Halløjsa!
Min datter er lige startet i vuggestue her i går, og det går super godt ind til videre.
Hun har ellers været i privat pasning i en lille måneds tid, hvilket også gik super godt.
Nu hører vi hele tiden, at vi kan forvente at hun vil være meget syg i de første måneder, og det er jo helt naturligt at hendes immun-forsvar skal styrkes og så videre. Det er jo helt OK, selvfølgelig skal hendes immunforsvar styrkes!
Hun har ellers været sund og rask næsten hele sit 1 årige liv. Hun har kun været lidt snottet og forkølet en gang i mellem, haft øjenbetændelse og har en enkelt gang været syg med feber udover de gange hun har fået tænder eller er blevet vaccineret.
Jeg har aldrig været "overbeskyttende" når det kommer til sygdom, for jeg tænker jo, at det kommer før eller senere alligevel, så hun har været meget ude i legestuer, mødregrupper osv. flere gange om ugen, selv om de andre børn har været snottede eller har/er lidt syge. Hun har lånt deres sut og drukket af det samme glas osv.
Men alligevel har hun ikke været meget syg. Jeg vil så gerne høre, om der er en så stor forskel på det at være sammen med andre børn (i f.eks legestuer) og at være kommet i vuggestue? Hvorfor skulle hun blive mere syg af at være sammen med børnene i vuggestuen hellere end børn i legestuer/mødregrupper osv? 
Var jeres børn meget syge i starten og var de ellers meget ude mellem andre børn før de startede i vuggestue?
Hilsen MajaPiraya, som er forberedt på at hendes lille pige sandsynligvid vil være meget syg de næste måneder.. men alligevel lever i håb om, at det nok skal gå! 
Anmeld