CecilieLaugesen skriver:
Hej piger, jeg er ny her inde og jeg vil gerne havde noget hjælp! :-)
- vi ved overhovdet ikke hvad vi skal gøre da min søn sætte sig op i barnevogn og ikke vil sove når han er træt? det er helt til klokken 21-22 tiden han er oppe og det er en utrolig lang aften når man har ham når man kommer hjem fra sove også? :-) hvad skal jeg gør ... vi har prøve nemmest alt men vi ved det ikke?
har i nogen gode råd på må i meget gerne komme med dem! :-)
jeg har en pige som er meget bestemt og vi har haft utrolig mange problemer også med sengelægningen men det jeg gjorde var
jeg lavede et putte ritual dvs jeg skiftede ble børstede tænder nattøj på og så gik vi op ved sengen hun fik en flaske hjemmelavet tyk vælling og en godnatsang (samme sang hver aften)
når jeg har sunget færdig (og hun er færdig med flasken) siger jeg nat nat til hende og en møs på næsen og lægger hende i sengen
så går jeg ud af rummet
lige da jeg startede på det fik hun sig nogle ture hvor hun skreg og skreg så jeg troede at der var en inde hos hende som slog hende i nøden 
så jeg gjorde det at første gang jeg gik ind til hende gav jeg hende et lille kram (hun stod op og jeg tog hende ikke op) og lage hende ned og sagde det er nat nat nu og gik ud igen
men der stoppede hun self ikke, det ville være alt for nemt 
men så ventede jeg et min og gik ind igen lage hende ned uden at sige noget og så ud igen
og så hver gang hun begyndte at græde igen så tog jeg tid (de første 3 gange et min de næste tre gange halvandet min osv osv) og bare ind lægge ned og ud igen
det var så hårdt at jeg til sidst begyndte at tude men efter havd der føltes som 12 timer men som nok kun var 2 sov hun desværre vågnede hun igen om natten og jeg måtte begynde forfra 
men efter en uge sov hun selv og hele natten så det var det værd
prøv det men husk at dit barn kan mærke hvis du er usikker i det du laver så du skal overbevise dig selv om at dette virker og det er den rigtige måde at sove på, eller bliver det et flop og dit barn har grædt forgæves
det er altid det jeg tænker på når jeg bestemmer noget, det er at jeg giver mig ikke, for mit barn skal ikke græde forgæves 
men held og lykke