endnu et spørgsmål om søvn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

543 visninger
6 svar
0 synes godt om
1. februar 2011

Eliza/lykke

Hvad tid lægger I jeres små trolde i seng?

Eliza er jo 8½ mrd., og sover ca. 10-12 timer om natten. Det svinger lidt.

Men, på hverdage skal hun op kl 7.00 fordi vi skal på arbejde og i vuggestue. Jeg ved ikke, om jeg lægger hende for sent i seng. Hun bliver lagt kl. 20.00-20.30 ca., hun sover til jeg vækker hende.

Hvis jeg lægger hende kl. 19.00 er jeg bange for at hun vågner kl. 05.00, og dermed vil være OVERTRÆT til vuggestuen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2011

Valle81

Men, på hverdage skal hun op kl 7.00 fordi vi skal på arbejde og i vuggestue. Jeg ved ikke, om jeg lægger hende for sent i seng. Hun bliver lagt kl. 20.00-20.30 ca., hun sover til jeg vækker hende.

Hvis jeg lægger hende kl. 19.00 er jeg bange for at hun vågner kl. 05.00, og dermed vil være OVERTRÆT til vuggestuen.

Hejsa.

Anton (10 mdr)bliver puttet mellem 18-19 og sover til 0600-0630 hver dag:0)

Jeg ville bestemt passe rytmen índ så hun ikke skal vækkes og huhej ud af døren. Jeg ville putte hende kl 1900 og så op om morgen så i har god tid.

Er der en dag hvor hun står ekstra tidligt op er der jo ikke andet for end at sige det i vuggeren og så må de jo se om hun kunne bruge en lille ekstra lur:_0)

Christina

Anmeld

1. februar 2011

Eliza/lykke

Valle81 skriver:

Hejsa.

Anton (10 mdr)bliver puttet mellem 18-19 og sover til 0600-0630 hver dag:0)

Jeg ville bestemt passe rytmen índ så hun ikke skal vækkes og huhej ud af døren. Jeg ville putte hende kl 1900 og så op om morgen så i har god tid.

Er der en dag hvor hun står ekstra tidligt op er der jo ikke andet for end at sige det i vuggeren og så må de jo se om hun kunne bruge en lille ekstra lur:_0)

Christina

Ja, du har nok ret - hun kan jo komme til at mangle søvn, hvis jeg vækker hende.

Jeg prøver, at se om vi kan få styret det ind, så vi lægger hende senest kl. 19.30. Det er vist også rigtig fint med den sengetid - så vidt jeg husker fra min søn på 10 år.

I en lang periode kom han i seng 19.30, og et par år efter var det kl. 19.00 helt frem til han blev 6 år. Men det er sørme svært at huske, når man står med en lille ny.... hvordan er det nu, det er? hi hi

Anmeld

1. februar 2011

Valle81

Eliza/lykke skriver:

Ja, du har nok ret - hun kan jo komme til at mangle søvn, hvis jeg vækker hende.

Jeg prøver, at se om vi kan få styret det ind, så vi lægger hende senest kl. 19.30. Det er vist også rigtig fint med den sengetid - så vidt jeg husker fra min søn på 10 år.

I en lang periode kom han i seng 19.30, og et par år efter var det kl. 19.00 helt frem til han blev 6 år. Men det er sørme svært at huske, når man står med en lille ny.... hvordan er det nu, det er? hi hi

Ja helt sikkert:0)

Har selv en datter som bliver 7 her den 14. februar og hun er stadig SÅ afhænging af hendes søvn. Hun bliver puttet senes kl 1900 og vækker hende senest kl 0630. Hvis hun fik lov sov hun videre.

Anmeld

1. februar 2011

CecilieLaugesen

Hej med dig :-)
- jeg prøver selv på at lægge min søn i seng ca. klokke 19 - 20 men jeg kan overhovdet ikke få ham til at sove .. men jeg vil helst havde ham til at sove der fordi ellers bliver han over træt! så synes 20.30 er rimlig sendt i forhold til jeg gerne vil havde min seng klokken 19 - 19.30 tror ikke du skal være bange for hun vågner klokke 05.00 :-)

Anmeld

1. februar 2011

Eliza/lykke

Valle81 skriver:

Ja helt sikkert:0)

Har selv en datter som bliver 7 her den 14. februar og hun er stadig SÅ afhænging af hendes søvn. Hun bliver puttet senes kl 1900 og vækker hende senest kl 0630. Hvis hun fik lov sov hun videre.

Det er altså vildt så længe de kan sove, når de først kommer i gang.

Hvordan er hans soverytme nu? Elizabeth sover stadig to gange om dagen - kl. 9.30-12.00 og igen kl. 15.00 til jeg henter hende kl. 16.30.  Men vi har overvejet om, der skal rykkes på tiden. Fordi hvis hun sover til kl. 16.30 eller senere, vil hun ikke sove om aftenen, før kl. 20.30.

Anmeld

1. februar 2011

Pige2009

Eliza/lykke skriver:

Laura er altid blevet puttet ved 19-tiden fra hun var ca. 6 mdr. og hun bliver det stadig med sine nu 15 mdr.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.