leger i med jeres børn (3årige)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.333 visninger
12 svar
0 synes godt om
1. februar 2011

bette

altså mener sidder i på gulvet med dem og leger med biler eller hvad det nu er.. eller kan ungerne godt lege selv?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2011

Muffinmus

vi leger, med modelervoks, flexitrack, tegner eller leger med lego eller andet.

Hvis der er mange børn leger de tit selv:-)

Anmeld

1. februar 2011

Plysbjørnen

Nej det må jeg jo nok ærligt tilstå at det er vi ikke så super gode til her i huset. Vi sidder os nogen gange ned og leger med perler sammen, med det resultat at laura kigger på og vi laver perleplader

Anmeld

1. februar 2011

Joan ( Smallie )

MariaE skriver:

vi leger, med modelervoks, flexitrack, tegner eller leger med lego eller andet.

Hvis der er mange børn leger de tit selv:-)

Tyv stjæler lige den her for sådan gør vi også.

Anmeld

1. februar 2011

Mary

Leger "mor og skatter leg" som er vores ungers version af far-mor-børn. Vi må kalde vores unger meget for skatter......  Så er jeg fx babyen der skal sove, eller vi kører i bil eller skal med færgen. Annika har en livlig fantasi, så der er masser variationer. 

Så laver vi perler, er begyndt at spille spil, bygger klodser og forskellige andre ting. 

Det skal altså ikke lyde som om vi bruger al vores tid på at lege med ungerne, for det er ikke tid nok til i døgnet  Men så leger man måske med i 10-15 min, og så bliver man sluset ud af legen på en eller anden smart måde....fx hvis babyen skal lave mad eller skal lege med den anden baby= Dicte. Så alt i alt leger de også rigtig meget selv.

Anmeld

1. februar 2011

Siber

ja det gør vi, stort set de samme lege som de andre nævner. Men vores børn er også gode til at lege selv, alene, og med hinanden!

Knus Siber

trikket her er, at hvis man ikke lige gider/har tid, så skal man bare være med i legen helt vildt konsentreret i 15 min, også har de fået nok af mig

Anmeld

1. februar 2011

BellaT

Ja, Phillip har en del Little People, som vi leger med nogen gange. Og også legoklodser. Bygge bygge bygge. Det kan jeg godt blive opslugt af. Andre gange er han en hund eller kat eller ko der skal passes.

Han kan også godt lege selv. Det er så kært at observere.

God ide med perler. Dem må jeg have fat i. Han er så stolt over de perlekæder han laver i børnehaven.

Anmeld

1. februar 2011

Marco2

Ja, det gør vi. Vi leger som de andre med modellervoks, perler, tegner og farvelægger, leger med prinsesser og Barbier, Little Pony og hvad det nu ellers er der interesserer den unge dame.

Men hun er også god til at hjælpe med alt muligt husligt. Hun synes det er sjovt at få lov til at være med til at gøre rent og lave mad, lægge tøj sammen mm. Så det bliver jo også lidt at lege. Og hver uge bager hun boller til madpakken. Det er hun faktisk ret ferm til efterhånden. Vi har også bagt muffins hvor hun bagefter dekorerer dem med forskellige drys.

AG

Anmeld

1. februar 2011

ka li ja

jeg leger faktisk ikke ret meget med mine unger....

de leger for det meste selv, eller sammen.... men de kan fx sidde og male eller andet i nærheden af mig, fx køkkenet, og så snakker vi sammen mens de leger. så er vi sammen på den måde.

jo vi spiller da playstation sammen engang imellem..

og så læser vi sammen

Anmeld

2. februar 2011

linemus

Ikke ret meget, så er det ofte kortvarigt, og så leger de selv videre. Ofte er jeg med til at sætte legen igang, hvis det drejer sig om at tegne, lave modellervoks, perler osv., men de er også rigtig gode til at lege selv. De er jo så også hele tiden 2 eller 3, så der er altid nogen at lege med. De leger rigtig godt sammen og sammen med Sebastian. Nanna er den, der søger de voksne mest, så hun er meget nede i køkkenet/stuen, når jeg laver mad, hvor hun hjælper til eller tegner imens.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.