Mellemmåltider til barn på 9 måneder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.231 visninger
11 svar
0 synes godt om
30. januar 2011

MariaJ

Hvad spiser jeres børn til mellemmåltider? Jeg mangler nogle gode ideer, som ikke kræver, at der skal laves "rigtig" mad.

Johanna er ikke superdygtig til at tygge, men øver selvfølgelig. Hun er meget glad for banan, men det kan hun jo ikke leve af alene, og jeg tror heller ikke hun bliver mæt nok af det. Hun spiser godt til måltiderne (tre hovedmåltider), men bliver sulten både mellem morgenmad og frokost og mellem frokost og aftensmad. Jeg plejer at give enten et ekstra grødmåltid eller fx banan og lidt brød til, men kunne godt bruge lidt variation.

Maria

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2011

jannebjerre

Jeg plejede at give ting han kunne øve sig på og ting der ligger let i maven, idet det jo kun er et mellemmåltid...
Knækbrød, frugt, figenstang, grønsager, riskager, a38 med drys og meget mere...

Anmeld

30. januar 2011

Mette.

Emilie får ymer med most banan eller revet æble i, hjemmekogt frugtmos af blommer, pærer, æbler eller lignende (i stedet for sukker koger jeg det sammen med en 1/2 vaniljestang, for at give lidt sødt - desuden laver jeg en stor portion og fryser ned i små portionsbæger, så der er tl hvertfald 14 dage)., oste-stænger og riskiks.

Anmeld

30. januar 2011

spj

Jeg har også en datter på 9 måneder og hun får ostehaps eller forskelligt frugt som æblemos, bananmos, vindruer i små stykker uden skræl, små stykker ananas en agurke stang osv. Indimellem får hun også lidt figne. Hun har ikke nogen tænder endnu, men er ret god til at tykke alligevel. Du kan evt også give hende noget blødt brød med smørost på eller en bolle hun kan sidde og knaske på. Min datter får kun mellemmåltid mellem frokost og aftensmad. Om formiddagen er hun ikke rigtig sulten.

Anmeld

30. januar 2011

MariaJ

spj skriver:

Jeg har også en datter på 9 måneder og hun får ostehaps eller forskelligt frugt som æblemos, bananmos, vindruer i små stykker uden skræl, små stykker ananas en agurke stang osv. Indimellem får hun også lidt figne. Hun har ikke nogen tænder endnu, men er ret god til at tykke alligevel. Du kan evt også give hende noget blødt brød med smørost på eller en bolle hun kan sidde og knaske på. Min datter får kun mellemmåltid mellem frokost og aftensmad. Om formiddagen er hun ikke rigtig sulten.

Før hun havde tænder gav jeg hende også agurk, men nu har hun fortænder både oppe og nede, og bider store stykker af, som hun så ikke kan tygge bagefter. Johanna er også rigtig glad for brød, men får det bare i forvejen til mindst et måltid hver dag. Men måske er en bolle alligevel en god ide. Så er det i hvert fald noget andet end rugbrød.

Anmeld

30. januar 2011

MariaJ

Emilie får ymer med most banan eller revet æble i, hjemmekogt frugtmos af blommer, pærer, æbler eller lignende (i stedet for sukker koger jeg det sammen med en 1/2 vaniljestang, for at give lidt sødt - desuden laver jeg en stor portion og fryser ned i små portionsbæger, så der er tl hvertfald 14 dage)., oste-stænger og riskiks.

Ostestænger og riskiks er jo en rigtig god ide. Jeg ved ikke hvorfor jeg ikke har tænkt på det . Jeg laver også frugtmos selv. Vi bruger det godt nok mest til morgenmad, men selvfølgelig, hvorfor ikke til mellemmåltiderne.

Anmeld

30. januar 2011

Mussen2

aaaf tng som ikke er nævnt- Tvebakker, øllebrød, avokado, figenstænger, rugbrødsstænger (bagt i ovn, så de er sprøde)

Anmeld

30. januar 2011

MariaJ

jannebjerre skriver:

Jeg plejede at give ting han kunne øve sig på og ting der ligger let i maven, idet det jo kun er et mellemmåltid...
Knækbrød, frugt, figenstang, grønsager, riskager, a38 med drys og meget mere...

Yay, supert med gode forslag. Knækbrød har vi slet ikke prøvet. Youghurt/A-38 har jeg også helt glemt. Det har hun spist engang imellem til morgenmad, så det kan hun i hvert fald godt lide.

Anmeld

30. januar 2011

MariaJ

Mussen2 skriver:

aaaf tng som ikke er nævnt- Tvebakker, øllebrød, avokado, figenstænger, rugbrødsstænger (bagt i ovn, så de er sprøde)

Ih, tak. Er det bare rugbrød i strimler du rister i ovnen?

Hun kan desværre ikke lide avocado, men øllebrød er et hit . Det har vi også mest brugt til morgenmad, men passer selvfølgelig fint til mellemmåltider.

Anmeld

30. januar 2011

Mette.

MariaJ skriver:

Ostestænger og riskiks er jo en rigtig god ide. Jeg ved ikke hvorfor jeg ikke har tænkt på det . Jeg laver også frugtmos selv. Vi bruger det godt nok mest til morgenmad, men selvfølgelig, hvorfor ikke til mellemmåltiderne.

Jeg bruger det også til at søde måltider af grød med, men det er alletiders til et mellemmåltid også. Emilie elsker det "rent"..

Nogle dage får hun også grovkiks eller digistive kiks.. Der er dog ikke så meget mad i, men de dage hvor hun ikke virker så sulten er det fint her hvertfald.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.