Vi har rejst meget med vores datter lige siden hun blev født, og flyvning har aldrig været noget problem. Især ikke da hun var så lille at hun gad at ligge/sidde stille i flysædet
.
Jeg har altid et tæppe og en stofble med ind i flyet, så hun kan lægges til at sove, og ikke gylper/spytter/savler alt for meget på medpassagerene
. Amning/flaske/sut kan tage trykken for ørene, hvis der bliver problemer med det (det behøver der slet ikke at blive. Vi har aldrig mærket til at Johanna skulle være generet af det). Husk at der næsten altid er træk fra udluftningssystemet, så hav godt med varmt tøj med ind i flyet, selvom I er på vej til varmen. En bæresele/slynge/hvad I nu foretrækker er guld værd i lufthavnene, når man skal håndtere både barn og bagage. Hvis hun er stor nok til at gide legetøj, kan det være en god ide med et par ting, der kan distrahere hende lidt under turen (min datter gider ikke lege med det som sådan, når vi rejser, men et pivedyr kan lige aflede opmærksomheden, hvis hun bliver ved med at gøre noget hun ikke må). Husk at der tit kun er et flytoilet med puslebord. Prøv at komme til at sidde i nærheden af det (som regel bagerst).
Vi har ikke været sydpå med vores datter, så jeg kan desværre ikke hjælpe med de praktiske spørgsmål der, men generelt har det været mit indtryk at de små er meget tilpasningsdygtige.
Hav en rigtig god tur

Maria
Anmeld