Vægt på jeres små babyer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.123 visninger
15 svar
0 synes godt om
31. januar 2011

linemus

Så har SP været her for boelprøven, og Sofie klarede den til UG+. Derimod har hun ikke taget ret meget på. Igen. Hun er nu 72 cm og vejer 7,8 kg. Hun har kun taget 500 g på på to måneder og er nu sprunget en hel kurve ned.

Hvormeget vejer/vejede jeres? Hun bliver 9 mdr på fredag. Bare lige så jeg har noget at sammenligne med, selvom man ikke må. Jeg er ikke bekymret, for hun er virkelig så glad og tilpas og nysgerrig og aktiv. Men alligevel. Sp kommer til kontrolvejning om to måneder, og hvis hun stadig ikke tager mere på, syntes hun, at lægen skulle ind over

- Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2011

Tut

Jeg har lige kigget i barnets bog.

Og da Nana var 9 mdr. vejede hun:

Nana 9,2 kg og 73 cm (fødsel 4034g / 52 cm)

Anmeld

31. januar 2011

Siber

Johanna vejede 9,250 og var 72cm (fødsel 3800 og 52 cm)

Alma har jeg ikke ved 9 mdr, men da hun var 8 mdr vejede hun 6,8 og var 68 cm

Den er boel prøve troede jeg var forældet??? Mine børn er ikke blevet testet!!!!

Knus Siber

Anmeld

31. januar 2011

linemus

Sofie vejede 4140 g ved fødslen og var 52 cm, så jeg kan da godt se, at hun ikke helt følger med vægtmæssigt. Hun er nu ellers så lækker

Er der nogen der ved, om man kan finde sådan et vægt/længde diagram på nettet, som man selv kan plotte data ind i?

Siber: Ikke nogen af dem? Det var da sjovt. Måske det er forskelligt fra kommune til kommune?

Anmeld

31. januar 2011

Siber

linemus skriver:

Sofie vejede 4140 g ved fødslen og var 52 cm, så jeg kan da godt se, at hun ikke helt følger med vægtmæssigt. Hun er nu ellers så lækker

Er der nogen der ved, om man kan finde sådan et vægt/længde diagram på nettet, som man selv kan plotte data ind i?

Siber: Ikke nogen af dem? Det var da sjovt. Måske det er forskelligt fra kommune til kommune?

Nej ikke nogen af dem.

Alma, der boede vi i KBH

Johanna boede vi i faxe kommune

Er lidt spændt på hvad de gør her i Norge!!!

Anmeld

31. januar 2011

Muffinmus

Victoria vejede 7,3 og var 71,5 cm,men også for lille selv om hendes vægt var steget lidt:-)

Din datter vejer jo et helt halvt kg mere, så det skal da nok gå hvis hun er glad og trives.

Anmeld

31. januar 2011

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Magnus er også lige blevet 9 mdr, og han er i den anden ende - en stor basse

Han vejer 11 kg og er 75 lang - han ligger lige under den anden øverste kurve på diagrammet, og er faktisk faldet lidt mere end 2 kurver, da han har sprængt skemaet før (som 3 mdr.). Han vejede ca. 3800 g og var 51 lang ved fødslen.

Caroline var også en rund pige, og er helt fin og slank i dag, så er ikke så bekymret, men har en lægeoplevelse med i bagagen som gør, at jeg hele tiden har lyst til at undskylde og forsvare hans vægt. Men han får sund mad og er meget aktiv på gulvet, så er sikker på, at det nok skal regulere sig. Og når der findes basser som min, skal der jo også være nogle små fine imellem, for at give gennemsnittet

Anmeld

1. februar 2011

linemus

Tak - jeg kan jo godt se, hun er lige det mindste, men det er nu også rart at se, at andre har været små Og selvfølgelig skal der være nogen både i den høje og den lave ende, så det går op med gennemsnittet

Anmeld

1. februar 2011

bette

kan du ikke hoppe ind på sundhedsvejen??? 

der kan du jo se hvad sp skriver om bebs.. kan du ikke?? 

derinde er der også et diagram

Anmeld

1. februar 2011

Lise

Casper vejede 7,6 kg og var knap 70 cm kort da han blev 9 mdr.

Nu bliver han snart 11 mdr, og jeg tror sgu ikke han er vokset en eneste centimeter siden, men måske er han kommet op på de 8 kg... lille lort!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.