Klamt spørgsmål, men så er I forberedt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

415 visninger
5 svar
0 synes godt om
1. februar 2011

CA

Havde i går besøg af SP som også spurgte til mit ar efter klipning. Jeg svarede at det ikke rigtig gjorde ondt mere, men at huden omkring er MEGET irriteret da jeg slet ikke er vant til at gå med bind så længe. (Plejer at have mens. i 3 dage og bruge tampax) Hun spurgte også til om jeg stadig blødte meget, og jeg svarede at det var aftagende, men stadig mens. mængde. Så spurgte hun om det lugtede grimt og jeg svarede at det lugtede af mens. hvilket jo ikke lugter godt. Men HVOR dårligt må det lugte? Ved I det? 

I morges da jeg var i bad og skulle vaske mig føltes arret anderledes end før. Større nærmest. Det føles ikke varmt og hævet - bare større. Da jeg kiggede med at spejl VAR det større og jeg kunne umiddelbart ikke se nogen syning, men det er også begrænset hvad man har af lys mellem benene... 

Igen: det gør ikke ondt, er ikke varmt og rødt. Kan det bare være fordi syningen er forsvundet? Og hvornår er det normalt at den gør det?

Sorry jeg lige deler det med jer, men I er så kloge og erfarne og I blev jo advaret i overskriften

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2011

AnneBJ

Hm, umiddelbart lyder det jo ikke som betændelse, men jeg synes da ikke det burde være meningen at det bliver større? Hvor gammel er det nu lige Johannes er? Jeg tænker på hvor længe der er til han skal til læge, for jeg ville da nok bede lægen om lige at kigge på mig også så?

Dejligt at det ikke gør ondt på dig, men stadigvæk... Og så var det heller ikke klammere - jeg har læst langt værre ting

Anmeld

1. februar 2011

CA

AnneBJ skriver:

Hm, umiddelbart lyder det jo ikke som betændelse, men jeg synes da ikke det burde være meningen at det bliver større? Hvor gammel er det nu lige Johannes er? Jeg tænker på hvor længe der er til han skal til læge, for jeg ville da nok bede lægen om lige at kigge på mig også så?

Dejligt at det ikke gør ondt på dig, men stadigvæk... Og så var det heller ikke klammere - jeg har læst langt værre ting

He he... Nej, men jeg er vant til at skulle advare folk og passe på folk ikke blir stødte, da jeg er ret god til at snakke om lort og menstruation uden at det rør mig

Johannes er 10 dage og han skal læge.. ØH.. det kan jeg ikke lige huske. Må man kalde det ammehjerne?? Men måske hun lige skulle kigge på mig. Det har man bare lyst til når man lugter af fisk og bløder Snakke om de er jeg god til - vise mig frem er noget andet

Anmeld

1. februar 2011

AnneBJ

Carina87 skriver:

He he... Nej, men jeg er vant til at skulle advare folk og passe på folk ikke blir stødte, da jeg er ret god til at snakke om lort og menstruation uden at det rør mig

Johannes er 10 dage og han skal læge.. ØH.. det kan jeg ikke lige huske. Må man kalde det ammehjerne?? Men måske hun lige skulle kigge på mig. Det har man bare lyst til når man lugter af fisk og bløder Snakke om de er jeg god til - vise mig frem er noget andet

Jeg har det præcis lige sådan! Men altså, synes nu stadig du skal spørge om lægens mening så - så kan hun jo vurdere om hun vil kigge trods blod.. Fiskelugten er nok underordnet

Anmeld

2. februar 2011

PeruBaby

Hmmm, jeg ved jo ikke helt om det er der sammer der sker for dig som for mig, men det kunne godt lyde sådan...

Den tråd der bliver brugt til at sy én sammen når man bliver klippet/brister i mellemkødet er en der "forsvinder" efter ca 1 uge. I løbet af den første uge skal både muskelen og huden, der er blevet klippet over, altså hele relativt godt, for derefter  holdes det ikke længere sammen af syningen!

I mit tilfælde følte jeg - efter ca. 7 dage - at det var blevet meget hævet, og faktisk var begyndt at åbne sig lidt igen!! efter yderligere et par dage var huden (punktvis) gået så meget fra hinanden at jeg blev bekymret og gik til lægen. Han forklarede mig følgende; Jeg havde været for aktiv, og såret var begyndt at åbne sig... men den gode nyhed var at det kun var huden - musklen var helet fint. Men for at det ikke skulle gå yderligere fra hinanden skulle jeg påsmøre en salve min 3 gange dagligt og ikke sprede benene for meget (ja, det VAR faktisk lægens ord). Derudover fik jeg nogle piller, som jeg skulle tage i en uges tid, der skulle forhindre en evt. infektion. Var meget skeptisk, men efter yderligere 10 dage var det helet og fint!! Jeg har hele tiden vasket mig med hånndbruseren efter toiletbesøg, så jeg var sikker på at der var rent så der ikke skulle gå infektion i det. Det lugtede altså ikke - kun af alm. blod fra det barselsudflåd, der kommer efter fødslen...

Håber du kunne bruge mit svar  

KH Chris

Anmeld

2. februar 2011

Multebær

Mener første lægeundersøgelse af baby er efter 5 uger så det er nok en meget god idé at du selv booker en tid hos lægen inden. (Jeg har ik forstand på klipninger) 

Kh

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.