Ej, hvor er du heldig

Sådan en butik vil jeg også have i nærheden.
Mmm, jordbæris er godt! Eller du kan blande alle mulige andre bær i i stedet

Og chokoladesovsen (s. 284) er også god - jeg bruger vand i stedet for olie, så den ikke er så tyk/fed.
Citronkagen har jeg ikke prøvet.
Jeg kan anbefale Syndig Chokoladekage. MUMS! (For de nysgerrige kan opskriften findes her:
http://www.netspiren.dk/info/Syndig-chokoladekage- Raw-Food-355l1.aspx) Og konfektruller (som jeg laver til kugler).
Jeg har prøvet blåbærtærten, men den var megamislykket, klistret og slet ikke så flot som på billedet. Hvis man lukkede øjnene, når man spiste, smagte den nu rigtig godt

Cashewnødde-stracciatella isen har jeg også prøvet - der er stadig meget i fryseren, for den er ret speciel, og vi er ikke rigtig fan af den.
Jeg fandt lidt selv på en en dag. Det var bunden fra Syndig Chokoladekage og fyldet fra Jordbærtærte. Til fyldet brugte jeg 500 g blandet jordbær og blåbær og brugte det hele (man skal ellers gemme noget til pynt). Så satte jeg den i fryseren og fik en smadderlækker flot iskage ud af det.
Fra en anden bog lavede jeg denne jordbær-iskage sidste weekend, hvor vi havde gæster:
Bund: Blend 200 g mandler til de er finhakkede, kom 250 g dadler i og blend til en jævn masse (tilsæt evt. en smule vand). Fordel i springform.
Fyld: 2 håndfulde jordbær (jeg brugte frosne) og 3 modne bananer blendes med 2 spsk agavesirup og saft fra 1 limefrugt (jeg brugte 1/2 citron). Fordeles på bunden og sættes i fryseren.
Tages ud af fryseren 15 min. før servering. Server/pynt med chokoladesovs og evt. jordbær.
Har du prøvet noget endnu? Ungerne elsker bananisen, som bare er SÅ nem og sund

Igen til de nysgerrige: Frys nogle modne bananer i skiver. Sørg for de er helt gennemfrosne. Hæld dem i en foodprocessor og blend. Bliv ved med at blende, og du får den lækreste banan-softice. Tilsæt evt. lidt vanille, eller blend nogle frosne bær sammen med bananerne.
Knus Line