mad fra 5 mdr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

578 visninger
2 svar
0 synes godt om
1. februar 2011

MetteMTH

Hej.

Min datter bliver 5 mdr. snart.. Men jeg vil lige hører hvor tit i giver jeres barn mad, hvad for nogle tidspunkter og hvad laver i af mad til jeres barn?

Knus mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2011

serinasmor

hejsa

Jeg gætter på din SP kommer forbi til en snak om mad snart så

Her startede vi op med 1 måltid om dagen da hun var 4 mdr .. mener det var kartoffelmos .. og det fik hun om aftenen ... ved 5 mdr begyndte vi på 2 måltider ... det andet måltid blev pulver-risgrød som hun fik om formiddagen ...

bare gøre det som det nu passer ind i jeres hverdag .. er det om formiddagen hun tager sin store lange lur så er det måske ikke lige der du skal forsøge at snige et måltid ind

og så start stille og roligt med et enkelt måltid og se hvordan det går .. en skefuld er rigeligt til at starte med hvis bassen siger fra efter det

serinasmor

Anmeld

1. februar 2011

Hjaltesmor

Da Hjalte var 5 måneder blev han ammet ca 2. time. Skemad begyndt vi på ved 6 måneder. Da startede vi med én gang om dagen den første uge og så hurtigt op på 2 gange, og efter 1 måned fik han skemad 4 gange om dagen, amning 4-5 gange om dagen og rugbrødsmadder 1 gang. (Min søn spiser ret meget mad)

Hjalte ville ikke have den rene kartoffelmos, som vores sundhedsplejerske anbefalede, man startede med. Jeg kogte kartoflerne sammen med et par fed hvidløg (ca. 1 fed pr 3. kartoffel) og nogle laurbærblade. Så blendede hvidløget med ud sammen med kartoflerne. Det gav lidt smag, og så røg det nemmere ned.

Han ville heller ikke have gulerødder, som vores sundhedsplejerske anbefalede, man brugte for at søde maden. Så vi brugte fx søde kartofler, hokaidogæskar, avokado (også super at have med på farten!) og bladselleri i stedet for. Især kogt bladselleri var min søn rigtig glad for. Det er jeg dog i tvivl, om man må få fra 6 måneder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.