Rejse med baby på 5 måneder - erfaringer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.237 visninger
3 svar
0 synes godt om
31. januar 2011

sismofutten

Hej tøser,

Ja, vi er simpelthen så heldige at vi skal en tur til Gran Canaria i slutningen af februar måned, og nøj hvor vi glæder os..

MEN, vi har vores datter med, som på det tidspunkt lige vil have rundet de 5 måneder, og mit spørgsmål er her, hvad skal jeg medbringe til hende, og hvor kan det købes?
Her tænker jeg tøj, badetøj, "medicin" (hvis der nu skulle være brug for det - altså, de mest basale ting), osv.

Og hvad er jeres erfaringer vedr. flyvning med så små størrelser?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2011

MariaJ

Vi har rejst meget med vores datter lige siden hun blev født, og flyvning har aldrig været noget problem. Især ikke da hun var så lille at hun gad at ligge/sidde stille i flysædet .

Jeg har altid et tæppe og en stofble med ind i flyet, så hun kan lægges til at sove, og ikke gylper/spytter/savler alt for meget på medpassagerene . Amning/flaske/sut kan tage trykken for ørene, hvis der bliver problemer med det (det behøver der slet ikke at blive. Vi har aldrig mærket til at Johanna skulle være generet af det). Husk at der næsten altid er træk fra udluftningssystemet, så hav godt med varmt tøj med ind i flyet, selvom I er på vej til varmen. En bæresele/slynge/hvad I nu foretrækker er guld værd i lufthavnene, når man skal håndtere både barn og bagage. Hvis hun er stor nok til at gide legetøj, kan det være en god ide med et par ting, der kan distrahere hende lidt under turen (min datter gider ikke lege med det som sådan, når vi rejser, men et pivedyr kan lige aflede opmærksomheden, hvis hun bliver ved med at gøre noget hun ikke må). Husk at der tit kun er et flytoilet med puslebord. Prøv at komme til at sidde i nærheden af det (som regel bagerst).

Vi har ikke været sydpå med vores datter, så jeg kan desværre ikke hjælpe med de praktiske spørgsmål der, men generelt har det været mit indtryk at de små er meget tilpasningsdygtige.

Hav en rigtig god tur

Maria

Anmeld

31. januar 2011

sismofutten

MariaJ skriver:

Vi har rejst meget med vores datter lige siden hun blev født, og flyvning har aldrig været noget problem. Især ikke da hun var så lille at hun gad at ligge/sidde stille i flysædet .

Jeg har altid et tæppe og en stofble med ind i flyet, så hun kan lægges til at sove, og ikke gylper/spytter/savler alt for meget på medpassagerene . Amning/flaske/sut kan tage trykken for ørene, hvis der bliver problemer med det (det behøver der slet ikke at blive. Vi har aldrig mærket til at Johanna skulle være generet af det). Husk at der næsten altid er træk fra udluftningssystemet, så hav godt med varmt tøj med ind i flyet, selvom I er på vej til varmen. En bæresele/slynge/hvad I nu foretrækker er guld værd i lufthavnene, når man skal håndtere både barn og bagage. Hvis hun er stor nok til at gide legetøj, kan det være en god ide med et par ting, der kan distrahere hende lidt under turen (min datter gider ikke lege med det som sådan, når vi rejser, men et pivedyr kan lige aflede opmærksomheden, hvis hun bliver ved med at gøre noget hun ikke må). Husk at der tit kun er et flytoilet med puslebord. Prøv at komme til at sidde i nærheden af det (som regel bagerst).

Vi har ikke været sydpå med vores datter, så jeg kan desværre ikke hjælpe med de praktiske spørgsmål der, men generelt har det været mit indtryk at de små er meget tilpasningsdygtige.

Hav en rigtig god tur

Maria

Ihh, sikke en dejlig erfaring du lige kom med der - og nogle rigtig gode råd - TUSIND tak for det :-)

Anmeld

8. februar 2011

sismofutten

Er der ikke flere, der har erfaringer?

Bl.a. hvad der er vigtigt at medbringe når vi er ankommet?
Og om jeg skal have en flaske med ren vand til hende, i løbet af dagen?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.