Efternavn - hvilken rækkefølge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.340 visninger
18 svar
0 synes godt om
23. september 2008

Elena

Hej!

Jeg håber nogle kan hjælpe, for vi kan slet ikke blive enige om barnets efternavn.

Min mand hedder Qvist og jeg hedder Hove. Jeg vil gerne have, at babyen får begges navne, og min mands synes, at hun kun skal have det ene, og han er ligeglad med, om det er mit eller hans. Jeg har tænkt mig at tilføje hans navn til mit, når baby kommer, så vi kan hedde det samme. Min mand vil ikke skifte navn, hvilket er ok med mig.
Det ideelle for mig ville være, at baby og jeg hedder Hove Qvist til efternavn, og at min mand hedder Qvist. Så hedder vi alle Qvist til sidst som en rigtig lille familie :)

Jeg synes bare ikke at Hove Qvist lyder lige så godt som Qvist Hove. Det er det, jeg vil spørge jer om. Hvad synes I?

Hilsen Elena

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2008

A.

Elena skriver:

Hej!

Jeg håber nogle kan hjælpe, for vi kan slet ikke blive enige om barnets efternavn.

Min mand hedder Qvist og jeg hedder Hove. Jeg vil gerne have, at babyen får begges navne, og min mands synes, at hun kun skal have det ene, og han er ligeglad med, om det er mit eller hans. Jeg har tænkt mig at tilføje hans navn til mit, når baby kommer, så vi kan hedde det samme. Min mand vil ikke skifte navn, hvilket er ok med mig.
Det ideelle for mig ville være, at baby og jeg hedder Hove Qvist til efternavn, og at min mand hedder Qvist. Så hedder vi alle Qvist til sidst som en rigtig lille familie :)

Jeg synes bare ikke at Hove Qvist lyder lige så godt som Qvist Hove. Det er det, jeg vil spørge jer om. Hvad synes I?

Hilsen Elena

hove qvist lyder bedre synes jeg

Anmeld

23. september 2008

twinboys

Hej jeg ville vælge Hove Qvist ... Men bryder du dig ikke om det skal du jo vælge det andet:):):)

Jeg har slettet mit mellemnavn og efternavn, da jeg blev gift med Casper...

Så vi hedder alle 4 Holzmann til efternavn...

Majbritt(H)

Anmeld

23. september 2008

Mathilde

Hej Elena

Jeg synes faktisk at Hove Qvist lyder bedst:)

(H)Mathilde

Anmeld

23. september 2008

netdaddy

Synes også Hove Quist er det bedste.

Det er lettere at høre at det er 2 ord som Hove Quist end som Quist Hove, og det vil spare jer selv for en masse bøvl fremover med at skulle stave efternavnene.

Guderne skal vide at jeg altid skal stave mit efternavn for folk, for ellers kan de ikke finde ud af det, og det er lidt irriterende en gang imellem.

Anmeld

23. september 2008

Pia.

Qvist Hove - Hove Qvist !!!!

Nu har jeg sagt det for mig selv flere gange og er altså kommet frem til at det lyder bedst at sige:

Elena Hove Qvist...

Men det vigtigste er jo at du selv kan lide navnet...

Knus Pia.(H)

Anmeld

23. september 2008

MorCamilla

Hejsa Elena..

Jeg synes også at Hove Qvist lyder bedst...

Anmeld

23. september 2008

monstar99

Først kvindes navn så mands er vist sådan man gjore det igamle dage :D
Og det lyder jo også bedst Hove Qvist(H)

Anmeld

23. september 2008

eliasogmor

hmm hove quist vil jeg mene....

Anmeld

23. september 2008

Tut

Hove Qvist, ingen tvivl om det (synes jeg) :D

Jeg hedder Viholt, og Christian hedder Juul, så Noah blev døbt Noah Juul Viholt.

Vi er heldigvis enige om at vi skal hedde Juul Viholt når vi bliver gift :D

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.