blot i tvivl om det er en god ide da hans ryg ikke en gang er stærk nok til at han kan side selv. Vi skal faktisk til en fysioterapeut fordi den ligesom bare ikke vil blive lige hvis man kan sige det sådan sp siger han er alt for svaj rygget. Ha kan godt kravle men ryggen forhindre ham i at komme afsted mere end 2-3 "skridt".
Skal jeg stoppe ham i det eller er det okay han gør det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2011

bette

det er svært at sige.. tror du ikke en fys kan hjælpe med at besvare det spørgsmål?

Anmeld

3. februar 2011

Mary

Jeg er sikker på det er helt okay! Han styrker jo sin krop ved at gøre som han gør - og kan han ikke sidde endnu, så lærer han det stensikkert snart ved selv at sætte sig op.....altså det tror jeg. Så det der er styrketræning for en bette fyr  MEN jeg er altså ikke ekspert på området - tvivler bare på man vil forhindre den naturlige udvikling.

Maria - mor til en på 12 mdr som ikke engang kan gøre det din på 7 mdr kan, men babyen er også meget magelig 

Anmeld

3. februar 2011

Pige2009

Puslingen skriver:

Min søn på lidt over 7 mdr. Er begyndt at hive sig op af al ting. Jeg er blot i tvivl om det er en god ide da hans ryg ikke en gang er stærk nok til at han kan side selv. Vi skal faktisk til en fysioterapeut fordi den ligesom bare ikke vil blive lige hvis man kan sige det sådan sp siger han er alt for svaj rygget. Ha kan godt kravle men ryggen forhindre ham i at komme afsted mere end 2-3 "skridt".
Skal jeg stoppe ham i det eller er det okay han gør det?

Jeg synes ikke, du skal stoppe ham. Men måske kan en kiropraktor hjælpe ham med at blive rettet ud

Anmeld

3. februar 2011

2721

bette skriver:

det er svært at sige.. tror du ikke en fys kan hjælpe med at besvare det spørgsmål?

jo det kan de helt sikkert, vi har bare først en tid om halv anden måned da det er på et børneambulatorium.

Anmeld

3. februar 2011

2721

Mary skriver:

Jeg er sikker på det er helt okay! Han styrker jo sin krop ved at gøre som han gør - og kan han ikke sidde endnu, så lærer han det stensikkert snart ved selv at sætte sig op.....altså det tror jeg. Så det der er styrketræning for en bette fyr  MEN jeg er altså ikke ekspert på området - tvivler bare på man vil forhindre den naturlige udvikling.

Maria - mor til en på 12 mdr som ikke engang kan gøre det din på 7 mdr kan, men babyen er også meget magelig 

hehe, en magelige baby, hmmm det kunne jeg godt tænke mig i ny og næ. Min søn har forsøgt at kravle siden han var knap 4 mdr men det blev ikke andet en til soldater møven i højt tempo, til den lilles store frustaration mens mor her rendte rundt som en skolde skid for at forhindre at han kommer til skade. Han har SÅ travlt SÅ travlt.

Nej, det har jeg også tænkt. Men den gang han hev sig om at stå i vores arme sagde vores SP at det måtte han ikke fordi hans ryg ikke var stærk nok. Men pt har hun en månedes ferie. Men men jeg lader ham gøre det da som du siger sikkert er god træning.

Wow det blev lidt rodet. Håber du forstår alligevel

Anmeld

3. februar 2011

2721

Baagøe skriver:

Jeg synes ikke, du skal stoppe ham. Men måske kan en kiropraktor hjælpe ham med at blive rettet ud

Tror ikke det kan rettes ud hmm
ville en kioropraktor ikke have gjort det så de andre gange han har været afsted? Eller kan det være blevet mere tydeligt nu?
Jeg er selv rundrygget og vores kiropraktor siger han ikke vil røre mig med en ildtang

Anmeld

3. februar 2011

MariaJ

Jeg tror ikke man skal/kan bremse dem i de ting de lærer af sig selv. Min datter rejste sig også op, da hun var syv måneder, og har ikke lavet andet siden. Når de lærer noget nyt vil de jo gøre det hele tiden, så du vil jo blive sindssyg, hvis du skal forhindre ham i at rejse sig op konstant. Jeg har tænkt lidt af de samme tanker, for min datter er begyndt at gå (holder stadig i med en hånd, men går ret hurtigt langs møbler og vægge), men går stadig delvist på tæer. Det skulle, så vidt jeg har forstået, ikke være godt for dem at gå, før de går på flad fod, men det er jo umuligt at forhindre hende i at bevæge sig.

Maria

Anmeld

3. februar 2011

2721

MariaJ skriver:

Jeg tror ikke man skal/kan bremse dem i de ting de lærer af sig selv. Min datter rejste sig også op, da hun var syv måneder, og har ikke lavet andet siden. Når de lærer noget nyt vil de jo gøre det hele tiden, så du vil jo blive sindssyg, hvis du skal forhindre ham i at rejse sig op konstant. Jeg har tænkt lidt af de samme tanker, for min datter er begyndt at gå (holder stadig i med en hånd, men går ret hurtigt langs møbler og vægge), men går stadig delvist på tæer. Det skulle, så vidt jeg har forstået, ikke være godt for dem at gå, før de går på flad fod, men det er jo umuligt at forhindre hende i at bevæge sig.

Maria

det med tærene har jeg også hørt. Men du har jo nok ret
tak for svar må bare lade ham selv styre tempoet og håbe at hans krop kan klare det

Anmeld

3. februar 2011

MariaJ

Puslingen skriver:

det med tærene har jeg også hørt. Men du har jo nok ret
tak for svar må bare lade ham selv styre tempoet og håbe at hans krop kan klare det

Ja, jeg tænker i hvert fald, at så længe det ikke er noget man aktivt øver med dem, og det kommer af sig selv, må det vel være ok. Men det kan jo være der kommer andre svar her. Jeg holder også lige øje med tråden.

og ja, det er hårdt til tider med en aktiv og hurtig baby. Her har vi ikke haft et roligt øjeblik siden hun begyndte at møve sig rundt da hun var seks måneder. Nu er hun 9 måneder, og går, så tjuhej, der er fart på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.