isabellamor skriver:
ja du har sgu nok ret... men regulere mælken ikke også når man malker ud????
men ja det er da også rigtig hyggeligt at amme, men når han ikke får nok og jeg lægger til hele tiden så bliver jeg sgu altså rimelig sindssyg, altså det tager ret hårdt på mig når han græder så meget og det gør mig enormt frustreret at jeg nogle dage slet ikke kommer ud af sengen og ligger uden tøj på en hel dag og slet ikke kommer ud for døren fordi jeg konstant skal sidde med en pat i hovedet på ham..
jeg har talt med min SP omkring det med at lægge til hele tiden og det var derfor hun foreslog nutramigen/mme også fordi at han ikke tog nok på i den periode hvor jeg skulle ligge til hele tiden... hun mener ikke at det er godt for mig heller at skulle sidde og nærmest være låst til sengen for at fodre mit barn... og jeg vil ikke stoppe med at kunne amme, men ja jeg gider altså heller ikke at skulle amme hver time...
men efter hun var her sidst har der dog ikke været så meget bøvl med ham, jeg frygter bre at han ikke tager nok på hvis ikke han får så meget ud fordi han falder i søvn måske halvejs inde i måltidet? giver det mening????
Altså det med at han ikke får nok.. Det tror jeg såmænd han gør. Jeg tror måske bare man også skal huske at hans mave er jo ikke så stor, tværtimod, den er jo lillebitte og kan ikke have så meget i sig af gangen. Så han spiser hvad han kan, og så må liiiige slå lidt mave, for at kunne have plads til noget mere. 
Men jeg kan ikke forstå hvorfor han græder, det kan måske være han også søger lidt tryghed så. At han græder fordi han er lidt utryg i denne stooore nye verden, og et sted han føler sig helt tryg og dejlig tilpas er ved dig, og dit bryst. Bruger han sut? Det kunne måske hjælpe .. Min datter Sne bruger bestemt ikke sut, og det kunne nogle gang besteemt være en hjælp, når hun er ked af det osv. Er også sikker på hvis hun brugte sut ville hun sove meget mere om natten, for tit vågner hun bare og er ked af det, og så lægger jeg hende til, og ikke engang 2 min efter sover hun igen.
Der er det jo nærmere bare lige trygheden hun skal mærke for at sove videre (som hun jo ogs kunne få i form af sutten) og IKKE mad hun vågnede efter.
Men altså jeg vil bare sige til dig at i starten der ammer man MEGET og HELE tiden .. Det føles i hvert fald sådan. Men når du er kommet godt ind i det, og der er gået noget tid så falder det hele meget mere på plads, i er begge to kommet mere ind i det hele, og det er bare blevet en del af din hverdag.
Bare vent til der kommer et lille appetitspring, der er man ved at få grå hår fordi man er bange for 'Åh har jeg nu nok mælk?' - 'Ej, han bliver jo slet ikke mæt' Men jo .. Så længe du ammer ham regelmæssigt, så har du mælk nok. .
Også selvom det ikke føles sådan til tider .. 
Mht. til at han falder i søvn når han ligger og spiser .. Selvom det er enormt svært nogle gange, så når han ligger og ammer og så døser hen .. Så fjern ham fra brystet, væk ham, eller over til farmand lidt .. Og hvis han så 10. min efter, eller bare kun 5 eller 2 min. efter vil have mere mad, så læg ham til igen. Men hvis han så falder i søvn igen, så bare luk for mejeriet en gang til. For han skal jo forbinde dine bryster med mad
Og ikke med at sove .. I hvert fald ikke hvis det er mad tid. Nogen gange kan det jo godt være hyyygggeeelligt, med den nærvær og imtimitet der er omkring det at amme ..
'
Men puha, det blev langt .. Jeg skriver bare hvad der har virket for mig, og tanker omkring det jeg håber du kan bruge det til noget
Ellers bare spørg løs hvis der er forvirring om noget ..