4 døgn gammel - det er en stor opgave!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.548 visninger
8 svar
0 synes godt om
31. januar 2011

grønbæk

d. 27 fik vi verdens skønneste pige fødslen gik fint og hun er sund og rask!

Når hun skal af med afføring græder hun helt utrøsteligt. Afføringen er stadig meget mørk trods mælken er løbet til og hun spiser rimeligt af den (ca. 20 min pr. amning og ammer hver 4. time ca.) kan det være den lidt seje afføring der giver lidt maveonde? Får hun for lidt mælk?

Fortæl om jeres erfaringer! Som nye forældre behøver man at høre om andres erfaringer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2011

Mor Christa

grønbæk skriver:

Når hun skal af med afføring græder hun helt utrøsteligt. Afføringen er stadig meget mørk trods mælken er løbet til og hun spiser rimeligt af den (ca. 20 min pr. amning og ammer hver 4. time ca.) kan det være den lidt seje afføring der giver lidt maveonde? Får hun for lidt mælk?

Fortæl om jeres erfaringer! Som nye forældre behøver man at høre om andres erfaringer.

Ihh, stort tillykke. Jeg er også nybagt mor. Jeg fødte min søn d 7 december, så han er 8 uger imorgen :O WOW det går stærkt..
Min søn har også problemer med afføringen , og har det stadig - det er dog luft i maven han døjer med, og det er så synd når han ligger og presser helt vildt og ikke rigtig kan komme af med det. Men vi "cykler" med hans ben og giver ham mavemassage med urets retning omkring navlen - det hjælper!!

HELT i starten ammede jeg min dreng hver 2. time, men det er jo forskelligt fra barn til barn hvor meget de vil ha' og her tager amningen også omkring 20 - 30 minutter

Anmeld

31. januar 2011

Enayia

grønbæk skriver:

Hej med dig Tillykke med jeres lille pige.

VI fik også en pige d, 21 og synes også jeg havde lidt problemer med at vide om hun fik mad nok. Der gik nogle dage inden afføringen gradvis blev lysere.. til remulade.. mums

Det med amning synes jeg er svært, især at vide hvor meget de får at spise.

De kan nemt få ondt i maven hvis de har svært ved at komme af med en bøvs/eller prut og de kan også få mavekneb.

Når jeg giver Liva mad (jeg pumper dog min mælk ud i flasker) Tager jeg hende lige op og bøvser nogle gange inden måltidet er færdigt, så kan hun komme af med lidt af hvert...

Hvis jeres lille pige græder ved afføring ville jeg ringe og spørge din SP. Man kan også ringe ind på fødegangen hvis man er i tvivl om noget, det gjorde jeg, de var så søde til at hjælpe

Men ja man skal lige lære det hele og det er svært! bare stol på dig selv og at du ved hvad der er bedst for jeres lille pige

Knus Enayia, mor til Liva på 10 dage

Anmeld

31. januar 2011

sus82

grønbæk skriver:

3-4 dage efter fødslen skulle afføringen ifølge en pjece jeg har fået af sundhedsplejersken være grønlig, det kaldes overgangs afføring og skifter efter et par dage til gulgrøn.

Jeg kan ikke fortælle om hun får for lidt mælk. Pjecen jeg har fra sundhedsplejersken kan du finde her http://www.sst.dk/~/media/Sundhed%20og%20forebyggelse/Boernesundhed/Sunde%20Boern/Tjek%20bleen/Tjek_bleen.ashx

Anmeld

31. januar 2011

Mumto3

alt efter om de 'sked' under fødslen eller ej, så kan de have den sorte afføring rigtig længe. Min datter havde spor af sort afføring i ca. 14 dage (altså gule remoladebleer, men med sort i) og det er helt normalt! Hvornår der begyndte at komme remolade med ud, kan jeg ikke lige huske.

De to bedste råd er nok bare, husk at bøvse rigtig godt af (så der er mindst mulig luft i maven) og så ellers massere maven blidt i uret retning og cykle med benene.

God rejse!!! -det er en fantastisk (og hårdt) at lærer at blive forældre, finde sit eget ståsted og finde ud af hvad man stiller op med sådan en lille størrelse. Stort tillykke herfra!

Anmeld

31. januar 2011

Rikke, Liam & Linus

grønbæk skriver:

Tillykke med den lille pige

Da jeg fik min søn, fik vi af vide at vi bare kunne ringe til barselsafdelingen/patienthotellet hvis vi var i tvivl om det mindste. Kan du ikke gøre det?

Jeg vil ikke gøre mig klog på om det er normalt eller ej. Børn er så forskellige.

Måske får i endda snart besøg af sundhedsplejersken, hun må kunne hjælpe jer. Held og lykke med den lille ny.

Anmeld

31. januar 2011

klmf

Tillykke med den lille sveske

Oliver havde overgangsafføring på 5.eller 6.døgn og det er helt fint. Ellers ring da til din SP, det er det vi har dem til

Anmeld

1. februar 2011

grønbæk

Tak allesammen Det er dejligt at høre fra andre!

Men situationen er allerede meget bedre, hun græder ikke længere når hun skal af med noget og lorten er også blevet mere grødet og grønlig/gullig (rigtig lækker)

Jeg har sindsyg meget mælk og hun tager godt fra når hun er til, så jeg er egentlig ikke længere bekymret for om hun får for lidt, for hun virker mæt og godt tilpas når vi er færdige. Nogle gange falder hun hurtigt i søvn under amning og er svær at vægge igen, men så skifter vi en ble og ammer lidt igen, det virker lige pt. rigtig fint.

Anmeld

1. februar 2011

Isabella_mor

ja det lyder også som da vores lille pode var de der 4 dage gammel.. og når han havde lavet så bævrede underlæben helt vildt.. og han HADEDE at blive skiftet og hele det der med at få tørret den mørke lort væk..

men bare rolig.. fra i morgen af allerede skulle jeres babys afføring ændre farve og konsistens.. og så vil jeg råde dig til at amme hver 3 time i stedet for hver 4..  det kan jo også være sult der gør at hun græder.. og det er normalt at de lige taber sig et par 100 gram de første par dage, men de skal helst tilbage på fødselsvægten igen en uge efter fødslen når jeres sundhedsplejerske kommer på besøg.

har du ikke fået et afføringskort med fra hospitalet? det forklarer om jeres babys afføring i de første par dage... det er meget nyttig viden.. der står også om at hun kan tisse sådan nogle små røde klumper. og at det er ganske ufarligt...

og tillykke med hende..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.