Hmmm, jeg ved jo ikke helt om det er der sammer der sker for dig som for mig, men det kunne godt lyde sådan...
Den tråd der bliver brugt til at sy én sammen når man bliver klippet/brister i mellemkødet er en der "forsvinder" efter ca 1 uge. I løbet af den første uge skal både muskelen og huden, der er blevet klippet over, altså hele relativt godt, for derefter holdes det ikke længere sammen af syningen!
I mit tilfælde følte jeg - efter ca. 7 dage - at det var blevet meget hævet, og faktisk var begyndt at åbne sig lidt igen!! efter yderligere et par dage var huden (punktvis) gået så meget fra hinanden at jeg blev bekymret og gik til lægen. Han forklarede mig følgende; Jeg havde været for aktiv, og såret var begyndt at åbne sig... men den gode nyhed var at det kun var huden - musklen var helet fint. Men for at det ikke skulle gå yderligere fra hinanden skulle jeg påsmøre en salve min 3 gange dagligt og ikke sprede benene for meget (ja, det VAR faktisk lægens ord
). Derudover fik jeg nogle piller, som jeg skulle tage i en uges tid, der skulle forhindre en evt. infektion. Var meget skeptisk, men efter yderligere 10 dage var det helet og fint!! Jeg har hele tiden vasket mig med hånndbruseren efter toiletbesøg, så jeg var sikker på at der var rent så der ikke skulle gå infektion i det. Det lugtede altså ikke - kun af alm. blod fra det barselsudflåd, der kommer efter fødslen...
Håber du kunne bruge mit svar
KH Chris
Anmeld