Rugbrødshapsere..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

497 visninger
7 svar
0 synes godt om
2. februar 2011

AmalieM

Hej piger..

Hvornår begyndte i at gi jeres børn rugbrødshapsere?

Min datter er 5½ mdr og gider bare slet ikke mos/grød, og så tænkte jeg om hun måske var en af dem som sprang mos/grød over og gik direkte til små hapsere? Eller er det bare mig som ikke har tålmodighed nok?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2011

titte

ca. 6 måneder ;O) Bare rugbrød uden kerner og lign. Når de er 6 måner kan de spise stort set det samme som os, dog i små bidder og uden kryderierne ;O)

Anmeld

2. februar 2011

AmalieM

titte skriver:

ca. 6 måneder ;O) Bare rugbrød uden kerner og lign. Når de er 6 måner kan de spise stort set det samme som os, dog i små bidder og uden kryderierne ;O)

Okay, så kan jeg så småt godt begynde at gi hende det

Anmeld

2. februar 2011

2721

de små kan ende med at udvikle glutentintolerance hvis de starter fortidligt med glutenholdig mad som brød jo er. De er ikke særlig mange år siden det blev@anbefalet at man ikke gav sine børn brød før efter 8 mdr alderen. Så jeg ville helt klart vente, da det er en meget "uheldig" ting at få allergi overfor.
Knus

Anmeld

2. februar 2011

AmalieM

Okay, så vil jeg helt klart vente med det. Tak for svaret

Anmeld

2. februar 2011

titte

kender ikk eundersøgelsen, men i den vugge stuer jeg har været i i mange år havde vi ofte børn ned til 6 måneder og de fik det samme som de andre med mindre de ikke ku tygge det, da nogen ikke har udviklet gumleriet så godt endnu i den aldre....

Anmeld

2. februar 2011

titte

der gik da lidt stave bøv i den ;O)

Min egen datter fik rugbrød da hun var 6 måneder. men ellers så sprørg sundhedsplejersken.

Anmeld

2. februar 2011

Eliza/lykke

Jeg ville rigtig gerne have at min pige ku spise rugbrødshapsere, men det tager alllllllllllllll for lang tid for hende at blive mæt. Hun er 9 mrd.

Hun får grød med bid i, og almindelig mad som kun er blendet løst, så hun får ting at tygge på.

Hun gider heller ikke grød, så vi gir hende en riskiks, kiks, rugbrød eller brød til at bide i selv, mens vi mader hende ved side af.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.