kondom og svamp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. februar 2011

mor-til-vanessa

SussieThyssen skriver:

Så er vi helt enige.
Jeg har heller aldrig taget p-piller.
jeg har prøvet både med mini- og p, men med minipillerne..blødte jeg hele tiden og p-pillerne gjorde mig skør i hovedet..så det droppede jeg.

ja det kan jeg godt forstå. inden jeg fik min datter brugte jeg nuvaring, som jeg egentligt godt kunne lide, men vil hellere finde noget andet.

er det ikke dyrt med pessar?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2011

SussieThyssen

mor-til-vanessa skriver:

ja det kan jeg godt forstå. inden jeg fik min datter brugte jeg nuvaring, som jeg egentligt godt kunne lide, men vil hellere finde noget andet.

er det ikke dyrt med pessar?

Det er jo en engangsinvestering, som du så udskifter engang om året. Så skal man selvfølgelig købe en ny tube creme når man løber tør, men det er måske 2-3 gange på et år, så det vil koste det samme som p-piller...måske billigere.
Det er jo en del år siden jeg sidst havde et..hehe.

Anmeld

2. februar 2011

mor-til-vanessa

SussieThyssen skriver:

Det er jo en engangsinvestering, som du så udskifter engang om året. Så skal man selvfølgelig købe en ny tube creme når man løber tør, men det er måske 2-3 gange på et år, så det vil koste det samme som p-piller...måske billigere.
Det er jo en del år siden jeg sidst havde et..hehe.

okay var bare lige inde og kigge på det og der stod vist 750 eller deromkring. og kunne ikke se om der var flere i en pakke og viste heller ikke at man kan bruge dem flere gange.

men så blev jeg en del klogere idag også..

Anmeld

2. februar 2011

SussieThyssen

mor-til-vanessa skriver:

okay var bare lige inde og kigge på det og der stod vist 750 eller deromkring. og kunne ikke se om der var flere i en pakke og viste heller ikke at man kan bruge dem flere gange.

men så blev jeg en del klogere idag også..

Der er kun et.
Det er let at passe.
Det er sådan en formstøbt gummiring med en gummikubbel, som man sætter op over livmodermunden, og som så suger sig selv fast med vacum. Forinden smører man det ind- og udvendigt med sæddræbende creme.
Efter brug piller man det ud, vasker det i lunkent vand med en mild uparfumeret håndsæbe, tørrer det grundigt og så ned i dets lille dertil hørende æske indtil næste gang, det skal bruges.
Det der kan være et lille problem er, at en del unge læger af i dag ikke aner hvordan man tager mål til et pessar, men så må du enten få en ældre kollega-læge til at gøre det eller en gynækolog

Anmeld

2. februar 2011

mor-til-vanessa

SussieThyssen skriver:

Der er kun et.
Det er let at passe.
Det er sådan en formstøbt gummiring med en gummikubbel, som man sætter op over livmodermunden, og som så suger sig selv fast med vacum. Forinden smører man det ind- og udvendigt med sæddræbende creme.
Efter brug piller man det ud, vasker det i lunkent vand med en mild uparfumeret håndsæbe, tørrer det grundigt og så ned i dets lille dertil hørende æske indtil næste gang, det skal bruges.
Det der kan være et lille problem er, at en del unge læger af i dag ikke aner hvordan man tager mål til et pessar, men så må du enten få en ældre kollega-læge til at gøre det eller en gynækolog

okay tak for alt din info. du er bare altid så sød til at svare

skal i hver fald undersøde det når/hvis det bliver aktuelt

Anmeld

2. februar 2011

SussieThyssen

mor-til-vanessa skriver:

okay tak for alt din info. du er bare altid så sød til at svare

skal i hver fald undersøde det når/hvis det bliver aktuelt

Det var så lidt søde ven

Anmeld

22. februar 2011

<3

mor-til-vanessa skriver:

hej piger.

får altid svamp når jeg har haft sex med kondom, og det er lidt træls.

vil høre om der er nogen af jer der har prøvet det, og om i evt kender til et mærke hvor man kan undgå og få svamp???

Du kan få nogle piller til oral brug som hedder Femiform på apotekket og de burde klare det problem Du skal tage dem ca. 10 dage inden mens. og så hver måned. Ellers er der vivag til vaginalt brug som du kan bruge så skørt som du vil.

Du kan også undersøge om det er latex eller gummi du reagerer på... Hvis du er heldig og det kun er en slags så kan du vælge den anden

Held og lykke!

Anmeld

22. februar 2011

mor-til-vanessa

Kirle skriver:

Du kan få nogle piller til oral brug som hedder Femiform på apotekket og de burde klare det problem Du skal tage dem ca. 10 dage inden mens. og så hver måned. Ellers er der vivag til vaginalt brug som du kan bruge så skørt som du vil.

Du kan også undersøge om det er latex eller gummi du reagerer på... Hvis du er heldig og det kun er en slags så kan du vælge den anden

Held og lykke!

dem må jeg helt klart prøve, men ved bare aldrig hvornår jeg får min mens, da den stadig ikke kommer regelmæssigt... betyder det noget?

Anmeld

22. februar 2011

<3

mor-til-vanessa skriver:

dem må jeg helt klart prøve, men ved bare aldrig hvornår jeg får min mens, da den stadig ikke kommer regelmæssigt... betyder det noget?

Næh... Men de virker først 5 dg efter du har startet dem, bakterierne skal lige rejse fra tarmen over i skeden jo... Mit er på gefuhl...

Anmeld

22. februar 2011

mor-til-vanessa

Kirle skriver:

Næh... Men de virker først 5 dg efter du har startet dem, bakterierne skal lige rejse fra tarmen over i skeden jo... Mit er på gefuhl...

okay dem skal jeg prøve. og det er bare nogle man kan få i håndkøb?

årh tusind tak, håber mit problem kan løses

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.