Hvordan lærer man sit barn at falde i søvn selv??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.797 visninger
5 svar
0 synes godt om
1. februar 2011

sus82

Hej allesammen!

Jeg har en datter på 4 mdr. som har svært ved at falde i søvn om aftenen. Der er ingen problemer i dagtimerne.

Jeg har prøvet at indføre en rutine hvor jeg skifter hende, ammer hende i sengen og så lægger hende for at hun skal sove, hvorefter jeg synger en sang for hende - det går meget godt dertil, men når jeg så har sunget, så starter balladen.. Hun græder og græder og stopper ikke før jeg enten ammer hende i søvn eller tager hende op og med ind i stuen, hvor hun så falder i søvn i mine arme - og det er jo en dårlig vane, men hvordan kommer jeg væk fra den og får lært hende at falde i søvn selv. Jeg har det meget skidt med at hun skal græde sig i søvn, da jeg er bange for at hun skal blive bange for at skulle sove, det problem havde jeg nemlig selv som barn, og det var ikke rart.

Nogen der kan hjælpe mig??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2011

morethanperfect

sus82 skriver:

Hej allesammen!

Jeg har en datter på 4 mdr. som har svært ved at falde i søvn om aftenen. Der er ingen problemer i dagtimerne.

Jeg har prøvet at indføre en rutine hvor jeg skifter hende, ammer hende i sengen og så lægger hende for at hun skal sove, hvorefter jeg synger en sang for hende - det går meget godt dertil, men når jeg så har sunget, så starter balladen.. Hun græder og græder og stopper ikke før jeg enten ammer hende i søvn eller tager hende op og med ind i stuen, hvor hun så falder i søvn i mine arme - og det er jo en dårlig vane, men hvordan kommer jeg væk fra den og får lært hende at falde i søvn selv. Jeg har det meget skidt med at hun skal græde sig i søvn, da jeg er bange for at hun skal blive bange for at skulle sove, det problem havde jeg nemlig selv som barn, og det var ikke rart.

Nogen der kan hjælpe mig??

Kan desværre ik hjælpe dig , men det er en dårlig idé og synge for hende når hun skal sove

Anmeld

1. februar 2011

Tulle28

Sådan var det også her. Jeg tilskrev det tigerspring og tænder (hun fik de første da hun var 4,5 mdr), men jeg tror muligvis at det var ørerne. Det fortsatte nemlig og da hun var 7 mdr. var vi hos ørelægen som konstanterede væske på begge ører og nedsat hørelse. Vi var hos egen læge da hun var 5½ mdr., men hun kunne ikke se noget pga. ørevoks (!) og jeg fortryder sådan den dag idag at vi ikke tog til en ørelæge fra starten af.

Så altså - det ville jeg gøre, hvis jeg var dig.

Min datter var og er glad og sover fint om dagen, men om aftenen og natten er balladen der... Så øreproblemer behøver ikke at volde problemer døgnet rundt.

Anmeld

1. februar 2011

sus82

Tulle28 skriver:

Sådan var det også her. Jeg tilskrev det tigerspring og tænder (hun fik de første da hun var 4,5 mdr), men jeg tror muligvis at det var ørerne. Det fortsatte nemlig og da hun var 7 mdr. var vi hos ørelægen som konstanterede væske på begge ører og nedsat hørelse. Vi var hos egen læge da hun var 5½ mdr., men hun kunne ikke se noget pga. ørevoks (!) og jeg fortryder sådan den dag idag at vi ikke tog til en ørelæge fra starten af.

Så altså - det ville jeg gøre, hvis jeg var dig.

Min datter var og er glad og sover fint om dagen, men om aftenen og natten er balladen der... Så øreproblemer behøver ikke at volde problemer døgnet rundt.

Tak for svar, det vil jeg da lige få lægen til at kigge på. Men der er ingen problemer når først hun er faldet i søvn, så sover hun godt om natten.

Anmeld

1. februar 2011

tinasmor

Her var det den "hårde" måde. Lægge hende, når hun græd så tog jeg hende op, når hun så holdt op (som regel med det samme) så lægge hende ned i vuggen igen. Det var hårdt og varede et par dage.

Men vi har aldrig fortrudt. Vi har haft en datter som siden hen var til at ligge indefor 3 min. når rutinen er lavet (nattøj, mælk, børstetænder, 1 bog)

Hilsen

Mor til Tina (3 år)

Anmeld

1. februar 2011

sismofutten

Prøv at låne bogen "Sov igennem uden gråd" - der er nogle gode råd..
Bliv evt. ved med det du gør, når hun græder, tager du hende op, bliver inde i soveværelset hvor der er mørkt, trøster hende, når hun er faldet til ro, lægger du hende igen - og sådan bliver du ved - ved godt det er hårdt, men det virker...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.