mave problemer...help

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.912 visninger
4 svar
0 synes godt om
30. januar 2011

karina pigen

hej derude..

jeg harlagt mærke til at min 16 dage gammel dreng er begyndt at skrige ret meget.. han skriger stopper lidt og skriger igen.. ognu har vi så lagt mærke til at der i pauserne kommer en prut så er ret sikker på at han har ondt i forbindelse med at prutte. hvilke han gør tit så de er enmasse skrig og gråd.

noge der har nogen forslag til hvordan eg kan hjælpe ham, kan høre at maven rumler ret meget ret tit..

han er ik en der bøvser efter mad han prutter og hvis det samtidlig gør ondt..øøv

er så meget åben for forslag for synes det hårdt plus at det går ud over hans søvn.. han er svært at få til  at falde i søvn og vågner utrolig hurtigt igen og kan se det er grundet maven han skriger og ligger og vrider sig... lille pus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2011

piadas

karina pigen skriver:

hej derude..

jeg harlagt mærke til at min 16 dage gammel dreng er begyndt at skrige ret meget.. han skriger stopper lidt og skriger igen.. ognu har vi så lagt mærke til at der i pauserne kommer en prut så er ret sikker på at han har ondt i forbindelse med at prutte. hvilke han gør tit så de er enmasse skrig og gråd.

noge der har nogen forslag til hvordan eg kan hjælpe ham, kan høre at maven rumler ret meget ret tit..

han er ik en der bøvser efter mad han prutter og hvis det samtidlig gør ondt..øøv

er så meget åben for forslag for synes det hårdt plus at det går ud over hans søvn.. han er svært at få til  at falde i søvn og vågner utrolig hurtigt igen og kan se det er grundet maven han skriger og ligger og vrider sig... lille pus

Stakkels lille pus!

Jeg kom til at tænke om, om det kan være noget, du spiser, som går i mælken. Der er nogle bestemte fødevarer, som man lige skal prøve sig frem med, før man spiser en masse af, fordi det kan give baby luft i maven. F.eks. kinakål, jordbær, hvidløg, chilli, chokolade osv. Nogle af madvarerne reagerer baby på, mens det er lige meget med de andre, men det er jo forskelligt fra barn til barn, så det er derfor, man bliver nødt til at prøve sig frem...

Jeg spiste f.eks. en sandwich med kinakål, da jeg ammede Oliver. Det var så den ene gang, jeg fik kinakål, mens jeg ammede ham, for det brød han sig bestemt ikke om!

Hvad med afføring? Hvor tit kommer han af med det? Hvis du tror, han ikke kommer af med det tit nok, så prøv med en vatpind med lidt olivenolie og bare lige kør den rundt i endetarmsåbningen - det har jeg gode erfaringer med. Andre bruger et termometer...

og så håber jeg du kan bruge mine råd til noget!

Anmeld

30. januar 2011

Diana...

Hej Karina

Det er fordi du ammer når man ammer får de små luft i maven og det kan være svært at komme af med  Vi har samme problem og havde det også med den store og begge børn er heller ikke bøvse børn men prutte børn så det er bestemt ikke sjovt når det så er lidt hård at komme af med. Vi ved jo selv hvis vi har luft i maven hvor ond det kan gøre  

Den bedste måde og vidst nok også den eneste så vidt jeg har hørt er at cykle med deres ben, køre hånden rund i en cirkel på maven og presse benene stille og roligt op af for det gør det nemmere for dem at presse så lige som når vi skulle presse dem ud 

Der desværre ikke så meget at gøre det vi ammer og det så er normalt med luft i maven. 

Knus Diana

Anmeld

30. januar 2011

misslea

karina pigen skriver:

hej derude..

Hejsa....

Nej - det er bare slet ikke sjovt!!

Nøjagtig det samme skete med min datter, da hun var på samme alder! Der var ingen tvivl om, at det var maven der drillede!

Jeg spurgte min SP, om det kunne være noget, jeg havde spist, men det mente hun ikke det var, med mindre, at jeg havde spist meget store mængder af noget!

Hun sagde, at barnets tarmsystem faktisk ikke er færdigudviklet, når det kommer til verden, og derfor tager det lidt tid, før hele systemet virker optimalt! Derudover, skal det også vænne sig til at fordøje mælken! Min datters mave begyndte at "brokke" sig et par dage efter, vi var begyndt på d-dråberne... det tog ca. 1½ uges tid, og siden har vi ikke mærket noget som helst!!!

Vi gjorde dét, at hver gang vi skiftede hende, så masserede vi hendes mave (omkring tarmene) i urets retning. Vi tog også fat i hendes ben, og pressede hendes knæ helt op mod maven, og trykkede til. Man kan tage begge ben på samme tid, eller et ben af gangen! På den måde presses en masse luft ud af tarmene, og det hjalp rigtig meget på vores datter!

Wilma var heller ikke så god til at bøvse, da hun var helt lille, så vi holdt bøvsepauser...! Ca. efter 5 minutter, kom hun ige op for at bøvse, og det gjorde faktisk, at hun kom af med en bøvs! Jeg læste mig nemlig frem til, at det især er i starten af amningen, at barnet sluger meget luft, da der er stort tryk på mælken dér. Hvis barnet spiser videre, lægger der sig en masse mad "ovenpå bøvsen", og derfor er det sværere for barnet at bøvse til sidst... især, når de er helt små!

Nu hvor hun næsten er 4 mdr. er hun smadder god til at bøvse, og vi behøver slet ikke at holde pauser længere!!!

Håber det snart går bedre med din lille guldklumps mave!!

Anmeld

30. januar 2011

Pige2009

Diana... skriver:

Hej Karina

Det er fordi du ammer når man ammer får de små luft i maven og det kan være svært at komme af med  Vi har samme problem og havde det også med den store og begge børn er heller ikke bøvse børn men prutte børn så det er bestemt ikke sjovt når det så er lidt hård at komme af med. Vi ved jo selv hvis vi har luft i maven hvor ond det kan gøre  

Den bedste måde og vidst nok også den eneste så vidt jeg har hørt er at cykle med deres ben, køre hånden rund i en cirkel på maven og presse benene stille og roligt op af for det gør det nemmere for dem at presse så lige som når vi skulle presse dem ud 

Der desværre ikke så meget at gøre det vi ammer og det så er normalt med luft i maven. 

Knus Diana

Jeps. VI brugte samme metode. Laura har dog stadig træg mave. Hun fik en enkelt gang en smule laktulose, som hjalp

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.